Cikkek

Fire Emblem Warriors – Játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Fire Emblem Warriors több egy újraskinezett Hyrule Warriorsnál? Ez a kérdés merült fel bennem, amikor bejelentették a játékot, és kikerültek az első videók. Jelen tesztünk éppen ezt a kérdést fogja megválaszolni.

Van egy aprócska történetünk, amitől sokat nem kell várni, de ezt a játékot nem is emiatt fogjuk szeretni. Aytolis békés vidékét felforgatja egy égen megjelenő portál, amiből szörnyek özönlenek ki. A királyság gyorsan elbukik, a királyné odavész, és már csak a herceg és a hercegnő állják útját a végső pusztulásnak, meg persze az anyjuktól kapott rejtélyes „Lángoló Pajzs”. De egyszer csak a szörnyek mellett ismeretlen hősök is felbukkannak, akik a királyi család megmaradt tagjainak fognak segíteni. Vajon képesek lesznek legyőzni a Káoszsárkányt?

A történetet le is tudtuk, így ideje foglalkozni a játékkal, de egy kicsit még keverek a dolgon. Mert ha a Hyrule Warriorst valaki nem is ismeri (a Wii U életciklusának vége felé kaptuk meg), akkor megemlíthetem még a Dynasty Warriors-játékokat, amelyek már szinte minden platformon elérhetőek.

Igen, itt is hatalmas tömegekkel fogunk megküzdeni, viszont itt Nintendo-karakterek bőrébe bújhatunk, és az ő ikonikus fegyvereiket és támadásaikat használhatjuk majd, hogy egyes pályákon több ezer ellenséget győzzünk le (igen, jól olvastátok, több ezret). A pályákon mindig más-más szereplőket kapunk, akik között szabadon váltogathatunk. Eddig nem hangzik többnek, mint a fentebb említett játékok újraskinezet kiadása, de szerencsére a fejlesztők nagyon jól átemelték a Fire Emblem egyedi vonásait.

Kezdjük az elején az egyedi vonásokat:

  • A fegyverháromszög: Kard üti fejszét, fejsze üti lándzsát, lándzsa üti kardot. Ezek benne vannak az eredeti Fire Emblem-játékokban, igaz, ott lényegesen több fegyvertípus van, és ott nem háromszögről, hanem körről beszélhetünk, de akkor is remekül átültették a játékba ezt. Így könnyen kitalálhatjuk, hogy amelyik üti a másikat, ami azt jelenti, hogy lényegesen nagyobbat sebzünk az ellenfélen, de ez ránk is igaz. Kardos hőssel persze nem érdemes nekimenni egy lándzsás bossnak.
  • Hősök irányítása: Aki ismeri, vagy utánanéz a Fire Emblem-játékoknak, rájöhet, hogy egy 2D-s, felső nézetű stratégiai címről van szó, amit egy TPS-darába nem igazán lehet átemelni. A fejlesztők megcsinálták. Térkép módba kapcsolva a klasszikus nézetet kapjuk meg, ahol szabadon küldhetjük a hősöket oda, ahova mi szeretnénk, megvédhetnek pontokat, rátámadhatnak bossokra. Ez egy hatalmas nosztalgikus hangulatot ad a játékhoz.
  • Párosítás: A hősökhöz másikakat kapcsolhatunk, így erősítve őket. Valamint mind a kettejük képességeit használhatjuk, így ha a háromszöget szem előtt tartva igazán erős párosokat hozhatunk létre.
  • Szintlépés: A játék elején kiválaszthatjuk, hogy a hősünk szintlépésekor megálljon-e a játék, és kiírja-e, milyen értékei növekednek. Ezt választva ismét egy igazán nosztalgikus látványt fogunk kapni, amely tökéletesen megidézi a Fire Emblem-játékokat.
  • Konvoj: Fejezetek között lehetőségünk nyílik hőseinket fejlesztgetni, de nem csak passzívan, hanem a fegyvereket is. Képességeket adhatunk nekik, azonosakat betörhetünk, és ha van erősebb változatunk, azt tovább erősíthetjük. Így egy kellemes RPG-elemet kapunk.

Egy Nintendo Switch-címről beszélünk, és tudjuk, hogy a konzol nem egy igazi erőmű. De most először kapunk egy olyan beállítási opciót, amelyben megadhatjuk, hogy mit szeretnénk látni. Szebb vagy jobban futó játékot. Ha a szebbet válasszuk, akkor 1080p-n és 30 fpsen fog futni a Fire Emblem Warriors, ha inkább az élményt, akkor 720p-t és 60 fps-t kapunk. Ez egy igazán remek lehetőség, és remélem, hogy több címnél is elérhetővé válik a jövőben.

Ha már a látványt szóba hoztam, akkor el kell mondanom, hogy nagyon jól néz ki a játék. A karakterek részletesen ki vannak dolgozva, az átvezetők egyszerűen fantasztikusak, és olyan látványban lesz részünk, amit sok Xbox-, PS4- vagy PC-cím is megirigyelhet. Nincs miért szégyenkeznie a Switchnek. De miután egy Nintendo-címről van szó, mindenki kitalálhatja, hogy szinkront egyedül az átvezetőknél kapunk, a többi részen olvasgathatunk.

A Fire Emblem Warriors első ránézésre nem tűnik többnek, mint a Hyrule Warriors Switch-kiadása, de ha elkezdünk vele játszani, akkor rájövünk, hogy a fejlesztők nagyon okosan beépítették a klasszikus részekre jellemző elemeket. Még ha a történet nem is erős, valamint hosszú távon repetitív lesz az egész, akkor is egy kellemes játék, ami elé egy kemény munkával eltöltött nap után élvezet leülni.

Legfrissebb bejegyzések

MAX – 2024. decemberi ajánló

Az év utolsó hónapjában blockbusterfilmek, örök klasszikusok és családi animációk mellett sok más tartalom is…

2024-11-29

Zero Sievert – bemutató

A STALKER és Escape from Tarkov nyomdokait követve a ZERO Sievert egy singleplayer játékba helyezi…

2024-11-27

Dűne: Profécia – Kritika

A Warner Bros. Discovery jóvoltából megnéztük az első négy Dűne-részt. Spoilermentes beszámoló következik.

2024-11-25

PlayIT 2024, ősz – Élménybeszámoló

Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...

2024-11-25

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22