Select Page

Flintlock: Siege of Dawn – DEMÓ betekintő

Flintlock: Siege of Dawn – DEMÓ betekintő

Személy szerint sosem voltam oda a Soulslike műfaj mára picit talán túlságosan is telített piacának nagy rajongója, mely folyamatosan csak bővülni látszik. Azonban az A44 Games által fejlesztett és a   Kepler Interactive által kiadásra készülő Flintlock: The Siege of Dawn egy olyan cím, mely még az én érdeklődésemet is megfogta, és a nagyjából 2 órát felölelő demó az idei Next Fest legjobb élményét nyújtotta. Nem biztos, hogy teljesen illik rá azonban a Souslike jelző, inkább souls-lite kategóriába sorolnám, mivel kevesebb souls elemet tartalmaz, mint a soulslike játékok általában. Konkrétan a pihenéskor újraéledő ellenfelek és a halálkor eldobott fizetőeszköz a két hasonlósák amit fel tudunk hozni, és a játék előnyére: amiben eltér az általános souls sémáktól azok lettek a legérdekesebb részei. A Flintlock történetének főszereplője Nor Vanek, aki az emberiség kihalástól való megmentésére alakult koalíciós hadsereg elit tagja. Ennek a seregnek a fő ellenfele az élőhalottak, melyek egyre nagyobb számban terrorizálják az emberi falvakat.

A játék története már az intro küldetés elején kisiklik, mikor nem szándékosan ugyan, de Nor és egy kis osztag felrobbantja azt a kaput, ami visszatartja a holtak seregének teljes erejét, az istenekkel együtt, akik ebben a világban az emberiség ellenségei. Miután majdnem életét veszti, egy alsóbb rendű istenség, Enki menti meg Nort attól, hogy belefulladjon a folyóba, ami elszállította a kapurobbantás helyétől. Enki felajánlja a segítségét Nornak, hogy visszacsinálják az ostobaságot, amit a koalíciós sereg követett el a kapu felrobbantásakor. Enki szerint ez a felelősség a Nor vállán nyugszik, hiszen ő volt azok között, akik fizikailag elvégezték ezt a robbantást. Nor akit eddig az istenek gyűlölete vezetett vonakodva fogadja el ezt a segítséget, azonban mikor belátja, hogy ez a feladat túlmutat rajta, egyességet köt Enkivel, aki cserébe varázsképességekkel látja el őt.

Játékmeneti oldalról a Flintlock számos más játékokból vett ihletét könnyű felismerni, a játék legérdekesebb részei azonban azok, melyeket saját kútfőből tesz hozzá a bevált receptekhez. A Flintlock harci és mozgási rendszerei már most is kiemelkednek az átlag soulslike játékok fantáziátlan másolása közül. Kezdésnek a mozgási rendszer. Mikor Nor és Enki rábólintanak az együttműködésre, akkor Enki az alapvető mozgáshoz használt képességeket tesz elérhetővé számunkra: dupla ugrást és dupla kitérést, melyek a levegőben, egymás után szőve is használhatóak. Ezzel hatalmas szakadékokat tudunk átugrani gond nélkül, és számos helyen át, valamint fel tudunk mászni, ahol első ránézésre egy átjárhatatlan útvonalat láttunk. A mozgás remek és folyékonynak érződik.

A harc rendszer pedig még ennél is innovatívabb, behoz ugyanis egy kockázat-jutalom rendszert. Az ellenfelek legyőzése után bizonyos mennyiségű hírnevet kapunk. Ez a játék fő fizetőeszköze. A hírnévnek két állapota van, a „megszerzett” és „eltárolt”. Minél változatosabban bánunk el ellenfeleinkkel, annál nagyobb szorzókat szedhetünk össze a megszerzett hírnevünknek. Mikor eltároljuk manuálisan a megszerzett hírnevet, akkor jóvá íródik ez a bónusz is, a szorzót pedig elveszítjük. Azonban, ha nem tároljuk el magunktól, és elszenvedünk egy ütést, akkor a bónuszt elveszítve automatikusan tárolásra kerül a megszerzett hírnév. Halálunkkor pedig a megszerzett eltárolódik, és a teljes eltárolt készletet elveszítjük, és halálunk helyszínén tudjuk újra begyűjteni.

Translate »