Kategóriák: CikkekPC tesztek

Frostpunk 2 – játékteszt

A Frostpunk kétségkívül az egyik legegyedibb városépítő/gazdasági szimulátor, mely magasan kiemelkedik a műfajából a különleges, posztapokaliptikus túlélési témájával és környezetével. Arra késztett minket, hogy kegyetlen döntéseket hozzunk meg, és szembenézzünk azok drasztikus következményeivel, miközben megpróbáljuk átvészelni a whiteout jeges fenyegetését is. A Frostpunk 2 bejelentésével mindenki azt remélte, hogy a folytatás kisebb javítások mellett ugyan azt az élményt fogja nyújtani, csak nagyobb költségvetéssel. Ezek a remények pedig maximálisan bejöttek, a Mass Effect 2-höz hasonlóan, a Frostpunk 2 egy briliáns folytatás lett, mely rengeteg szempontból túlszárnyalja, és minden szempontból fejleszti az eredetit.

A Frostpunk 2 története az első játék kampánya után játszódik. New London városa, amely felépítése a mi feladatunk volt az „A New Home” kampány során, a második részre jelentősen megnőtt, játék eseményei és a Captain halála közötti időszakban. A Frostpunk 2-ben egy új vezető, a Steward lép színre, hogy irányítsa a várost.

A játék egyik legszembetűnőbb különbsége az első részhez képest a világ skálája. Míg a Frostpunk egy városépítő játék volt, ahol az épületeket a generátor köré kellett felépítenünk, és nyomon követhettük az emberek küzdelmeit a hóban, addig a Frostpunk 2 már inkább egy 4X-stratégiai játék mélységét éri el. Itt egész kerületeket építhetünk ki, melyek nyersanyagokat és élelmet biztosítanak a város számára, melyet továbbra is madártávlatból irányíthatunk. Az első részben még 1000 lakos irányítása és életben tartása is hatalmas kihívást jelentett, míg a Frostpunk 2 New Londonja már 8000 fős lakossággal kezdi az új történetet, és a játék során akár több tízezres lélekszámot is elérheti, ha jól tesszük a dolgunkat.

Az első játék fő témája a túlélés volt. A Frostpunk 2 azonban inkább a terjeszkedésre helyezi a hangsúlyt – a jövőre koncentrál, és arra, hogy mi vár a városra, amely már megtanulta túlélni a hideget. A folytatás új témákkal foglalkozik, mint például a gyarmatosítás, a politika, valamint a különböző közösségek közötti feszültségek, amelyek mind hatással vannak New London fejlődésére. Míg az első részben a túlélésért folytatott küzdelem dominált, itt a kihívás a város vezetéséből származik, ahogy kormányozzuk a lakosságot a jövő felé, miközben a különböző közösségek egymásnak feszülnek a saját elképzeléseikkel kapcsolatos nézeteltéréseik mentén.

A város építése és az erőforrások beszerzése és menedzselése mellett a Frostpunk 2 központi eleme a New London lakosságán belül kialakult közösségek kezelése. A város jövőjét két fő irányzat határozza meg: az ipar és a haladás militarizált támogatói, akik le akarják győzni a hideget, valamint a tradicionalisták, akik a természethez való alkalmazkodásban látják a megoldást. A kampány során minden döntésünk hatással lesz arra, hogy melyik közösség erősödik meg, és végül ki alakítja New London jövőjét.

A játékmenet is a lépték növekedésére épül. Az eredeti Frostpunk alapvető erőforrásai, mint a hő, az étel és a betegségkezelés visszatérnek, de új elemek is megjelennek, mint például a nyersanyagok és a luxuscikkek előállítása, valamint a társadalmi elégedetlenség kezelése. Ahogy New London gazdagabbá válik, annál nagyobb kihívásokkal kell szembenéznünk a város fejlődése során.

Új funkcióként bevezetésre került egy tanácsrendszer, amelyhez a város különböző közösségeinek jóváhagyása szükséges a törvények elfogadásához. A Frostpunk 2 továbbá kibővíti a játék világát a felfedezés és gyarmatosítás révén. Több várost kell majd irányítanunk, amelyeket kereskedelmi útvonalak segítségével összeköthetünk, ezzel közös erőforráskezelést lehetővé téve közöttük. A gyarmatosítás kérdése újabb réteget ad a játéknak, ahol el kell gondolkodni azon, hogy hogyan élnek azok az emberek, akik a főváros túlélését biztosító olajat termelik ki.

A Frostpunk 2 tehát pontosan azt teszi, amit egy folytatásnak tennie kell. Mindenben kitűnően épít az elődjére, amiben gyengébb volt, azt megerősíti, amiben erősebb, azt tovább bővíti, miközben a teljes játékteret léptékekkel tágítja és tesz hozzá. Egy új, teljesen egyedi élményt és történetet kapunk, ahol a túlélés mellett a közösségben élés aprólékos intrikái is ugyanannyira számítanak.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11