Gran Turismo Sport – Játékteszt
A Gran Turismo sorozatot nagy valószínűséggel senkinek sem kell bemutatni, hiszen a Polyphony Digital pontosan 20 évvel ezelőtt indította útjára, a kizárólag Sony konzolokra érkező versenyszimulátor első részét.
Ezt követően néhány évente érkeztek az újabbnál újabb epizódok, amik többnyire mindig próbálták kihozni az aktuális konzolgeneráció nyújtotta lehetőségeket. Négy évvel az utolsó Gran Turismo után, megérkezett a Sport alcímmel ellátott epizód, amellyel a fejlesztők azt akarják sugallani, hogy a játékkal szeretnének komolyabban nyitni az Esport világa felé.
A Gran Turismo Sportban 40 féle pályavariáció és 120 különböző jármű található, amely nem tűnik elsőre kevésnek, azonban jelentős visszalépést jelent az előző két számozott epizódhoz képest, ugyanis azokban az autók száma nagyjából tízszer ennyi volt. Sajnos ezúttal nem kapunk dinamikus időjárás változást, azonban a versenyek kezdete előtt lehetőségünk van kiválasztani, melyik napszakban szeretnénk koptatni gumiabroncsainkat.
A játékban lehetőségünk van egyedül is versenyezni. Ilyenkor az Arcade módban mérhetjük össze tudásunkat a gép által irányított ellenfelek ellen, de ha magányosan szeretnénk körözgetni, arra is van lehetőség egy időmérő edzés keretein belül vagy akár driftelési mechanikánkat is megcsillanthatjuk egy-egy élesebb pályaszakasznak köszönhetően. Az új Gran Turismo Playstation VR támogatást is kapott, melyet ugyanebben a menüpontban érhetünk el, azonban az online módban ez sajnos nem elérhető, így lehetőségeink itt eléggé korlátozottak.
Érkezett egy kampány mód is ami kimerül abban, hogy különböző küldetéseket és versenysorozatokat teljesítünk egy adott vagy egy általunk választott járgánnyal, melyek sikeres abszolválásával új négykerekűeket oldhatunk fel.
A játékban az autók kidolgozása egészen elképesztő lett, mind külsőt mind belsőt tekintve, illetve fizikájukat, és hangjukat figyelve is nagyon jól megoldotta a Polyphony Digital csapata. Azonban a táj és a versenypályák kidolgozása helyenként hagy némi kivetnivalót maga után.
Természetesen a Gran Turismo Sport legerősebb része a többjátékos mód lett. A Sport módban email címünk megadását követően, indulhatunk különböző hivatalos versenyeken, ahol akár különféle valós díjakat, trófeákat is elhódíthatnak a legjobb pilóták, egy-egy nagyobb futamon elért helyezésükért.
A játék legnagyobb pozitívumát a játékosok képezik, hiszen míg az offline módban a járművek többnyire ugyanúgy kanyarodnak és viselkednek mindig, a többjátékos módban mindig benne van a véletlen faktor. Bármikor egy rossz kanyar bevétele után az első helyről akár a középmezőnyben találhatjuk magunkat, de olyan is előfordulhat, hogy az ellenfél hibájából adódóan akár több helyet is javíthatunk, rövid időn belül.
Bármennyire is a közösség teszi leginkább jó játékká az új Gran Turismo-t, a másik végről, ez a játék egyik leggyengébb pontja is, mivel ha normális, versenyezni akaró emberekkel találkozunk nagyon szórakoztató tud lenni, azonban, sajnos akadnak olyanok is akik a dodzsem pályán képzelik magukat, és szeretettel löknek ki mindenkit a pályáról, ha módjukban áll, és tekintve, hogy a Gran Turismo Sport egy vérbeli szimulátor, alapvetően is benne van a hibázási lehetőség bármelyik kanyarban, hát még ha erre rá is segít néhány versenytárs.
Értékelés
80%
Összefoglaló A Gran Turismo Sport egy látványos, élvezhető szimulátor lett, ami minden autóverseny szeretőnek kötelező darab, azonban, ha csak tövig nyomjuk a gázt könnyen a kavicságyban találhatjuk magunkat, jobb esetben. A Polyphony Digital egy Esport játékot szeretett volna létrehozni, ami véleményem szerint sikerült, és ha folyamatosan érkeznek majd a különféle hivatalos versenyek és a fejlesztők valahogy szabályozni tudják a közösség viselkedését, akkor az új GT hosszútávon is népszerű lesz.