Kategóriák: CikkekPC tesztek

Freenergy – Betekintő

A Freenergy egy indie körökre osztott stratégiai játék, amelyben gladiátorokhoz hasonló harcokat vívnak különféle robotok segítségével. Célunk az lesz, hogy egy skorpióra hasonlító robot fejlesztgetésével megnyerjük az elénk táruló csatákat. A robotunk modulokból épül fel és ezeknek a moduloknak a gondos megválasztása lesz a kulcs a sikerhez. Ehhez kapunk egy laboratóriumot is, ahol különféle technológiákat és fegyvereket fejleszthetünk ki magunknak.

A harc egy 3×3-as területen történik. Minden fegyvernek megvan az az ertéke, hogy a területen belül mekkora hatékonysággal sebez. Például a legelső rákolló-szerű fegyver a közeli egységeket teljes sebzéssel, a távoliakat már csak 25% csökkentéssel rombolja. Ez is egy nagyon fontos szempont lesz a moduljaink kombinálásával, ugyanis támadásmódokat is kifejleszthetünk nem csak fegyvereket. Például ha a bal oldali egységeket éppen csak megsebesítjük, akkor berakhatunk egy modult, ami egyenes vonalban előre sebez, ezzel erősítve a fegyvert.

A történet mesélés elég semmilyen jelenleg. A harcok között kapunk néhány mondatnyi worldbuildinget, de sok hasznosíthatót nem fogunk belőle megtudni. Jelenlegi állapotában inkább egy „azért van, hogy legyen” érzésű kísérő szöveg csak a sztori. Remélem ezen még dolgozni fognak, mert egyébként van potenciál a meglévő világban. Természetesen itt is a nagy vállalat gonosz mentalitás található meg, mint ahogy azt egy jó sci-fitől elvárjuk.

A gameplay loop jelenleg elég gyorsan unalmassá válhat: bemegyünk a harctérre, lemennek a körök, fejlesztünk vagy esetleg vásárolunk új dolgokat, körök között javítunk, utolsó körben megküzdünk egy boss hullámmal. Ha ez lement, akkor visszamegyünk a HUB zónába, ahol lényegében ugyanezt csinálhatjuk meg, csak a csata nyereményeként megszerzett pénzekből. Jelenleg látok potenciált a játékban, de a mostani állapotában elég kiforratlan még. Inkább egy mobiljátékra hajaz, amit előveszünk a buszon, lenyomunk 1-2 menetet még a célunkig elérünk és a visszaúton újra előveszünk.

Legfrissebb bejegyzések

Mandragora: Whispers of the Witch Tree – Betekintő

A Mandragora: Whispers of the Witch Tree egy magyar fejlesztőcsapat sötét, oldalnézetes metroidvania soulslike játéka!

2025-05-29

TEMTEM – Landolt az utolsó frissítés

A Humble Games Pokémon-like MMO-ja a TEMTEM, a tavalyi bejelentés után most megkapta az utolsó…

2025-05-27

Cubic Odyssey – Korai hozzáférés betekintő

A Cubic Odyssey a Minecraft és a No Man's Sky főbb elemeit próbálja vegyíteni egy…

2025-05-26

The Precinct – játékteszt

Averno City egy bűnnel teli, kaotikus város, ami rád vár, hogy rendet tégy! Vagy legalábbis…

2025-05-25