FAIRY TAIL 2 – játékteszt
Az anime adaptációs játékok mindig vegyes minőségben készülnek, mind játékmechanika, mint történet terén. Számos játékot láthattunk mostanában is, melyek meglévő karaktereket helyeztek teljesen egyedi történetbe – mint például a One Piece Odyssey, melyben az eredeti történetbe szúrtak bele egy új történetszálat, vagy az eredeti történetet dolgozzák fel, valamilyen játékmenettel kiegészítve – példának a pár évvel ezelőtti Demon Slayer – The Hinokami Chronicles-t tudnám említeni, melynek a sztorimódja Tanjiro történetét követi végig, egy 3Ds verekedős játékba kerítve.
A FAIRY TAIL 2-t a Koei Tecmo fejlesztette, ugyanaz a stúdió, amely 2020-ban bemutatta az első FAIRY TAIL játékot. A Koei Tecmo-t szerintem rendszeres olvasóinknak nem kell bemutatni, hiszen olyan zseniális címek köthetők hozzájuk, mint a Dynasty Warriors széria, a Fire Emblem Warriors: Three Hopes, és persze az Atelier széria. A FAIRY TAIL, és a folytatása, az elsőhöz áll közelebb, ugyanis az anime egy pontján csatlakozik a történethez, a történet rengeteg saját szálat is kap, mely nem szerepelt az animében.
A játék a rettegett Alvarez Birodalom világuralmi inváziós tervével indul. A FAIRY TAIL máguscéh az egyetlen, amely képes szembeszállni a Spriggan 12 rettegett elitjeivel. A történet 12 fejezeten keresztül követi a csapatunkat, ahogy megpróbálnak megakadályozni egy sötét összeesküvést, miközben egy rejtélyes ellenség is leselkedik a háttérben.
A FAIRY TAIL 2 egyik különlegessége a karakterek közötti egyedi kapcsolati rendszer és a hozzájuk közeli történetmesélés. Karaktereink között az interakciók leggyakrabban egy-egy tábortűz körül zajlik, és a játék előrehaladtával egyre többet oldhatunk fel. A fő történetszál helyett a karakterek személyes kalandja kap nagyobb hangsúlyt, és a játékmenet során is érezhetően kiemelkednek az általunk irányított csapat közös, életképszerű jelenetei, a fő cselekmény eseményei felé. Az olyan szereplők, mint a nagylelkű Mirajane vagy az ingerlékeny Carla, különösen szórakoztatóak, míg Lucy őszinte narrációja igazán magával ragadó. A legemlékezetesebb pillanatokat azonban Erza szállította minden egyes jelenetében. A romantikus szálak – például Gray és Juvia, illetve Gajeel és Levy kapcsolatában – szintén kellemes színfoltok voltak.
Sajnos a FAIRY TAIL 2 játékmenete nem ér fel a karakterek mélységéhez, bár ez a rendszer érdekességéből nem vesz el. A harcok során egy három hősből álló csapatot irányítunk, valamint egy általunk választott fő karaktert, amíg a harcok között a világban felfedezünk. A harcrendszer leginkább a Final Fantasy XIII-ban látottra emlékeztet: az előző részben látott körökre osztott mechanikát dinamikus, valós idejű harcra cserélték a második részben. Az új rendszer lehetővé teszi a karakterek közötti azonnali váltást, ami taktikai lehetőségek egész sorát nyitja meg.
A karakterfejlesztés egy három ágra oszló képességfán keresztül történik, ahol „Eredet Pontokat” kiosztva válogathatunk kedvünk szerint az elérhető fejlesztések közül. Ezek a fejlesztések a különböző mágia-alapú képességeket erősítik. Továbbá lehetőségünk van automatikus szintlépésre is, ami kimondottan hasznos funkció a karakterek nagy száma miatt, ezzel a funkcióval szinte minden esetben hatékony karaktereket lehet alkotni. A képességek mellett a játék egy másik fontos eleme a Lacrima, melyek mágikus képességekkel ruházza fel a karaktert, akire felszereljük.
A csaták során a karakterek sima támadásai mellett látványos varázslatokat hajthatunk végre, például Natsu tűzsárkány-képességeit vagy Lucy csillagszellemeinek segítségét használhatjuk. A harcok általában gyorsak és szórakoztatóak, de egyszerűségük miatt hosszútávon ismétlődővé válhatnak, különösen a játék vége felé.
A FAIRY TAIL 2 grafikai világa nagyon szépen felépített, főleg a karakterek modelljei és a mágikus támadások effektjei. A környezet esetében már sokkal kevesebb részletet találhatunk, mint hasonló játékokban, azonban a lényeg nem is a háttérvilágon, hanem a látványos harcokon van. A játék hangvilága szintén kiváló: a zene és a szinkronszínészek tökéletes körítést adnak az élménynek.
Értékelés
70%
Összefoglaló A FAIRY TAIL 2 legerősebb részei karakterek saját történetei, és a látványos harcrendszer, azonban a cselekmény és a játékmenet sekélyessége miatt nem tud igazán kiemelkedni a hasonló címek közül. Az anime és a manga rajongói azonban valószínűleg élvezni fogják a játékot, már csak a karakterekkel töltött idő miatt is.