Select Page

Fabledom – játékteszt

Fabledom – játéktesztScore 82%Score 82%

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királyság.. Hallottuk számos gyerekkori mesénk nyitányát. A Fabledom-ban mi magunk építhetjük meg a mesebeli királyságunkat. Minden királyság kicsiben indul: néhány ember és az élelmiszer, valamint alapanyagkészletük társaságában indulunk neki a kalandunknak. A Fabledom útja majdnem 4 évvel ezelőtt indult: Korai Hozzáférésben eddig is elérhető volt, azonban nemrég elérte az 1.0-ás megjelenést, és kapott egy rendkívül tartalmas frissítést a megjelenés napján.

A játék kezdetén kiválasztjuk, hogy herceg vagy hercegnő szerepében szeretnénk igazgatni a világunkat, illetve megalkothatjuk a királyságunk címerét. Ezt követően egy véletlenszerűen generált világtérképről szabadon választhatjuk ki, hogy melyik területét szeretnénk magunkénak tudni. Birodalmunk körül számos idegen hercegek és hercegnők által vezetett királyság, határainkon belül pedig boszorkányok, varázsbabok, repülő malacok és számos más mesebeli lény található, melyek mindegyike hatással lesz a királyságunk fejlődésére.

A Fabledom alapja egy klasszikus városépítős játék, ahol a semmiből építjük fel a királyságunkat egy olyan fantáziavilágban, ami a Grimm testvérek vagy Andersen féle meséket idéz. Négyféle „nehézségi fokozat” elérhető a játék indításakor, melyek lényegében az egyes nehezítő és könnyítő tényezőket módosítja számunkra kedvező vagy épp kedvezőtlen mértékben: alacsonyabb nehézségen kevesebb élelemre van szüksége királyságunk lakóinak, katonáink erősebbek és nemesi családunk időszakosan ajándékokkal lep meg minket. A nehézség emelése ezzel szemben elveszi tőlünk ezeket a családi ajándékokat, meghosszabbítja a telet, valamint megnöveli a polgárainknak fizetendő juttatások nagyságát.

A játék kezdetén csupán alapvető falusi épületek állnak rendelkezésünkre, és népességünk növelésével fejlődhetünk várossá majd idővel királysággá. Népességünk növekedése úgy történik, hogy pár naponta új vándorok érkeznek hozzánk, és befogadhatunk annyi főt, ahány szabad lakóhelyünk van. A Fabledom egész ritmusa és kihívás szintje úgy van felépítve, hogy teljes szabadságot ad a kezünkbe: nincsenek időlimitek, saját ütemünkben haladhatunk előre, és ellenfelek sem jelennek meg, amíg egy különleges épületet, egy bányabejáratot le nem teszünk, mely fel is hívja a figyelmünket, hogy amint megépül, a királyságunk támadásokra számíthat, emiatt pedig hadseregépítésre sem vagyunk rákényszerítve. A Fabledom tehát egy olyan játék, melynek az a célja, hogy pihentető legyen, valamint, hogy minden játékos a saját tündérmeséjét írhassa meg, úgy, ahogy azt ő szeretné.

A Fabledom egyike azon játékoknak, amelyek amellett, hogy remek játékélményt nyújtanak, gyönyörű látványvilága és remek hangzása miatt, a kisebb városunk felépítése után már nézni is egy élmény. A polgáraink napi rutinját az általunk megadott munkahelyeik alapján végzik: A farmerjeink betakarítják a termést, az éléskamrák beosztottjai pedig összegyűjtik és raktározzák az élelmet. Végig kísérhetjük egy utcai bábmester napját ahogy szórakoztatja a járókelőket, vagy az építőmunkásaink, akik az új építészeinket ahogy nyersanyagot szállítanak egy-egy építési területre és felhúzzák az új épületeket.  A játékban található továbbá egy rendkívül egyszerű évszak rendszer, mely lényegében 2 évszakból áll: egy nyári időszak, ahol élelmet gyűjthetünk és egy téli, melyet a raktározott élelemmel kell túlélnünk. A tél átvészelése nem jár különösebb nehézséggel, és nem kell tökéletesen optimalizált élelmiszer-raktár láncot kiépítenünk, hogy túléljük. 

Értékelés

82%

Összefoglaló A Fabledom egy kellemes és pihentető klasszikus városmenedzsment játék mind felépítésében, mind mechanikáiban, mely szabadjára engedi a játékost, hogy az megalkothassa a saját mesebeli királyságát és annak történetét. A nehézség magas fokú testreszabhatósága rendkívül elérhetővé teszi a játékot mindenki számára.

82%
Translate »