First Dwarf – Korai Hozzáférés betekintő
A First Dwarf játékvilága egy igazán különleges univerzum, ahol a fejlesztők, a Star Drifters csapata, mesterien ötvözték az akció-RPG elemeket a városépítős és túlélési mechanikákkal, és még egy tower defensehez hasonló rész is került bele. A játék középpontjában Rue, a címet is adó „Első Törpe” áll, aki egy tapasztalt felderítő és mérnöktörpe, akit a játék kezdetén hűséges mech ruhájával, valamint Ragna nevű sárkánytársával közössége elküld egy veszélyes küldetésre. Feladata, hogy lakható helyeket találjon a lebegő szigetek világában, és ezen területeken új települések alapítását segítse elő. A játék során lehetőségünk van felfedezni ezeket a szigeteket, nyersanyagokat gyűjteni, és támogatni a különböző céhek letelepedését, akik később hasznos készségekkel, kütyükkel és építményekkel látják el Rue-t, hogy előrehaladását segítsék a kalandok során.
A First Dwarf világa már az első pillanattól kezdve egy magával ragadó világot fest. A Star Drifters fejlesztői valóban odafigyeltek a részletekre, és egy gazdag, vizuálisan lenyűgöző világot teremtettek, ahol minden sziget saját, egyedi atmoszférával rendelkezik. A játékban töltött idő alatt könnyű elveszni az idegen tájakon, ahol minden egyes sziget más-más hangulatot és kihívást kínál, még akkor is, ha a vadvilág kevéske állata foghíjas érzést kelt. Minden részlet azt szolgálja, hogy egy teljesen új, felfedezésre váró univerzumban találjuk magunkat.
Rue kalandjai azonban nem csak a felfedezésről szólnak majd. Őt irányítva számos veszéllyel kell szembenéznünk, a lebegő szigetek felfedezése során. Az ellenségek nagy számban támadnak, és bár a harc rendszer alapvetően jól működik, az mesterséges intelligenciájuk egyszerűsége miatt nem mindig nyújtanak valódi kihívást. Néhány harc után az ellenségek viselkedése kiszámíthatóvá válik, ami egy idő után repetitívvé teszi a harcot. Azonban még így is sok izgalmas összecsapásban lehet részünk, ahol ügyesen kell használnunk a rendelkezésére álló eszközöket és fegyvereket, hogy túléljük a minket támadó, sokszor végtelennek tűnő hordát.
A bázis/városépítés a játék egyik fő eleme, amely a rendszer kiforratlansága miatt a szükségesnél több tervezést igényel. Rue a telepesek számára különböző épületeket emelhet, mint például Mana-kutakat, mely a törpék energiaellátó épülete, lakóházakat a telepesek számára, fűrészmalmokat és bányákat nyersanyaggyűjtésre, amelyek mind hozzájárulnak a települések lakhatóvá tételéhez. Az építési folyamat egyszerű és intuitív, így könnyen eligazodhatunk benne. Az épületek elhelyezése már problémásabb. Néhány kisebb hiba megakadályozhatja a zökkenőmentes játékélményt. Az épületek nem helyezhetők olyan talajra, ami nem elég lapos, ezen változtatni azonban nem tudunk, így a dombosabb területeken való építkezés egy rémálom. Továbbá, az épületek számára sokkal nagyobb területet kell fenntartanunk, mint amik azt ténylegesen elfoglalnak, így kénytelenek vagyunk nagyobb területre építkezni, mint amire ténylegesen szükségünk lenne, ezzel rá vagyunk kényszerítve, hogy sokkal több védelmet építsünk, vagy folyamatosan újjáépítsük a lerombolt épületeinket a támadások után.
Rue mech ruhája nemcsak egy egyszerű közlekedési eszköz lesz a játék során, egy összetett gépezethez híven, kulcsszerepet fog játszani. A mech azonban rendelkezik egy nagy hátránnyal, ami a méretéből származik, így, az olyan helyeken, ahol csak Rue tudna beférni, ki is ugorhatunk belőle, egy javítás elvégzése vagy NPC-kkel való interakciók idejére. Ragna, a hűséges sárkánytársunk, szintén fontos szereplője a játéknak, és számos feladatot csak ő tud elvégezni, például olyan helyekre repülhet, ahová sem Rue, sem a mechje nem képes feljutni. Ez a dinamikus játékmenet lehetővé teszi, hogy kreatívan oldjuk meg a különböző feladatokat, és változatos módon fedezzük fel a világot.
A First Dwarf rengeteg lehetőséget kínál a felfedezésre és a fejlődésre. Az, hogy milyen módon érjük el Rue és a törpék céljait, teljes mértékben ránk van bízva, és a saját döntéseink és stratégiánk használva kell új otthont adnunk a törpék népének. A Star Drifters csapata nagy ambíciókat tűzött ki maga elé, és bár a játék még korai hozzáférésben van, már most is egy izgalmas és tartalmas címmel álltak elő.
Összességében a First Dwarf egy rendkívül ígéretes játék, amely már most is sok élményt nyújt. A világ gazdag és szemet gyönyörködtető, a mechanikák jól kidolgozottak, és rengeteg lehetőségünk van arra, hogy kreatívan oldjuk meg az elénk táruló kihívásokat. Bár vannak területek, melyek még finomításra szorulnak, érezhető, hogy a fejlesztők nagy odafigyeléssel dolgoznak tovább a játékon.