Ebben a játékban egy törp bányász kolóniát fogunk kialakítani, és monumentális földalatti rendszert kiépíteni velük. A bányászható játéktér procedurálisan generált, így mindig új kihívások várnak ránk. A játék célja az, hogy a felszínen lévő szövetségesek kéréseit kielégítsük, ami nagyrészt valamilyen termék előállítását jelenti. Bányarendszerünket a folyamatos termelésnek fogjuk szentelni. A munkát a hegyünkbe érkező törpök fogják végezni, akik mindegyikének saját személyisége és képességpontjai vannak. A fő feladatunk ezeknek a képességeknek az optimális kihasználása.
A munkásaink a tevékenységeik során folyamatosan pontokat szereznek, amit a különböző statjaik növelésére használhatunk: Deftness, Wisdom, Awareness, Robustness és Fervor. Ezen kívül minden törpe az általa elvégzett munka típust egyre jobban kiismeri. Például ha sokat bányászik, akkor a bányász mesterségben szerez pontokat. A hegy felfedezése és a külvilággal való kereskedés Mountain lore és Trade lore pontokat ad számunkra. Ezt használhatjuk lényegében egy tech tree szerű rendszerben. Itt tudjuk kiválasztani, hogy milyen technológiákat fejlesszünk. Ahogy azt például a Civilization játékokban megszokhattuk, itt is tierekre vannak osztva a technológiák és mindennek meg van a saját maga előfeltétele. Érdemes előre feltérképezni, hogy mire szeretnénk rágyúrni, hogy nehogy feleslegesen költsünk pontot.
A bányarendszerünk elég rohamos mértékben növekedik. Nagyon látványos, ahogy a kezdetben hatalmasnak tűnő bánya bejárat, rövid idő alatt szinte egy hangyányi pont lesz a bányánk térképén. Éppen ezért fontos nagyon a termékek szállítása, és ennek a rendszernek az optimális kialakítása. Sajnos (valószínűleg az Early Access hibája egyelőre), de többször van, hogy a törpök ahelyett, hogy vinnék a dolgokat a kiszállításra váró ládába csak szimplán állnak, és nem csinálnak semmit. Jó lenne, ha külön-külön ki tudnánk tűzni „munkahelyeket” az egyes törpöknek, mert a terjeszkedés során nehéz lesz átlátni, hogy mindenki dolgozik-e vagy csak henyél. A terjeszkedés témáján meg kell említeni, hogy rengeteg állványzatot fogunk építeni, ahol egységeink közlekednek, de ezek is néha megbolondulnak és „elfelejtenek” közlekedni rajta. Természetesen ezek kezdeti hibák, a végeleges változatig biztosan javítani fogják őket.
A játékmenet nagyon hasonlít az Oxygen Not Includedhez, de ez talán egy minimálisan leegyszerűsített változata annak. Valamivel logikusabb az építmények összefüggése és a termelési rendszer kialakítása. A különböző biomok is jól elkülöníthetők egymástól, és saját fény effektekkel is rendelkeznek. Sajnos ez a megkülönböztetés nem mondható el a törpjeinkről, mert elég egy kaptafára készültek. A karakter lapjaikkal ellentétben itt nem látszanak a modellek egyéniségei. Zenei téren is van még hová fejlődni, mert elég hamar elkezd ismétlődni az aláfestés. Ahogy a kép is mutatja elég nagy még a roadmap, és remélhetőleg a játékosok visszajelzései alapján valami maradandót tudnak alkotni a készítők. Már ebben az állapotában is nagy potenciál van a játékban. Ha szeretnétek támogatni a készítőket, akkor fontoljátok meg, hogy már ebben a korai fázisban beszerzitek a játékot.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!