A Heavendock első ránézésre a Raft, és Rimworld szerelemgyerekének tűnhet, önmagát kolónia-szimulátornak nevezi, és egy lassú bevezető után lépésről lépésre egyre komplexebb rendszerek kialakítására ad számunkra lehetőséget, majd szépen lassan lehetővé teszi a bemutatott rendszerek automatizálását.
A karakterünk elkészülésével a játék egy kis homokszigeten kezdődik, ahol karakterünk egy (a játékban egyébként nem mutatott) hajótörés után felébred, felépíti a kolóniánk alapját: egy fából készült platformot, mely minden általunk készített építmény alapjaként fog szolgálni. Az irányítás átvétele után a játék arra utasít minket, hogy nyersanyagokat gyűjtsünk a minket körülvevő víztömegből. A játék tutorial része során ezek az úszó fa és levéldarabok még mozdulatlanok, azonban ezeket felhasználva rá leszünk utalva a sodrás által vitt nyersanyagokra, melyeknek rossz tulajdonságai közé tartozik, hogy nem fognak ránk várakozni, ha nem érjük el őket, és nem építünk elég hamar egy olyan platformot, amiről be tudjuk gyűjteni, akkor a sodrás tovább viszi őket. Aggodalomra nincs okunk, hiszen a sodrás folyamatosan újabb és újabb anyagokat fog felénk sodorni.
Tekintve, hogy egy gyarmat nem egy emberből áll, és a folyamataink automatizálása miatt szükségünk is van segítségre, így a kikötő fejlesztése és megépítése után más túlélők fogadására képessé tesszük új otthonunk. Ha érkeznek is új lakók, saját lakhatás nélkül nem fognak beköltözni hozzánk. Ha elkészült a lakásuk csatlakoznak az épülő közösségünkhöz, és beoszthatjuk őket az automatizálni kívánt létesítménybe. Azonban a csatlakozásuk után is fel kell tartanunk őket, hiszen ők is éhesek, szomjasok lesznek, valamint velünk ellentétben el is fáradnak a munkájuk végeztével, így biztosítani kell számukra elérhető ivóvizet és étkezőt. A pihenést megoldják önállóan, de olyankor az automatizált folyamataink is leállnak.
A játék egyetlen negatív részeként csak a hangjait tudom felhozni. A hangeffektek sajnos mobiljáték szintűek és stílusúak a háttérzene pedig mint ha nem is lenne jelen. Pihentető játékmenete miatt a játék mellett bőven lesz lehetőségünk egy-egy sorozatrészt esetleg filmet megnézni, ha teljesen lenémítjuk sem fogunk lemaradni semmiről.
A játék kezdetén egy rendkívül humoros karakterkészítő felület fogad minket, ahol a szokásos funkciók mellett lehetőségünk van világító hajszíneket választani, illetve egy kiegészítőt és egy karakterjellegzetességet választhatunk, melyeknek semmi hatása nem lesz a játékmenetünkre. A kiegészítők olyan dolgokban nyilvánulnak meg, mint egy papírzacskó maszk, egy hóemberfej, egy világító négyzet, mely folyamatosan pörög, illetve kisebb animált effektek. A karakterjellem, amit ki tudunk választani mind tartalmaz egy rövid, párszavas leírást, valamint egy figyelmeztetést, hogy a kiválasztott vonás sem előnyt, sem hátrányt nem fog jelenteni számunkra a játék során.
A faplatformunk kiegészítése és a nyersanyaggyűjtés után ideje a saját túlélésünkről is gondoskodni. Az óceán közepén vízből nem lesz hiányunk, azonban ezt a vizet be kell pumpálnunk otthonunk kényelmébe, aztán pedig megtisztítani, hogy fogyasztható legyen számunkra. A víz pumpálása egy aktív folyamat, mely a karakterünk jelenlétét igényli, azonban a tisztítás automatikusan történik, így amíg magunk vagyunk a szükséges vízkészletet manuálisan kell feltöltenünk. A következő lépés az élelmiszer beszerzése, mely először a vízből összekapdosott halakból fog állni, a kutatóasztal megépítése után lehetőségünk nyílik zöldségek termesztésére, és csapdák készítésével madarak elkapására.
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…