Oldal kiválasztása

Guild Wars 2: End of Dragons – Játékteszt

Guild Wars 2: End of Dragons – Játékteszt76% XP76% XP
3 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Guild Wars 2 harmadik kiegészítőjében Cantha szigetére látogatunk el, ahol megismerkedünk a dragonjade nevű erőforrással és megtudjuk, hogyan teszi lehetővé ez a Cantha lakosságának életét. Ezen felül látványos helyszíneket és újabb elit skilleket kaptunk minden professionhöz. A történet egy árulással és emberrablással indul, majd némi varázslat segítségével Cantha területén zuhanunk le. Ez diplomáciai gondokat jelent és ennek segítségével megismerkedünk a terület belső működésével. Később fény derül arra, hogy nem csak külső, de belső támadások is érik a rendszert, amelyet mi magunk is segítünk elhárítani. Rengeteg politika és beszélgetés lesz a kiegészítő első körülbelül egyharmadában.

Eközben szép lassan kibontakozik a kiegészítő nevét adó sárkányos szál is, mégpedig azáltal, hogy a korábban megölt sárkányok energiái visszaszivárogtak az utolsó megmaradt elder dragon, Soo-Won testébe, aki megtisztítja ezt az energiát. Már nem képes viszont ezt a funkcióját sokáig ellátni. Emiatt az általunk nevelt (és azóta már igencsak megnőtt) sárkány, Aurene kellene átvegye a helyét, aki a korábban említett támadás következtében nagyon legyengült és a történet elején ápolásra szorul. Az egyik új funkciót, a horgászást is ennek köszönhetően mutatja be a játék, mégpedig azért, mert mikor kicsi volt Aurene, akkor halat adtunk neki, hogy jobban érezze magát.

A történettel haladva megismerjük a meglehetősen high-tech, szinte már cyberpunk-szerű városokat és a saját belső problémáikat is megoldjuk. Folyamatos támadások érik majd ezeket a területeket a repülő kalóz csoport, az Aetherblade által. Ők azok egyébként, akik a történet elején minket is megtámadnak. Később a vezetőjükkel történő konfrontáció közepedte egy régi ismerős is felbukkan majd. Viszont a sztori legvégére az eddig felépített politika és egyéb szálak szinte eltűnnek és marad a sárkány harc. Ez eléggé furcsa váltás volt szerintem. Valahogy nem pattan a két sztori darab a helyére számomra. Jobban szerettem volna, ha az ennyire részletesen felépített Cantha szálat tovább viszik mielőtt jön a lezárás. Mielőtt még elindult a stáblista, azt gondoltam, hogy még csak most indul be a történet.

A kiegészítővel a horgászáson kívül egy kis hajót is kapunk, az úgynevezett skiff-et. Nem igazán jöttem rá miért is jó az. Lényegében az egyetlen tényleges használatát a halrajok melleti horgászatnál látom. Minden más esetre ott van az előző kiegészítőben már megszerzett Skimmer mount (amelyik úgy néz ki mint egy rája), ami nem csak gyorsabb, de szárazföldön is használható és át tud repülni akadályokon. Az egy pozitívum viszont, hogy a horgászat nem csak a kiegészítő területén működik. 

Emellett kaptunk számos új elitet is a meglévő professionökhöz, amelyek hasznossága eléggé változó. Az elementalist például teljesen jól használható volt, jól teljesített DPS szinten, majd a legutóbbi patchel annyira lenerfelték, hogy mehet is a kukába. A többi profession esetében szintén az előző kiegészítő elitje sokkal jobb értékeket produkál, maximum a fegyver skill miatt lehet érdemes használni. Az engineer esetében viszont nagy bónusz a megszerezhető jade robot, amely teljesen más játékstílust kölcsönöz a professionnek.

Értékelés

76%

Összefoglaló Nagyon erős alapot épít fel a kiegészítő sztorija, ami elég elkapkodva záródik le. Az utolsónak megnyílt térkép annyira rosszul balanszolt, hogy még mindig próbálják finomítani, hogy egyáltalán le tudják rendesen tolni a játékosok. Ez azért is gond, mert az úgynevezett "True ending" alapját képezi. A bejelentett Living story remélhetőleg kárpótol minket a gyorsan véget erő kampány miatt.

76%
Translate »