Kategóriák: CikkekPC tesztek

God of War – PC port

3 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Sony egyre nagyobb lendülettel portolja át a játékait a PC platformra. A sort elsőként a Horizon Zero Dawn nyitotta, majd a Days Gone folytatta. Minőségben érezhető javulás volt már a második kiadásuk esetén. Sokkal zökkenőmentesebb kiadás volt, mint Aloy kalandjai, ahol grafikai beállítások volt, hogy egyáltalán nem funkcionáltak vagy nem jól működtek bizonyos configok esetében. Természetesen ez egy olyan dolog, amit nem kell figyelembe venniük a PlayStation oldalon, ugyanis ott a gépek között csak szériánként van eltérés. A God of War portja tanulva az első két port tapasztalataiból egy olyat alkotott, amely példa értékű a jövőre nézve.

A szép grafikához nem feltétlenül szükséges atomerőművel rendelkeznünk. Az NVIDIA és az AMD upscaling technológiája egyaránt megtalálható a játékban. Ezzel gyengébb gépeken is szép képet tudunk elérni vagy akár erősebb gépeken az abszolút ultra beállításokat. A DLSS használata egyenesen csodát művel néhány felületen. Az upscaling folyamat során a szőrrel borított felületek például sokkal jobban kirajzolódnak, mint natív beállítások mellett. Mivel fontos eleme a játéknak a pontos időben való blockolás és dodge, így sokak örömére az NVIDIA Reflex rendszere is bekerült a játékba, ami nagyon alacsony input késleltetést eredményez mind kontroller, mind billentyűzet használata esetén. Ha valaki nem túl jártas a grafikai beállításokban vagy csak nem ismeri a kifejezéseket, akkor a játék több előbeállítással is rendelkezik a könnyű beállítás érdekében.

Nagyon sok konzol átirat esetén érezhető, hogy az interfész elemeket nem PC-s használatra tervezték. Sok esetben még az egeret sem lehet használni a menüelemek közötti navigáláshoz. Szerencsére itt ilyenről nem kell beszélnünk. A testreszabható billentyűzet kiosztásnak köszönhetően a több inputot igénylő akciót is ki tudunk akár osztani egyetlen gombra. Például a baltás képességeket is használhatjuk egyetlen gomb segítségével az eredeti két gomb helyett. Viszont nagy FOV-t kedvelőket el kell szomorítanom, ugyanis nem lehet kézzel FOV-t állítani a portban. Több, mint valószínű, hogy ennek a segítőnk az oka. Ha túl nagy FOV értéket használnánk, meglátnánk a trükköt, amivel mindig pont időben beugrik a jelenetbe.

Természetesen mivel PC-ről van szó a módosítások sem maradhatnak el. Éveken keresztül mentek a mémek is arról, hogy 5 perccel a kiadás után már Yoda megy majd a baltával Kratos helyett. Még teljesen nem állunk ezen a ponton, de már haladunk felé. Elsőként a mentések érkeztek meg, amely lehetőséget ad például rögtön NG+ módban indítani a játékot és már előre össze van szedve minden, ami optimális az újrakezdéshez. De már a karakter modellekből sincs hiány. Ha egy igazán furcsa látványt szeretnénk, akkor feltehetjük a borotvált Kratos modot is. Egy másik mod menü segítségével pedig Kratos különféle tesztrészeinek méreteit tudjuk módosítani és akár hatalmas fejjel és szemekkel játszhatjuk végig a játékot. Ha Atreus nem lenne elég férfias, akkor rá is nyugodtan rádobhatjuk Kratos szakállas fejét…

Legfrissebb bejegyzések

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13