Forma 1 2019 – élménybeszámoló
A korábban írt tesztünket már olvashattátok a játékról. Ezúttal egy kicsit részletesebb és személyesebb tapasztalatról számolunk be nektek.
A Forma 1 sorozatot a 2017-es évtől kezdtem el újra követni játékfronton, mert rengetegszer ígérte a F1-et fejlesztő Codemasters, hogy jobb és jobb lesz. Ez így is lett! Abban az esetben, ha 2017-es résztől számoljuk mennyi mindent változtattak akár csak UI (User interface)-en vagy a hangok minősége a pályák részletesség már-már lenyűgözőnek is mondható.
No de térjünk rá az aktuális játékunkra, ami nem más, mint a 2019-es Forma 1! A Legnagyobb újdonságot valószínűleg a F2 autóparkja és játszható szezonja teszi frissé, ahonnan a story-nk is kezdődik. Ha nekileselkedünk egy Forma 1-es karrier módnak azt előszőr a Formula 2-ben kezdjük el annak okán, hogy megismertessen minket a story-beli nemezisünkkel és a csapattársunkkal. Természetesen nem kell végig játszanunk egy teljes szezont a forma 2-es versenyautókkal, hogy átlépjünk a F1-be, ez csak amolyan bevezetés, hogy megismerjük az erőviszonyokat.
Miután befejeztük a kis kalandozásunkat az F2-ben rátérhetünk a rendes F1-es versenyekre, ami évről – évre nagyjából ugyanaz:
A három gyakorlás alatt adott feladatokat pl.: Megfelelő ívek, gumi használat, üzemanyag használat stb tudjuk a legjobbra csiszolni, amiért a játék pontot ad arra, hogy aktuális csapatunk versenyautóját tudjuk majd fejleszteni. A fejlesztési Fa nem sokat változott az évek során, de meglátásom szerint e változtatásokra nincs is szükség, inkább a használatuk gondos kiválasztására. Ezek után természetesen időmérő jön, melynek hosszát továbbra is mi állíthatjuk be. Ez természetesen igaz a versenyre és az ott ellenünk versenyző AI nehézségi szintjére. Továbbá érdekes lehet, hogy az idény közben is átszerződhetünk egy másik csapathoz, amit az AI is örömmel megtesz, így például kialakulhat Hamilton a Renaultnál vagy Verstappen McLarennél. Ami fix, hogy a fiktív nemezisünk mindig a konkurens csapathoz fog igazolni. A versenyek közben adhatunk interjút a már jól megszokott Claire névre hallgató hölgy riporterünknek amivel növelhetjük, illetve csökkenthetjük a reputációnkat más csapatoknál vagy saját házon belüli fejlesztő szegmenseknél.
A fejlődés a grafikában és a részletességben mindenképp szembetűnő és muszáj pár szót ejteni róla. A 2018-as verzióban a pálya külső dizájnja is teljesen rendben volt, de úgy tűnik, hogy ezen még mindig lehetett mit alakítani, szépíteni, csiszolgatni. A 2019es verzióban ugyan is sokkal több és látványosabb pályarészletekre lehet felfigyelni, mindamellett pedig nem csak a pályákat turbózták fel nagyon, hanem a versenyautóink modelljét és kerekeit. Utóbbira jött pár panasz, hogy az már nem reális, ahogy megcsillan rajta a fény, de ezzel nem mindenki értett egyet.
Ami még kimaradt az a többjátékos módja a játéknak! Erről a szegmensről azt tudom mondani, hogy nagyon igyekeznek a legapróbb és legkisebb hibákat is hétről-hétre javítani, hiszen a játékot eSport játéknak tervezték. Ezzel azt próbálom kifejteni, hogy a rendszerint túl szigorú automata ellenőrző rendszert próbálják finomítani, hogy tényleg csak akkor kapjon az ember büntetést, ha Ő okozta a balesetet vagy valóban levágta a kanyart. Saját tapasztalat alapján ez olyan 70-30 százalékban sikerül is. Azért, hogy kicsit sajátunknak érezzük, az autónkat saját mintákkal tarkíthatjuk autóinkat, amibe beletartozik a bukósisak, kesztyű is. Ennek sajnos az árnyoldala pedig az, hogy van egy pár olyan festés az autóra, kesztyűre, sisakra, ami pénzbe kerül. De alapvetően a kozmetikai cuccok nem gyorsítják fel az autóinkat így azt mondom, hogy akinek nincs igénye ilyesmire nem fog kárt szenvedni a többjátékos szekcióban. Természetesen a többjátékos módban is van lehetőségünk Ranked , Unranked módra, továbbá saját szezonokat is alakíthatunk ki az általunk kiválasztott pályákkal és szabályokkal.
Természetesen a karrier és a többjátékos mód mellett van, lehetőség időmérőre ahol a gumink nem kopik. Ezen köreinket pedig látjuk, hogy világranglistán hányadikként végeztünk. Természetesen vannak különböző kihívások is, amik a jelenlegi szezon pályáit valamilyen tematika szerint berakja. Plusz régi forma 1-es autókkal is mehetünk kihívásokat teljesíteni.
Értékelés
90%
Összefoglaló Én a játékot PS4-en és PC-n teszteltem így kijelenthetem, hogy a töltőképernyő PS4(Sima)-n sem sok idő. A grafikai különbség igen csak látványos ha az ember PC-n maximum beállítások mellett játszik, de a PS4-es verziót sem mondanám rondának vagy rossznak… Sőt. Személy szerint nekem ez a része is nagyon tetszett a száguldó cirkusznak és nagyon várom a következő részét!