Az Everspace 2 az elődjétől jelentősen eltérő megközelítését választott a űrkalandok megvalósításához, ugyanis az eredeti rougelike típusú játék volt, míg a második rész egy lineáris sztorivonalon fut, de emellett egy szabadon bejárható galaxis-szeletet biztosít számunkra – név szerint a Cluster 34-et. Az első rész ismerete nem szükséges a második rész elkezdéséhez, a legfontosabb információ, mégpedig az, hogy a karakter, akit játszunk, Adam, egy különleges űrpilóta klónja (mely az előző rész rougelike mibenlétét biztosította), ám a játék az első fél órában ezt a tudomásunkra hozza, egy átvezetőben történő beszélgetés alkalmával.
Egy űrhajós játék mibenléte nagy mértékben azon áll vagy bukik, hogy a szóban forgó jármű irányítását hogyan valósítják meg. Az Everspace 2 egy árkád stílusú játék, nem kell számítanunk 10-15 perceket és precíziót igénylő műveletekre a le- illetve felszállások során, és el kell ismerni, a játék irányítása kiemelkedően jónak mondható. Az űrhajónk rendkívül reszponzív és könnyedén manőverezhető, ami a játékélményt nagy magasságokba emeli. A szimulátorok rajongói ennek valószínűleg nem örülnek, azonban akik egy üdítően jó űrhajós lövöldét szeretnének jelenleg nem is találhatnának jobbat az Everquest 2-nél.
Ha a játékmenetnél maradunk, a Cluster 34 rengeteg tennivalóval vár minket, a fő sztoriszál mellett is. Bajbajutott kereskedőhajók, amik a megmentésüket várják, ránk vadászó banditák, akik sosem adják fel annak az esélyét, hogy végre elkapjanak minket, és számtalan más mellékküldetés elérhető a játék során. Azonban, hogy ezek a mellékküldetések bevonzzák a figyelmünk, és arra késztessenek, hogy a századik kereskedőt is kimentsük a bajból, megfelelő jutalommal kell, hogy kompenzálják az időnket és hajónk kockára tett épségét. A játék ebben a tekintetben sem hagy minket cserben, minden harc után garantáltan találunk ellenfeleink hajóján valamit, ami vagy fedezi a költségeinket és biztosít némi profitot, vagy fegyverrendszereink fejlesztésében lesz segítségünkre.
A hajónkat tudjuk fejleszteni a talált alkatrészekkel, azonban a kalandunk során lehetőségünk lesz új hajókat is vásárolni, melyek jobban megfelelnek az igényeinknek és játékstílusunknak. Az elérhető hajók 3 fő és 3-3 alkategóriába sorolhatóak. A fő kategóriák súly szerint nehéz-közepes-könnyű kategóriára osztják fel a hajókat, minden kategóriához más modulok, fegyverek és pajzsok tartoznak. Az alkategóriák pedig a következők:
Könnyű hajók:
Scout – Remek álcázás és mobilitás, fegyver-erősítése lőtáv maximalizációban nyilvánul meg.
Vanguard – Kiemelkedő manőverezőképesség, erősített pajzsok, fegyver-erősítése kritikus-sebzést növel.
Stinger – Erőssége az összezavarás és zavarás – az ellenséges hajók rendszereit képes hatástalanítani.
Közepes hajók:
Interceptor – A legalapvetőbb harci hajók, különlegességük, hogy a hajtóműveik energiáját át tudják csoportosítani a fegyverrendszereikbe.
Sentinel – Erősített pajzsokkal és energia-tartalékkal rendelkező hajótípus.
Striker – Több ellenfél elleni harcra specializált hajó
Nehéz hajók:
Gunship – A legjobban felfegyverzett hajótípus, több fegyverrendszer helyezhető el rajta, mely alkalmassá teszi többféle ellenfél elleni hadviselésre, azonban a jobb felszerelése miatt sokkal lassabb is mint a többi hajótípus.
Bomber – A limitált számú robbanófejek újra gyártására képes a saját energiájának felhasználásával, illetve képes javítódrónok nélkül megjavítani a hajótest sérüléseit.
Vindicator – Drónszállító hajó, a csatákból maradó törmeléket használja fel drónok gyártására, erősített pajzsok, de gyengébb hajótest jellemzi.
A felsorolt 9 típusból garantált, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelőt.
A játékmenet mellet a grafikáról is csak jót tudok írni, az Everspace 2 helyszínei, hajói és épületei szemet gyönyörködtetőek. Találkozhatunk hatalmas csontvázakkal, űrlények által hátrahagyott különös épületekkel, bányakolóniákkal, és elhagyatott bolygófelszínekkel is. A készítők által kézzel létrehozott Cluster 34 egy változatos és gyönyörű helyet biztosít Adam űrkalandjának.
A tesztpéldányt a BXDXO biztosította számunkra, ezúton is köszönjük nekik!
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…