Az Avalanche és Portkey games játéka a varázslóvilágba kalauzol minket, ahol egy ötödéves roxforti diákot alakítva kell fényt derítenünk az ősi mágia rejtélyeire, és megakadályozni, hogy annak titkai a goblin forradalmár, Ranrok kezébe kerüljenek, természetesen a világ megmentése nem ad kibúvót tanulmányaink teljesítése alól, így iskolai teendőink is fontos részét képezik a játék történetvezetésének.
A varázslók világa ismerős lehet a Harry Potter széria rajongóinak, azonban a játék a könyvek történései előtt játszódik, mintegy 100 évvel korábban. Ezáltal a főbb ismert karakterek még csak említés szintjén sem szerepelnek, teret adva új, legalább annyira szerethető szereplőknek a rivaldafényben, illetve néhány, a könyvekben csak említés szintjén feltűnő karakter is megmutatkozik, kisebb-nagyobb szerepekben.
A játéktérkép legnagyobb része, a túlnyomó részt a stúdió saját keze által készített vidék, mely magában foglalja a kastélyt körülvevő tavat, a tiltott rengeteget, mocsarakat, romokat, erdőket, mezőket, folyókat és tengerpartokat, valamint a vidéki npc-k lakta, kis falvakat (hamletek) is. Roxforthoz hasonlóan ez a nyílt világ is tele van pakolva tennivalókkal melyek teljesítése számos játékórát fel fog ölelni, amennyiben a 100%-os teljesítésre adjuk a fejünket. A Hogwarts legacy változatosságával el tudja érni, hogy nyílt világú mechanikái ne legyenek repetitívek, vidék és a kastély feladványai merőben eltérnek egymástól, és mivel a küldetések során folyamatosan a nyílt, felfedezésre váró vidék és a kastély között fogunk ingázni, így az elénk kerülő feladványok is mindig eltérőek lesznek.
A varázsharc rendkívül pörgős, és ahogy egyre több varázslatot tanulunk meg, egyre változatosabb lesz, például az ellenfeleink egyes varázslattípusok ellen speciális pajzsokat vonnak maguk mögé, mely csak azonos típusú varázslatokkal, illetve ősi mágiával törhetők meg. A harcrendszer keretein meglepő módon teret kapott egy lopakodást megengedő játékstílus is (bár ez sokszor a scriptelt helyzetek és a helyszínkialakítás miatt nem kivitelezhető), mely egy áttetszővé tévő varázslattal, és a Petrificus Totalus bűbájjal való ellenfél hatástalanítással lehetővé teszi ellenégcsoportok ártalmatlanítását, anélkül, hogy mi közvetlen veszélybe kerülnénk.
A játék talán legerősebb része a világa, mely három fő részből áll: a roxforti kastély, Roxmorts kis falucskája, és a fejlesztők által megalkotott, ezeket körülvevő hatalmas nyílt világ. A roxforti kastély teljesen bejárható a Mardekár pincéjétől egészen a Hollóhát tornyáig, és tömve van gyűjteni való tárgyakkal, és teljesítendő puzzle-ökkel. Számos, már a filmekben ábrázolt helyszínt meglátogathatunk, illetve előfordulnak teljesen új, eddig nem látott, teljesen új részei az iskolának. Az új látogatható helyek közül kiemelhető a Hugrabug ház közösségi szobája, melyet még soha nem ábrázoltak ezelőtt, sem filmvásznon, sem videójáték formában. A Roxfort mellékhelyiségei is számtalan meglepetést tartogatnak, több alkalommal előfordul, hogy egy fülkébe benyitva a porcelán trón helyén egy „elrejtett” átjárót találunk mely rejthet labort, kincses raktárt, egy helyen még egy konyhával is találkoztam. Roxsmorts egyfajta kereskedő-hubként működik, a falu tömve van kincsekkel, valamint gyűjteni valókkal, és a játék fő boltjai is itt találhatók, melyek tulajdonosai előszeretettel bíznak majd meg bennünket kisebb-nagyobb problémáik megoldásával.
Varázsló játékhoz mérten a játék alappillérei a megtanulható bűbájaink lesznek. Összességében 23 aktívan használható varázslat fog a rendelkezésünkre állni, melyek mind harcban, mind a környezet manipulálására használhatók. Egyes varázslatok csak harcon kívüli célra szolgálnak, mint a Reparo, melynek segítségével törött tárgyakat, illetve környezeti elemeket lehet helyre hozni, vagy a Lumos, mely egy egyszerű fényforrást idéz elő a varázspálcánk hegyén, mely rengeteg akadály legyőzésében lesz majd segítségünkre. Remek példa a varázslatok kettős felhasználására a Levioso – lebegtető bűbáj, mellyel képesek vagyunk ellenfeleink felemelésére, illetve megmászható platformok lebegtetésére, szakadékok felett való átkeléshez vagy magaslatok eléréséhez.
Történetünk szerint a karakterünk kicsit megkésve, ötödévesen kezdi tanulmányait a Roxfort falai mögött, ezzel magyarázva, hogy a legalapvetőbb varázslatok elsajátításához is szükségünk van tanáraink segítségére. Bár a könyvekből ismert professzorok nem tűnnek fel a játékban, az új tanári kar minden tagja saját kidolgozott jellemmel rendelkezik, emiatt az ikonikus karakterek hiánya egyáltalán nem érződik.
A főszereplőnk különleges képessége, hogy képes látni és befolyásolni az ősi mágiát, a történet során pedig ez a képességünk lesz az, mely a fő fegyverünk lesz a goblinforradalom ellen. A játék teljes szabadságot ad, és ha sötét varázslók akarunk lenni, az összes megbocsájthatatlan átok megtanulására lehetőséget biztosít.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…