FORWARD: Escape the Fold egy kártya alapú dungeon crawler játék, amely egy egyszemélyes projekt volt. Először egy gamejamen láthattuk, aztán később teljes játékként is megjelent. Célunk a játék során, hogy a kiválasztott hősünkkel ahogyan a játék címe is mutatja folyamatosan előre haladjunk. Ehhez hármasával kirakott kártyákat követhetünk. Az irányítás is pofon egyszerű, szimplán rá kell húzni a felettünk lévő sorban lévő kártyára a sajátunkat. Ennek ellenére sikerült elég mélységet adnia a mechanikának, hogy értelme legyen a roguelike elemeknek.
Az első nagy feladat a borítóképen látható fejnélküli hősünkön kívüli többi karakter feloldása lesz. Ezekhez különböző kondíciókat kell teljesítenünk, amelyek azért nem kifejezetten lesznek az arcunkba tolva. Az első pár körben úgy érezhetjük, hogy csak elkezdjük, és aztán elég gyorsan le is vernek minket. De ahogy egy rogueliketól elvárható folyamatosan gyűjtjük be a runok során az újabb karaktereket és a „tapasztalatot”, hogy mi ellen mivel érdemes támadni.
Minden kártyán nagyon beszédes értékek vannak és még színekkel is segíti a döntést. A pénz drop sárga, a healing piros, a mana visszatöltés kék, stb. A pályák mindig egy középső pontból indulnak, ahol a hősünk áll és innen kezdve tudunk a felettünk lévő sor három kártyájára ugrani. Ha igazán szerencsések vagyunk, akkor akár olyan is előfordulhat, hogy szörny megtámadása nélkül jutunk el a pálya végét jelentő bossig, ami jelentősen erősebb az előtte található lényeknél. Annak legyőzése egy választható bónuszt ad és egy újabb pályát kezd középről kiindulva.
Ahogy egyre többször újrakezdjük a runt, folyamatosan gyűjtünk össze egy tárgykollekciót, amely majd a következő során megjelenik a random keverésben. Igazából ez a végcél a minimális sztorit leszámítva, hogy összerakjuk azt a kollekciót, amely segítségével nagyon egyszerűen végig tudjuk vinni az egész játékot. Ahhoz, hogy ezt megtehessük a kapott tárgyakat ki tudjuk zárni a szórásból, hogy az éppen használt hős képességeinek megfelelően alakítsuk a véletlenszerű kártyahúzást. Itt sajnos nem található olyasmi játékidő növelő mechnanika, mint például a Slay the Spireben található kihívások és egyéb bónusz módok, viszont ez egy annál sokkal kisebb projekt.
Az év utolsó hónapjában blockbusterfilmek, örök klasszikusok és családi animációk mellett sok más tartalom is…
A STALKER és Escape from Tarkov nyomdokait követve a ZERO Sievert egy singleplayer játékba helyezi…
Sárkányok és kazamaták várnak rád, vedd hát kezedbe a kardot, íjat és baltát!
A Warner Bros. Discovery jóvoltából megnéztük az első négy Dűne-részt. Spoilermentes beszámoló következik.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…