Hell Architect – Játékteszt
A Woodland Games által készített Hell Architect pontosan olyan lett, amilyet a stúdiótól elvárhatunk. Szimulációs játékok terén erős tapasztalattal bírva az indie stúdió belevetette magát a manager stílusba is, és nem okozott csalódást.
Az első benyomás
Elsőre a játék inkább egy 2D RTS-nek tűnik, mintsem egy Tycoon típusú managerjátéknak, de a látszat csal! A célunk nem más, mint hogy az alvilág általunk kezelt kerületébe került lelkeket pokolian jól tartsuk. Ez alatt pedig természetesen arra gondolunk, hogy annyi munkát és szenvedést préseljünk ki belőlük, amennyit csak tudunk.
Természetesen ennek meg is lesz a nem annyira édeni gyümölcse, ugyanis ezáltal lesz lehetőségünk minél több fejlesztést végezni a meglévő eszközeinken, illetve beruházni új, modernebb kínzóalkalmatosságokra.
A játékmenet
Ahogy említettem feljebb, a legfőbb elem az alapanyag-management, azaz a körülöttünk lévő föld, szén és fémek felhasználása a lehető leghatékonyabb módon, alattvalóink kínzására, amiért cserébe a pokol bugyrait éltető sufferinget (szenvedést) kapunk, ez biztosítja fejlesztések és komolyabb eszközök beszerzését.
Erőforrást avagy bűnös lelket 10 percenként kapunk, és minél többen vannak, annál jobban ki kell építenünk a poklunk infrastruktúráját, hogy mindenki eleget tudjon enni, inni és ezek után elvégezni a dolgát. Amennyiben ezt nem biztosított mindenkinek megfelelően, a lelkeinket el is veszíthetjük, és csak értékes szenvedés árán hozhatjuk őket vissza a futószalag mellé.
A bugyrunk kinézetét úgy alakítjuk, ahogyan nekünk jól esik, általánosságban egy hatalmas kapu körül 4 darab kárhozottal kezdünk, és neki is láthatunk kiásni az alapokat. Mire az alapellátást és 1-2 kínzóeszközt felhúztunk, meg is érkezik az 5. szerencsétlen, aki ha elég ügyesek és gyorsak voltunk, akár Legenda is lehet. Ehhez persze fel kell húznunk egy „Wall of Legends” nevű építményt, de megéri!
A Legendák
Ezek az igazán bűnös lelkek, Billy a kölyök, Cain az első gyilkos és még rengeteg, rengeteg más, aki eszetekbe juthat. Ők attól különlegesek, hogy valamilyen aurával rendelkeznek, ami bizonyos bónuszokat biztosít vagy valamilyen kínzáshoz, vagy a körülöttük dolgozó társaiknak, a lényeg, hogy megfelelő helyre helyezve őket meg tudják pörgetni a termelést.
Bár a Legendák hasznosak, nem ők az egyetlen aurával rendelkező lények a pokolban, kifejezett ördögöket is felbérelhetünk, hogy motiválják a bűnösöket munkájukban. Essence-ért cserébe, amit azért kapunk ha önként kárhozatra ítélünk egy lelket, majdnem bármilyen feladat teljesítésének gyorsítására bérelhetünk egy vörös felügyelőt. Ám a szolgáltatásuk drága, ezért érdemes a lehető legjobb állapotában feláldozni a kiszemelt lelket, hogy maximális 150 esszenciát kapjunk érte, ugyanis minél rosszabb az állapota, annál kevesebbet ér.
A történet
Bármennyire is furcsa, a játéknak van egy elég vicces története, miszerint mi vagyunk az újonc pokolmanagerek, és az általunk irányított részlegen kell teljesítenünk különböző kihívásokat. A kampány mód tökéletes arra, hogy megtanuljuk az alapokat és a megfelelő sorrend félállítását. Ebben segítségünkre lesz Fred és Bob, a két ördögfajzat, akik a középvezetői és segédpozíciót töltik be. Ők értünk a felelősek, Lilith, Belial és Lucifer felé. Képregényszerű párbeszédek közben bontakozik ki a karakterek személyisége, mely egy ilyen típusú játékhoz képest nagyon komolyan és jól lett megírva. Nem kell semmi komoly karakterfejlődésre számítani, de az ide-odacsipkelődés és a konfliktus, ami kialakul, az lenyűgöző a játék egyszerűségéhez képest.
Természetesen egy managerjátékból nem hiányozhat a sandbox, azaz free play mód sem. Itt igazán elszabadulhatnak az elképzeléseink. A kampány alatt is találkozunk relikviákkal, amiket kiásva és összegyűjtve komoly erősítéseket kaphatunk a kis kolóniánknak, de a sandbox módban érvényesül ez a funkció igazán. Minden összegyűjtött ilyen tárgyat a Vaultban tudunk tárolni, tehát előbb ezt meg kell építsük. Mindenképpen érdemes a játék egy későbbi szakaszában nekilátni ennek, amikor már az élelem, ital és egyéb szükségletek maguktól extra energiabefektetés nélkül teljesülnek. A képességeit eszenciáért cserébe bizonyos időre aktiválhatjuk. Ezt az aktivitást mi határozhatjuk meg 1 perc/x eszencia összegért cserébe, ezek a legendákhoz és ördögökhöz hasonlóan valamilyen globális hatások, de sokkal erőteljesebbek.
Értékelés
85%
Összefoglaló Összességében a játék nagyon élvezetes, 3 nehézségi fokozata van, ami lehetővé teszi, hogy veteránként és újoncként is élvezni tudjuk. A párbeszédek viccesek, a kampány kreatív kihívásokat biztosít egész idő alatt.