A Fate/Samurai Remnant a nagy népszerűségnek örvendő Fate széria legújabb játéka. A Samurai Remnant fejlesztését az Omega Force-nak köszönhetjük, akik a Dynasty Warriors széria által lehetnek ismerősek. A tesztkulcsot ezúton is köszönjük a kiadónak, a Koei Techmo-nak. A kiadó kérésére jelen játékteszt sztori spoilereket nem tartalmaz, azon elemeket kivéve, melyek a prológ során kerülnek felfedésre.

A prológban megkapjuk a világépítés alapjait, és elkezdődik főhősünk kalandja mely egy remekül megírt, felejthetetlen történetté fog fejlődni a következő fejezetek alatt. A világ, amelybe a Samurai Remnant kalauzol minket, az Japán Keian periódusában elhelyezkedő Edo városa, történetünk főhőse pedig a fiatal Samurai, Miyamoto Iori lesz. Edo városa különböző kerületekre van osztva, melyek között szabadon mozoghatunk majd, mindegyik kerületen található egy-egy bounty board, ahol kisebb, az adott területen elérhető feladatokat melyek teljesítésére a játék kisebb-nagyobb jutalmakkal ösztönöz bennünket.

A játék kezdetén Iori élete a feje tetejére áll, ugyanis szerény falusi szamuráj létére belecsöppen a Waxing Moon Ritual-ba, mely során a résztvevőkhöz nagytörténelmi hősök szellemeit kötik. Iori is egy résztvevőként csatlakozik a rituáléhoz, azonban nem önszántából, és a játék első éjszakája azzal kezdődik, hogy az egyik hősi szellem átesik a háza tetején, teljesen tönkre téve azt. Ezután egy nagyobb harci szegmens következik, melynek a végén úgy látszik Hősünk alul marad, ekkor jelenik meg a hozzá tartozó hősi szellem, Saber személyében. A játék ezután a prológus hátralévő részét expozícióval és a játék alapmechanikáinak magyarázatával tölti.

Az Omega Force sikeresen vitte el a Dynasty Warriorok eszetlen kaszabolásából egy taktikus és mély harcrendszer felé, melyet rétegenként mutat be és tesz elérhetővé számunkra.  Lesz részünk ugyan sok gyenge ellenfél elleni küzdelemre is, de a harcok java egy-egy erősebb ellenféllel fog történni és annak esetleges kísérőiből. A játék elején két különböző katana tartás, egyetlen varázslat és persze Saber segítsége áll rendelkezésünkre. Ahogy haladunk előre a játék során egyrészt új eszközöket, harci stílusokat és Saberhez hasonló új servantokat fogunk feloldani, másrészt a meglévő eszközeinket tudjuk majd fejleszteni. Iori két katanája például négy darabból épül fel, melyek egymástól függetlenül cserélhetők és fejleszthetők. A különböző harcstílusok remekül folynak egymásba, elég sebzés kiosztása esetén váltáskor bónuszt kap a következő harci stílusunk. A harcrendszer egyetlen gyengeségeként az Iori által használható varázslatokat tudnám megemlíteni, amik bár a játék elején is fontos szerepet játszanak bizonyos ellenfelekkel szemben, nagyon kevés drágakövet biztosít a játék, melyek lehetővé teszik a varázslataink ellövését.

A játék egyetlen nagy negatívumaként az irányítási sémát tudnám említeni, mely minden logikát kidob az ablakon, és a megszokott kiosztás helyett egy teljesen átláthatatlan és kényelmetlen opcióval indít. Szerencsére ez teljes mértékben kiküszöbölhető, egyrészt teljesen újra osztható a billentyűzetkiosztás, másrészt, a játék teljes kontroller supporttal rendelkezik. A kontrolleres irányítás egyébként mindenféle módosítás nélkül sokkal logikusabban lett kialakítva, így ezt hamarabb tudom ajánlani, főleg azoknak, akiknek nincs türelme egy teljes billentyűzetkiosztást átalakítani.

A játék mind grafika, mind hangzás terén kiemelkedő. Először is a grafika: a játék animált nyitóanimációja a cikk elején megtekinthető, azon kívül, hogy hibátlanul megteremti a hangulatot. A játékmenet során a karakterek anime stílusú modellje szépen kidolgozott és részletes. A városrészek bár sűrűn be vannak népesítve, az egyes háttér NPC-k a közelünkbe érve eltűnnek, majd mögöttünk megjelennek, mely eleinte elég zavaró volt. Sajnos a környezet tereptárgyain és épületein nem érződik a karaktermodellek magas fokú kidolgozottsága, azonban a fények játékával remekül kompenzálják ezt, és az összekép remekül mutat, még akkor is, ha nem tökéletes a látvány az utolsó részletig. Ami nagy pozitívuma a környezetnek, hogy minden kerület saját egyedi stílussal rendelkezik, mely egy pillantás alatt felismerhető, ezzel egy hiteles város képét adva számunkra. A zene pedig felteszi a hangulatra a pontot, mind az anime intro dal, a városrészek illeszkedő háttérzenéi és a csaták pörgős háttérzenéi remek körítést adnak, a már amúgy is zseniális játéknak.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14