A Genkai: Primal Awakening egy roguelike deck builder és egy pokémonhoz hasonló szörnygyűjtő játék keresztezése, a Genkai-ok a gyűjthető szörnyeink, melyek harcolnak, és kártyák segítségével tudjuk őket erősíteni.
A kártyaalapú roguelike játékok nagy sikereknek örvendenek, elég csak az Inscryption-re vagy a Wildfrost-ra gondolni mely a stílus két kiemelkedő címének számít. Ami összeköti ezeket a játékokat, az az, hogy a harcok többnyire körökre osztotta és lineárisak. Gondolok itt arra, hogy harcok eldőlése egyszerűen azon múlik, hogy a megfelelő kártyákat a megfelelő időben játsszuk ki. Az egyetlen igazi bonyodalmat az ellenségek speciális képességei és a számunkra elérhető kártyák véletlenszerűsége jelenti.
A Genkai: Primal Awakening ebbe a jól bevált receptbe próbál egy újabb rétegetet hozzáadni. Az elinduláskor ugyanis nem egy kijátszható szörnyet vagy hőst választunk, hanem az kezdő Genkai-unk. Szintén a pokémonhoz hasonló érzést ad a játéknak, hogy amint elindítjuk feldob három, különböző típusú szörnyet, majd egy kezdőpakli és ereklye kiválasztásával útnak is indulunk a térképen. Ez a „világtérkép” rendkívül hasonlít a korábban említett Wildfrost térképére, azonban a Genkai térképe sokkal telítettebb, így első ránézésre terhelő lehet a sok információ, amit hordoz. A térkép legelején három különböző irányában is elindulhatunk, és utána különböző állomások után át tudunk mozogni a fentebb, illetve lentebb elhelyezkedő sávokba is.
A Genkai: Primal Awakening legegyedibb része a harcrendszere, hiszen ezen a területen próbál innoválni, mely az első tapasztalatok alapján érdekes csavarnak tűnik, azonban számos hiányosság lehúzza az élményt. Az ellenséges Genkai-ok, speciális tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek meglepetésként fognak érni minket harc közben, főleg azért, mert jelenleg nincs mód az ellenfél adatainak és statisztikáinak megtekintésére. Természetesen ez a saját Genkai-ainkra is vonatkozik, főleg az után, hogy a legyőzött Genkai-ok csatlakoznak a csapatunkhoz.
A játék kezdetekor különböző pakli típusok között választhatunk, melyek között található olyan, amelyek az eldobott kártyák halmozásával erősödnek, olyanok, amelyek akkor a legerősebbek, ha Genkai csapatunk és a kártyák többségének típusa megegyezik. A pakli variációk a játék legegyedibb része, és sikerült egyedivé tenni azzal, hogy a gyűjthető szörnyekkel is szoros kapcsolatban állnak a kártyaeffektek. Sajnos a Genkai csaták nem tudnak felérni a kártyavariációk minőségéhez.
A Genkai csaták egy felülnézetes, hatszög alapú táblán zajlanak, melyen a kártyakijátszás után mozoghatunk és használhatjuk a szörnyeink speciális támadásait. Ezeknek az effektje elég gyenge, a modellek és animációik is olcsónak érződnek, a környezet pedig teljesen véletlenszerű. A harcokban látható effektek és modellek minősége eltörpül a menükben és a kártyákon látható portréktól és megjelenéstől.
A Genkai: Primal Awakening tartalmazza azokat az elemeket, amitől egy egyedi és nagyszerű játék lehet. Jelen pillanatban azonban csak a potenciál az, amivel rendelkezik. Túl sok minden hiányzik belőle ahhoz, hogy őszintén ajánlani tudjam. Kellő odafigyeléssel és pár nagyobb frissítéssel kiváló roguelike deckbuilder játék válhat belőle.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…