A Genkai: Primal Awakening egy roguelike deck builder és egy pokémonhoz hasonló szörnygyűjtő játék keresztezése, a Genkai-ok a gyűjthető szörnyeink, melyek harcolnak, és kártyák segítségével tudjuk őket erősíteni.
A kártyaalapú roguelike játékok nagy sikereknek örvendenek, elég csak az Inscryption-re vagy a Wildfrost-ra gondolni mely a stílus két kiemelkedő címének számít. Ami összeköti ezeket a játékokat, az az, hogy a harcok többnyire körökre osztotta és lineárisak. Gondolok itt arra, hogy harcok eldőlése egyszerűen azon múlik, hogy a megfelelő kártyákat a megfelelő időben játsszuk ki. Az egyetlen igazi bonyodalmat az ellenségek speciális képességei és a számunkra elérhető kártyák véletlenszerűsége jelenti.
A Genkai: Primal Awakening ebbe a jól bevált receptbe próbál egy újabb rétegetet hozzáadni. Az elinduláskor ugyanis nem egy kijátszható szörnyet vagy hőst választunk, hanem az kezdő Genkai-unk. Szintén a pokémonhoz hasonló érzést ad a játéknak, hogy amint elindítjuk feldob három, különböző típusú szörnyet, majd egy kezdőpakli és ereklye kiválasztásával útnak is indulunk a térképen. Ez a „világtérkép” rendkívül hasonlít a korábban említett Wildfrost térképére, azonban a Genkai térképe sokkal telítettebb, így első ránézésre terhelő lehet a sok információ, amit hordoz. A térkép legelején három különböző irányában is elindulhatunk, és utána különböző állomások után át tudunk mozogni a fentebb, illetve lentebb elhelyezkedő sávokba is.
A Genkai: Primal Awakening legegyedibb része a harcrendszere, hiszen ezen a területen próbál innoválni, mely az első tapasztalatok alapján érdekes csavarnak tűnik, azonban számos hiányosság lehúzza az élményt. Az ellenséges Genkai-ok, speciális tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek meglepetésként fognak érni minket harc közben, főleg azért, mert jelenleg nincs mód az ellenfél adatainak és statisztikáinak megtekintésére. Természetesen ez a saját Genkai-ainkra is vonatkozik, főleg az után, hogy a legyőzött Genkai-ok csatlakoznak a csapatunkhoz.
A játék kezdetekor különböző pakli típusok között választhatunk, melyek között található olyan, amelyek az eldobott kártyák halmozásával erősödnek, olyanok, amelyek akkor a legerősebbek, ha Genkai csapatunk és a kártyák többségének típusa megegyezik. A pakli variációk a játék legegyedibb része, és sikerült egyedivé tenni azzal, hogy a gyűjthető szörnyekkel is szoros kapcsolatban állnak a kártyaeffektek. Sajnos a Genkai csaták nem tudnak felérni a kártyavariációk minőségéhez.
A Genkai csaták egy felülnézetes, hatszög alapú táblán zajlanak, melyen a kártyakijátszás után mozoghatunk és használhatjuk a szörnyeink speciális támadásait. Ezeknek az effektje elég gyenge, a modellek és animációik is olcsónak érződnek, a környezet pedig teljesen véletlenszerű. A harcokban látható effektek és modellek minősége eltörpül a menükben és a kártyákon látható portréktól és megjelenéstől.
A Genkai: Primal Awakening tartalmazza azokat az elemeket, amitől egy egyedi és nagyszerű játék lehet. Jelen pillanatban azonban csak a potenciál az, amivel rendelkezik. Túl sok minden hiányzik belőle ahhoz, hogy őszintén ajánlani tudjam. Kellő odafigyeléssel és pár nagyobb frissítéssel kiváló roguelike deckbuilder játék válhat belőle.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…