Gwent bétateszt
A CD Project Red (Későbbiekben CDPR) először kockapókerrel kedvezett a Witcher széria rajongóinak, a harmadik résznél azonban sokkal komolyabb játék a játékban tartalom kapott helyet. Egy párbaj alapú kártyajátékkal, a Gwenttel üthettük el időnket a játékban, amely egyébként a sztoriszálat illetően számos küldetés szerves része volt.
Korlátoltságának ellenére a legtöbb játékosnál sikert aratott a gép elleni csatározás, ezért az alapjáték két kiegészítőjét két-két limitált kiadású paklival is elérhető volt, hogy barátaink ellen, szemtől szemben mérkőzhessünk meg.
Talán ekkor vált biztossá, hogy a játékosok szeretnék, ha a Gwent kinőné magát egyszerű töltelékből egy önálló, jóval több és tartalmasabb játékká, mert mindez megvan benne. A CDPR pedig nem ült a babérjain, és elhozta az online játszható Gwentet, ami nemsokára már teljesen kiforrott formában lesz elérhető mindenki számára.
A bétateszt jelen állapotában még hiányzik a küldetések rész a játékból, valamint a Nilfgardi pakli nem áll rendelkezésünkre. Nézzük azonban, mi az, amit eddig kaptunk.
Először is, a játék mechanizmusa számos változtatáson ment keresztül. Ezekből emelnék ki pár nagyon lényegeset:
– van olyan arany kártya, amiből nem csak egy lehet a pakliban.
– Az egységeket most már a pakliban lévő mennyiségüktől függetlenül is lehet sokszorosítani
– Sokkal több gyengítő és erősítő speciális lap kapott helyet a játékban.
– Az időjárás lapokkal és az egységek reagálásával az időjárásra sokkal több stratégiai lehetőségünk van, külön pakliakt építhetünk fel erre.
– A vezéreket sokkal jobban idomíthatjuk a paklinkhoz
– A rajtaütés lapok sokszínűsége miatt sosem tudhatjuk, mi vár ránk pontosan
Azt hiszem, már ezekből is jól látszik, hogy itt bizony már komoly taktikai lehetőségekről, fontos döntésekről és nem utolsósorban változatos párbajokról beszélhetünk.
Utóbbinak elősegítője a fejlődési rendszer, és a jutalom lapok osztásának szisztémája.
A meccsek után xp-t és minden nap egy ideig jutalmakat kapunk. Jutalom lehet „ore”, amiből 100-at kell összegyűjtenünk, hogy egy „keg”-et nyithassunk. Minden egyes kegből 4 darab gyengébb kártyát kapunk, azonban ezek után 3 másik lapp közül, amelyek lehetnek akár arany lapok is, választhatunk egyet, amit megtarthatunk.
A másik jutalomból, „scrap”, pedig lapokat vehetünk egyesével – elég hosszú ideig tart elérni egy-egy drágább lapot, ha pedig feleslegeseket bontunk szét, az se sokat segít, mert a gyengébb lapok 5-10 scrap-ot ha érnek…
Továbbá, a játékosok egymást is jutalmazhatják, ha úgy érzik, hogy jó játékot mentek – természetesen itt is igaz, hogy illik segíteni így másikat, hiszen csak egy kattintás az egész.
Ha elértük a 10. szintet, lehetőségünk van elkezdeni a rangsorolt játékokat. Ezt azonban akkor javasolnám csak, a 15-16-os szint előtt, ha mázlink volt – vagy rakat pénzt beleültünk a játékba, és úgy vettünk lapokat –, és van 4-5 nagyon jó lapunk egy pakliban, mert nagyon nagy esély van rá, hogy sokkal magasabb szintű játékosokat kapunk ki, akik lehet, hogy nem jobbak nálunk, de oylan lapjaik vannak, hogy szétkenik a szánkat. Az említett 15-16-os szint elérésekor már kellően sok lappal rendelkezik egy játékos, de most érvényes az, hogy minél később, nagyobb tapasztalattal és lapokkal látunk neki a rangsorolt meccseknek, annál nagyobb esélyünk lesz jól szerepelni.
Új frakciót, Skelligét is megkaptuk, hogy a Ragh Nar Roog szerű csapást mérhessünk ellenfeleinkre. Ezzel a paklival remekül lehet állni a sebzéseket, hogy aztán felerősödve sokszor dupla és tripla erővel üssünk vissza.
Itt jegyezném meg, hogy valószínűleg a frakciók lesz a játék egyik legsarkalatosabb pontja, kíváncsi leszek, hogy tudják megoldani, hogy a jövőben újak érkezzenek.
A másik pedig az ember-ember elleni meccsek, amiket jelenleg az idő és szerencse kifejezéssel tudnék körülírni az első 30-40 órában.
Egyszerűen arról van szó, hogy sokáig tart új lapokat szerezni, és fejleszteni a paklikat – szerintem elsőre bőven elég maximum kétféle frakcióra koncentrálni –, és ez azzal jár, hogy rengeteg meccset azért fogunk elveszteni, mert kevesebb bivaly lapunk van, mint az ellenfélnek.
Vagy épp fortuna nehezíti, illetve könnyíti meg az életünket. Elképesztően idegesítő, hogy mondjuk két kemény kör után az utolsóban, kifogyva az egységekből mondjuk két erősítő lapot kapunk. Az ellenfél meg mondjuk két olyat, amivel még katonák mellett is szétcincálna. És ez csak egy példa.
De, a fentiek voltaképp minden kártyajáték sajátjai.
Tanácsként annyit, hogy fogadd el, és mindig úgy játssz ki egy lapot, hogy úgy érezd, az ellenfél képes a következő körben széttiporni.
Szóval, jelen állapotban is roppant szórakoztató és ígéretes a Gwent, a CDPR újfent odatette magát. Alkalmi időtöltésnek és komolyabb játékra is egyaránt kiváló, ráadásul egy olyan univerzum gyermeke, amely eddig mindig sikerrel vette be a játékosok szívét. Gyanítom, hogy a béta után sem lesz ez másképp.