Nem kell messzire menni, hogy űrhajós játékokba fusson az ember. Rengetegféleképpen feldolgozták már a témát, 2D-s shooterektől, mobiljátékoktól kezdve, egészen a nagy, AAA kategóriásnak szánt alkotásokig, a VR szemüvegek lehetőségeiről nem is beszélve. Az Everspace pedig fogta a legjobb elemeket és koherens egésszé fabrikálva tette le elénk kész művét, amivel elég sokáig elég jól lehet szórakozni.
A történet során Adam Roslin-t alakítjuk, aki bár első ránézésre kitűnő és magabiztos pilóta, hamar rádöbben, hogy csupán klónja az eredetinek, arról nem is beszélve, hogy amnéziában szenved. (Ebből a lelki válságból másszon ki valaki). Bár a felütés nem túl egyedi, az amnézia és az újszülött klónlét tökéletes alkalmat ad arra, hogy a játék minden információt újként prezentáljon számunkra, illetőleg a játék rouge-like mivolta is hangsúlyosabbá teszi a végleges és visszafordíthatatlan elhalálozás jelenlétét. Ez esetben minden tudás, amit elértünk egy új klónba vándorol és folytathatjuk, ahol abbahagytuk. Bár a történet csupán keret a játéknak, szépen meg tud lepni néhanapján, ami mindenképp elismerésre méltó a sajátkategóriás játékok felhozatalát nézve.
A játékmenet a már megszokottakat követi. Egy távoli szektorba akarunk eljutni, erőforrásokat gyűjtögetünk, megtámadnak, harcolunk, fejlődünk, meghalunk, kezdjük elölről a megszerzett tudásunkkal, amivel tovább tudunk eljutni, majd megint meghalunk, s így tovább. Ami azonban kiválóvá teszi az amúgy unalomig ismert koncepciót, hogy a fejlesztések tárháza szinte határtalan, így jogosan érezhetjük saját hajónkat egyedinek, s formálhatjuk játékstílusunknak megfelelően. Lehet, hogy lesz aki a legnagyobb sebzésre megy, van aki tankként használja űrjárművét, megint lesz, aki inkább a manőverezésben lesz profi. Bármi megtörténhet, csupán a kapitány döntéseire van bízva, mihez kezd a legmenőbb „ócskavassal” a galaxisban, ami megadatott neki.
Elsőre az irányítást szokni kell, azonban ha elsajátítjuk, akkor gond nélkül fogunk navigálni az ellenséges lövegek és aszteroidák között. A játék folyamatosan nehezedni fog, de sosem lesz unfair. A legtöbb halált saját magunknak fogjuk megköszönni, vagy mert nem voltunk elég ügyesek, vagy mert túl gyenge hajóval szálltunk harcba. Utóbbi akarva-akaratlanul is be fog következni, ilyenkor jön az új klón, a frissítések és máris óriásként söpörhetjük le a korábban halálos ellenséget. Az egész rendszerben azonban az a nagyszerű, hogy az Everspace-t ugyanúgy el lehet játszani órákig, mint akár 5-10 percig is. A Switch ezt pedig maradéktalanul kiszolgálja.
Sajnos azonban Switch verzió pont ott vérzik el, ahol a nagygépes változatok erősebbek. A textúrák mosottasabbak, nem annyira részletesek, a fények és egyéb effektek is sokkal gyengébbek és a nagytesók „WOW, EZ HOGY NÉZ KI?” faktorja nagy valószínűséggel el fog maradni. Azonban a játék handheld módban is hozza a stabil 30 FPS-t, így ez talán kicsit javítja a rossz szájízt, amit a grafika okozhat egyeseknek. Azonban még így se kell félni, aki most találkozik először a játékkal egy teljesen vállalható és pofás designnal fog találkozni, csupán arról van szó, hogy erősebb hardware-n jobban teljesít a játék vizuális téren.
Összességében a Switch verzió egy kellemes port, de messze nem a legjobb változata az amúgy elég jóra értékelt űrkalandnak. A történet körülbelül 8-9 órát vesz igénybe, azonban utána bármennyi ideig játszhatunk, hála a rouge-like stílusnak. A grafikai butítás nem a legjobb dolog, de persze várható volt. A stílus kedvelői valószínűleg számos játékórát bele fognak pakolni, azonban ha nem vagy oda ezekért a játékokért, akkor jó, ha a sztori végig le fog kötni.
Kint jártunk a megújult PlayIT-en. Felnőtt-gamer beszámoló következik...
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…