PC tesztek

Guild Wars 2: Path of Fire – játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Guild Wars 2 már 5 évet tudhat a háta mögött, és visszanézve a kezdetekre és a jelenlegi játékosbázisra még mindig kijelenthetjük, hogy nagyon sikeres és meghatározó játék az MMO-k és a játékipar szempontjából is. Ugyan folyamatosan fel-le ugrál a játékosszám, de az „egyszer megvásárlós” modell, és az, hogy az alap játékot ingyen is lehet játszani, teljes mértékben megengedi ezt a fajta casual játékstílust. Természetesen sokan a kezdetek óta hardcore játszanak a játékkal, és minden lehetséges dolgot unlockoltak már, de az alapjáték és az első kiegészítővel ellentétben most már érezhető elismerés jár a komoly játékért.

A Path of Fire én úgy érzem, hogy nem akart túl sok újat mutatni, de amit adott, azt 110%-ban. Fogott pozitívot, amit az alap és a Heart of Thorns behozott, és addig finomította, még egy sokkal jobb rendszer jött létre belőle. Ide sorolnám a helyszínválasztást is, ami a számomra kevésbé kedvelt dzsungeles mapok után egy titokzatosabb, sivatagos részre, a Crystal Desertbe kalauzol minket. 5 hatalmas open world mapot kaptunk: Crystal Oasis, Desert Highlands, Elon Riverlands, The Desolation és Domain of Vabbi. Ehhez kapcsolódik a personal story, ami a Living World 3. szezonja után folytatja tovább az eseményeket.

Spoiler nélkül felvázolva a történet annyiból áll, hogy Balthazar, az egyik a hat emberi isten közül visszatért, és a fejébe vette, hogy megöli az Elder Dragonöket, és megszerzi az erejüket saját magának. Hadseregével nekiindul a Crystal Desertnek, hogy megölje Kralkatorrikot, az Elder Crystal Dragont. Mi, a játékosok, mint a világ megmentői a nyomába eredünk.

Ahhoz, hogy a sztoriban előre haladjunk, szükségünk lesz a kiegészítőben elég nagy fókuszt kapott mount rendszerre is. Ehhez 4-et unlockolhatunk a kalandozásaink során: Raptor, Springer, Skimmer és a Jackal. Ezek más MMO játékokkal ellentétben támogatják a harcot, mintsem az első nagyobb dobás után levet a hátáról minket. Mindegyiknek van egy-egy mobilitási képessége, és egy olyan skillje, amivel elkezdhetünk egy harcot. A Raptor például nagyot tud ugrani előre, ami egy-egy szakadék átugrásánál segít, skillje pedig egy csapás a farkával, ami össze húzza a körülötte lévő ellenfeleket és sebzi őket. Nagyon jó animációt kaptak a mountok, és valóban egy új módját teszik lehetővé a felfedezésnek. Van egy ötödik, rejtett mount is, a Griffon, ami a story végig játszása után válik megszerezhetővé. Lényegében 250 gold és az egész kieg térképjein lévő trükkös megkeresése szükséges hozzá. Ezekkel a mounttokkal néhány mapon versenyezhetünk is, amiért egész mapon beharangozza a nyertesek nevét, és achievement + loot üti a markunk a jó helyezésért. A mountokat a Heart of Thornsból ismert mastery rendszerrel tudjuk fejleszteni, de ha ügyesek vagyunk, akkor nem fog gondot okozni az előrehaladás vele.

Sajnos a kiegészítővel nem érkezett semmilyen dungeon vagy raid, amit én személy szerint nagyon sajnálok. Abban bízok, hogy a következő Living Story szezon bepótolja majd ezt. Azért is lenne jó, egy ilyen jellegű bővítés, mert a story bár nagyon hangulatos és látványos megoldásokat tartalmaz, ha leszedjük a mountok beszerzésének és tanításának idejét, akkor elég rövid. Amint végig pörgettük, akkor megint farmolhatunk, fractal, wvw vagy pvp. Semmi más kieg. specifikus dolgot nem tudunk csinálni. Az event farmolás viszont nagyon hangulatosra sikerült szerencsére, mert egy-egy nagyobb event láncot végig csinálva egy átfogó zóna specifikus lore-t ismerhetünk meg.

A játék 9 professionje ismét kapott egy-egy új elit specializációt, ami újabb fegyver lehetőségeket és teljesen más játékstílust hoz a karaktereknek. Kipróbáltam mindegyiket, és semmi sem tűnik túlságosan erősnek, mindegyiknek van egy gyengepontja. Azt sem mondanám, hogy teljesen más lesz a játék, inkább csak nagyobb változatosságot ad a játékos kezébe. Az egykori Berserker meta után most a Condition Damage ideje jött el. Horribilis árakon megy minden olyan dolog, aminek csak köze van a condikhoz. Így aki tudja, élvezze ki a dot-ok adta damaget, mert szerintem hamarosan lecsap a nerf.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11