A Gord egy single player erősen sztori alapú túlélő városépítő RPG játék, melyben a folyamatos nehézségek ellenére kell küldetésről-küldetésre átjuttatni maroknyi méretű törzsünket egy szláv folklór inspirálta világban. A környezetünk és az ellenséges törzsek mellett természetfeletti szörnyetegekkel is találkozunk majd a történet során. A játékot egy kis méretű lengyel csapat készítette, akik közt Witcher 3 és Frostpunk fejlesztők is találhatók, amelyek hatása teljes mértékben érezhető is a játékmeneten.

A külső tényezők mellet saját karaktereink is lehetnek önmaguk ellenségei. Minden lakos saját képességekkel, félelmekkel, szükségekkel és „történettel” rendelkezik. Ez azért fontos, mert a küldetések során limitált számú lakossal kezdhetjük majd a pályákat és az idő előrehaladtával igen csak meg kell fontolni, hogy kik alkotják majd a törzsünket. Szerencsére a természetes elhalálozás (vagy némi rásegítéssel) ellensúlyozva van a gyermekek születésével is, akiket fiatal koruktól irányítottan képezhetünk egy bizonyos feladat ellátására. A gyermekmunka nem elfogadott.

Az erdőben lakó vadállatok és az ellenséges törzsek gyakran jelentenek kihívást a túlélésben. Erre defenzív eszközök építése áll lehetőségünkre. Például zajkeltőket helyezhetünk le, amelyek jelzik, ha átmegy egy ellenséges egység az adott területen, figyelmeztetve minket a közelgő veszélyre. Ezen felül fényforrásokat is kiépíthetünk, amelyek nem csak látható területtel szolgálnak, de a lakosaink szellemi épségére is jó hatással vannak. Az extrém stressz vagy a folyamatos félelem a sötét, ismeretlen erdőben gyakran őrületbe kergetik karaktereinket, amelyből nem mindig lehetséges felgyógyulni. Ezen felül nagyon erős misztikus lényekkel is találkozunk, ahol nem a harc az egyetlen opciónk. Az egyik ilyen lény esetében például egy ember áldozat „elengedő” a szörny legyőzéséhez.

A játék során folyamatosan kapunk bizonyos konfliktusok, vallási döntések, ismeretlen karakterek vagy lakosok valamilyen igényeinek kielégítésére irányuló eventeket, amelyek döntései nagyon erős kihatással vannak a túlélési esélyeinkre. Például egy gyanútlannak tűnő kereskedővel üzletelve hatalmas negatív módosítót gyűjthetünk be ha rosszul kezeljük a hozzá kapcsolódó eventet. Ha egy lakos valamilyen kéréssel fordul felénk, akkor annak teljesítése jelentős jutalommal jár, de amennyiben nem teszünk eleget a feltételeknek, legalább ennyire komoly következményekkel is jár.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01