A Technomancer után félve néztem egy újabb Spider termékre, de meg kell mondanom, hogy pozitívan csalódtam. Több téren is jelentős változás van a korábbi játékokhoz képest. Legújabb alkotásukban egy reneszánsz korba visz minket, ahol épp nagy erőkkel zajlik a kolonizáció. Karakterünk a Congregation of Merchants magas rangú tagja, akiből gyorsan nagykövet válik. Egy elég hosszú prológus során elküldenek bennünket Teer Fradee szigetére Constantin nevű unokatestvérünkkel, hogy diplomatikus kapcsolatokat építsünk ki a környező népekkel.
Ezen felül gyógymódot kell találnunk egy rejtélyes betegségre, ami népünket pusztítja. A Malichor jelenléte nem csak a történetre, de a környezetre is rányomja a bélyegét. Minden település valamilyen módon érintett ezzel a látszólag gyógyíthatatlan betegséggel. Az utcákon halomba rakva hullákat égetnek el, a piacok szinte üresek. A régi ábrázolások pestis sújtotta területeire emlékeztetnek ezek a képek. Karakterünk készítésekor is láthatjuk karakterünk arcán a feketeséget, ami a betegséget jelzi. A sztori során
Ugyan a harc nem kap túl nagy hangsúlyt a játék során, de egészen személyre szabott élményt kapunk a skill fának köszönhetően. Három alap class közül választhatunk: egy melee fókuszú warrior szerűség; egy technikásabb pisztoly és csapdák keverékét használó agilisebb karakter; mágiát használó, nagy crowd controllal rendelkező varázsló. Ezek meghatározzák majd milyen fegyvereket és felszereléseket tudunk majd használni, így nem érdemes vaktában szétpakolni a pontokat. Skilljeink mellett különböző tulajdonságokat is fejleszthetünk (strength, agility, stb.) és végül a talentek, amik hatalmas szerepet játszanak az egyes helyzetek során. Például a Lockpickinget mindenképp érdemes felvenni a legelején, mert rengeteg jó lootból kimaradhatunk, de Charisma szintünk is befolyásolja a vendorok árát és egy-két húzós szituációból kibeszélhetjük magunkat.
Kalandozásaink során max 3 fős csapatot használhatunk. A sztori alatt megismert NPC-k közül kettőt tehetünk be magunk mellé. Mindegyik saját felszereléssel, statokkal és képességekkel rendelkezik, így érdemes megtalálni a saját stílusunkat legjobban kiegészítő kombinációt. Néha saját küldetésük is lesz társainknak, amelyek teljesítését ha elfogadjuk belockolja a személyt a partinkba és addig nem lehet kivenni őt onnan, még nem végezzük el az általa kiadott feladatot (ez néha elég bosszantó tud lenni). Személyes jó tanács: Vasco, a kalóz társunk minden egyes csata alkalmával felkiált, hogy „A bit of poison on my blade, then let’s go!”. Ha nem szeretnél megőrülni ettől, ajánlom, hogy lehetőleg ne tedd be a partydba.
Szinte mindenre több megoldás lehetséges. Például egy esetben egy frakció által őrzött területre kell bejutnunk. Ezt megtehetjük úgy, hogy a frakciónak megfelelő öltözékben megyünk be és elhitetjük, hogy közéjük tartozunk; belopakodunk úgy, hogy ne lássanak meg az őrök; altatót keverünk az italukba és miután kiütötte őket besétálunk; megölünk mindenkit és cserébe elég szép reputation mínuszt kapunk; egy kerülő úton berobbantunk egy meggyengült falat és besétálunk rajta. Ezt minden helyszínen támogatja a map design és szinte még sugall is minket arra, hogy ezeket minél jobban kihasználjuk. Karakterünk hátteréből adódóan a dialógusok során megnyíló opciók is több lehetőséget biztosítanak a küldetések teljesítésére.
A harc szerintem rettentően egyszerű. Az irányítás és a mechanika könnyedén elsajátítható a prológusban található harci tutorial során. Ha nem szeretnétek azt érezni pár óra után, hogy lekaszaboltok bármit, ami a szemetek elé kerül, akkor ajánlom, hogy minimum Hard, de inkább a legmagasabb nehézségi fogon kezdjetek bele. Egyszerűen a csaták nehézsége nem scalel olyan szinten, ahogy mi és a csapatunk tagjai erősödünk. Ha az Extreme fokozatot választjuk még egy plusz achievementet is bezsebelhetünk.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!