A Fall of Light az a játék, amelyet csupán két ember készített el kevesebb mint egy év alatt. Nem csak emiatt különleges, hanem mert a Dark Souls és az ICO keveréke, és aki ismeri eme játékokat, az tudja, mire kell számítani: egy igazán különleges élményben lehet részünk.
Egy indie játékról beszélünk, de sok nagyobb költségű cím megirigyelheti a történetét és azt a lore-t, amely a világa mögött húzódik. A történetmesélés leginkább a Dark Soulst idézi: az elején kapunk egy hosszabb átvezetőt, amiben megismerjük, hogyan borul teljes sötétségbe a világ. Innentől meg is kapjuk főszereplőnket, Nyxet, aki egy lovag, és a feladata, hogy a lányát védelmezze, Aethert, aki egy indigo gyermek, magyarán a fény gyermeke, és persze a sötétség el akarja pusztítani az utolsó tereményt, aki képes visszaadni a fényt és a reményt az embereknek. A történet további elemeit NPC-kkel folytatott beszélgetésekből ismerhetjük meg.
Maga az egész Fall of Light egy nagy kísérgetős küldetés, amitől mindenkinek feláll majd a szőr a hátán. A kezdeteknél ez fog érvényesülni, viszont Aether nagyon gyorsan válik hasznossá, amint megkapja a képességeit, és a harcokban is tud segíteni. Nem azt fogjuk érezni, hogy valakit folyton elkísérünk A-ból B pontba, hanem hogy egy társunk van, aki folyamatosan segít.
Ha ez nem lenne elég, a harc leginkább a Dark Soulst idézi, és igen, nagyon sokat fogunk gurulni a földön, hogy elkerüljük az ellenfeleket. De ha kitalálunk egy taktikát, elcsalogatjuk őket egyesével, valamint megtaláljuk a nekünk tetsző fegyvert, akkor hihetetlen jó élményt kapunk, és büszkék leszünk magunkra a bossok után. Az ICO-tól leginkább a puzzle-elemeket, valamint a társ kezelését kölcsönözte. A fejtörők nagyon jól fel lettek építve, nem nehezek, de oda kell figyelnünk, mert könnyen elhalálozhatunk.
Bekerültek még kisebb RPG-elemek is a játékba, ami főként a karakterünk felfegyverzésében és felruházásban nyilvánul meg. Érdemes tesztelni, milyen tárggyal szeretnénk az ellenfelek baját ellátni, mert pl. a lassabb eszközökkel nem sokra megyünk a gyorsabb ellenfelek ellen. Így mindig szükségünk lesz több olyan fegyverre, amelyekkel jól tudunk bánni, de szerencsére a játék el fog látni minket minden földi jóval.
Ha elhalálozunk, akkor visszakerülünk egy mentési pontra, elveszítjük a fejlesztésekhez szükséges pontjainkat, az ellenfelek feltámadnak, és ha ez nem lenne elég, vissza kell mennünk Aetherért is, mert ő ilyenkor megrémül, nem mozdul, illetve van, amikor el is rabolják, és ki kell szabadítanunk.
A játék hangulatát nem hiszem, hogy le kell írnom, mert szerintem a fentiekből kiolvasható, hogy nagyon jól eltalálták. Azon kevés indie cím közé tartozik, amibe beleszerelmesedik az ember. A grafika már más kérdés, nincsenek részletesen kidolgozva a karakterek, a környezet, de van egy bája, ami miatt nagyon megszerettem és szépnek tartom.
Az még említésre méltó, hogy a fejlesztők sokat foglalkoznak a játékkal, és hallgatnak a visszajelzésekre. Volt például olyan átvezető, amelyet teljesen átdolgoztak, Aether sebességét növelték, folyamatosan jönnek a javítások, és látszik, hogy szívüket-lelküket beletették az alkotásba.
A Fall of Light egy igazi meglepetéscím, ami sokkal nagyobb hype-ot érdemelne, mert egy igazi gyöngyszem. A történet és a hozzá felépített tartalom kifogástalan, pedig csupán kettő ember készítette, akik folyamatosan foglalkoznak is vele. Aki szereti a Dark Soulst vagy az ICO-t, annak csak azt tudom javasolni, hogy vegye meg, és támogassa az ilyen játékokat!
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…