Gravel – Játékteszt
A Milestone neve régi motorosoknak nem ismeretlen, hiszen több MotoGP illetve több motocrossos MXGP részt is ők csináltak, míg rally fronton a WRC 4 FIA World Rally Championship és a Sébastien Loeb Rally EVO is hozzájuk köthető. Ezen felül is alkottak a témában, a Gravel-lel már 20 felett van az általuk készített játékok száma, így nem nevezhetőek kezdő csapatnak. Ami igazán megkülönbözteti ezt a címet a többitől, az a hozzáállás: míg eddigi címeik leginkább szimulátor kedvelőknek voltak az ínyére, addig a Gravel nyit a másik oldal felé, így most egy sokkal árkádosabb, többek számára fogyasztható játékot kaptunk.
Az alapfelállás a szokásos sablont követi: tejfeles-szájú versenyzőként, célunk a különböző versenyeken a győzelem, és ezzel a minél több csillag bezsebelése, a pályák ennek függvényében nyílnak meg. A játékban négy versenytípust különböztetünk meg, melyek a Cross Country, Wild Rush, Stadium és Speed Cross nevekre hallgatnak, ezek jelenlegi címvédőjével is meg kell küzdenünk a továbbjutáshoz. Igazából túl sok újdonság itt sincs, van körpályás verseny, A-ból B-be tartó checkpoint-verseny, időmérő ahol nincs rajtunk kívül senki más, csak az óra az ellenfelünk és így tovább. Az igazi változatosságot a helyszínek jelentik, hiszen a szokásos aszfaltról, áttérhetünk havas vagy akár homokos területekre is, ahol teljesen másképp viselkedik az autónk. A nehézségi szint állítható, minden segítség kikapcsolható, sőt, itt is bevezetésre került a már a Race Driver: GRID óta ismert visszatekerés is, azaz ütközésnél egy pár másodperccel azelőtti időponttól próbálkozhatunk újra.
A különböző versenyeket abszolválva csillagok ütik a markunkat, illetve tapasztalati pont is, melyekkel szinteket léphetünk. Ennek a mértéke teszi lehetővé az új verdák megnyitását, illetve azok különböző matricáit, de ezen felül nincs lényegi jelentősége. Nem kell pénzt gyűjtögetnünk, a fizetőeszköz egyedül a megfelelő szint elérése, illetve a csillagok száma a versenyek esetében. Nem kell bütykölnünk se, alkatrészeket se cserélhetünk, ezzel is erősítve az árkád hangulatot.
Noha árkád versenyként hivatkozik rá mindenki, minden nehezítést bekapcsolva ember legyen a talpán aki képes az első helyen beérni. Az autók egész jól reagálnak a különböző talajtípusokra, ahol csúszni kell ott csúsznak, a homok kicsit visszafog, ahogy a víz is lelassít. Az ellenfeleink már közepes beállítások mellett is rettentő agresszívek, kipörgetnek, eltolnak, mindent csinálnak ami egy hivatalos versenyben, hacsak nem roncsderbi, kizárással járna. Ezekkel persze mi is élhetünk, jobban mondva élhetnénk, de valahogy az ő autóik betonból vannak, vagy legalábbis erősen vannak a „vezetősínre” rögzítve. Megfigyeléseim alapján nagyjából kötött útvonalon haladnak, nem egyszer akadtak be tereptárgyakba a címvédők is, én meg szépen végigmentem a két körömet, amíg ők elfelejtettek hátratolatni.
Ennél kicsit nehezebb lehet a Multiplayer móka, feltéve, hogy a Matchmaking éppen működik és találunk megfelelő ellenfelet. Túl sok kört így nem sikerült mennem, mivel egyelőre elég gyatrán működött a rendszer, remélhetőleg ezt javítják hamarosan.
Az Unreal Engine 4 szépen teljesít (minden, a cikkben megjelenő képet a beépített fénykép-szerkesztővel készítettem), folyamatosan változó napszakait, időjárási viszonyait, élvezet nézni, a fizika is rendben van többnyire, bár nem egyszer láttam repkedő autókat, sőt én is fennakadtam kerítéseken. A törésmodell is elviselhető, természetesen itt is be lehet állítani, hogy legyen-e hatása a teljesítményre, vagy csak kozmetikai effekt legyen, de még nagyobb csattanásnál se láttam leszakadó kerekeket például.
Összességében elmondható, hogy rendes munkát végzett a Milestone, kellően hangulatos, noha rövid játék lett, mégis megvan benne minden amit egy hasonló címtől elvárunk, de sajnos semmi több.
Értékelés
80%
Összefoglaló Árkád-jellegű off-road móka, mellyel ideig-óráig el lehet lenni! A kihívás illetve a teljes tartalom hagy némi kívánnivalót maga után, de összességében kezdőknek és profiknak is megfelelően skálázható szórakozást nyújthat.