Oldal kiválasztása

Hotshot Racing – Előzetes

Hotshot Racing – Előzetes
5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Hotshot Racing semmi mást nem ígér, mint amit a 90-es években az arcade játéktermi autóversenyek: féktelen száguldást, villámgyors grafikát, trükközést, ütközéseket és üldözéseket. Körülbelül mindazt, amit egy korrekt Need for Speed-játéknak évtizedek óta tudnia kellene (de nem tud) felmutatni. Ezt az élményt csomagolták be a készítők egy zárt pályás, körökre osztott arcade versenyjátékba, amely a checkpointok közötti másodpercek visszaszámlálásával, a letisztult poligonos megjelenítéssel és a harsány színeivel és karaktereivel mind arra törekszik, hogy felelevenítse a játéktermi hangulatot. Ha pedig ez még nem lenne elég, akkor ott van a zene, ami önmagában is a régi SEGA-konzolok (lásd még pl. MegaDrive) és Sonic-játékok nosztalgiáját eleveníti fel, főleg az utolsó versenykörben, amikor a hangulat fokozása érdekében a zene is felgyorsul.

A Hotshot Racing erre a nosztalgiafaktorra épít, és az általunk tesztelt verzió alapján teljes joggal. Azt nem tudom, hogy a fiatalabb generációkból mit vált ki a játék, de az biztos, hogy a konzolon betöltve egyértelműen visszarepít néhány évtizedet, viszont a letisztult grafika jelentős mértékben segít abban is, hogy a nagyon is arcade-os játékmenetre tudjunk összpontosítani, és maximálisan beleéljük magunkat a száguldásba. Az egyes pályák ugyan nem túl változatosak, viszont cserébe a száguldás élménye mindegyiken adott, és a technikázás is attól függően változik, hogy milyen autót választottunk az induláskor. Bár ezek paramétereit sem kombinálták túl a készítők, azért érezhetően más az útfekvésük, és legfőképpen a végsebességük! 

A végleges verzióban lesz Single Race, Grand Prix, Time Trial, Cops N Robbers (zsaruk a zsiványok ellen) és Drive or Explode, ám ezekből mi csak az első hármat próbálhattuk ki, illetve a multiplayert. Utóbbi nem csupán interneten keresztül lesz elérhető, hanem osztott képernyőn is, legfeljebb 4 játékosig. (A tesztverzióban csupán 2 játékossal próbálhattuk ki, de iszonyú jó móka volt! A végső verzióban természetesen mind a 8 versenyzőt élő játékos személyesítheti meg az online multiplayerben.) A tesztbuild egyébként teljesen stabilnak tűnt, bár még állítólag rengeteg dolgot terveznek finomítani rajta. Ami elsőre kitűnt, hogy a customizációnak, azaz a verdák külsejét illető testreszabásnak nem sok értelme van, és egy-két baromi drága (játékbeli pénzes) cicomáért vagy óriási erőfeszítéseket kell tenni (nyerd meg a bajnokságot X karakterrel, végezz első helyen X pályán stb.), vagy az ár/érték viszony nem túl korrekt. És mivel arcade versenyről van szó, a legtöbben szerintem nem cockpit nézetből fogják irányítani a verdát, így a belső dekorációnak nem sok értelmét látom.

Valószínűleg a shopon is faragni fognak még a készítők, mindenesetre bízom abban, hogy ez nem lesz annyira hangsúlyos, és nem erre pazarolják az erőforrásaikat. Mert a másik, ami a tesztverzióban kicsit vékonyka volt, az a pályakínálat. Azt már írtam, hogy nem túl változatosak, de összességében elég kevés is az, ami egyelőre elérhető, ami már csak a kicsit lebutított (de cserébe gyors) grafika miatt is problémás, meg a trükkök és extrák hiánya miatt is. Itt ugyanis boostot tudunk egyedül alkalmazni, ha az előttünk lévő autó hátsójában tartjuk a saját verdánkat, de ezt leszámítva powerupok vagy fegyvereink nincsenek. A pályák viszont kicsit sterilek, mert egyrészt elég kicsik, másrészt pedig ezekből is hiányzik néhány extrémebb megoldás, útakadály. Mindez még működhet is, de akkor legalább 4x ennyi pályát kell belesűríteni a játékba, egyre fokozódó nehézséggel és összetettséggel.

Összességében elmondható, hogy a Hotshot Racing egy hiánypótló alkotás lehet a megjelenésekor, mivel visszahozza a játéktermi, adrenalinnal teli élményeket, ám a jelenlegi tartalommal a multis élmények ellenére is csak egy baráti árcédulával tudjuk elképzelni a létjogosultságát, mert egyelőre inkább közelít egy mobilos játékhoz ezen a téren, mint egy teljes értékű produkcióhoz. Ezen még sokat változtathatnak a fejlesztők a megjelenésig, amit valamikor tavaszra ígértek, de akár dönthetnek úgy is, hogy ezt most kiadják így bevezetésként, aztán ha népszerű lesz a játékosok körében, nekifutnak egy kidolgozottabb és részletesebb folytatásnak.

Az ígéretek szerint PS4-en, Xbox One-on, Steamen és Switchen játszhatunk majd vele.

Translate »