Ever Forward – Játékteszt
A készítők nevét a My Time At Portia-ból ismerhetjük, ami mai napig Nagyon pozitív értékelésen áll a Steam áruházban. Ezúttal egy puzzle játékot kaptunk tőlük, melyben egy fehér ruhás lányt irányítva kell különböző logai feladatokat megoldanunk. A játék nagyon élénk színeit szép lassan a vörös szín dominanciája töri meg, amitől elég erős Mirror’s Edge érzésünk lehet. Ezek a helyek egy futurisztikus, robotosabb területre visznek minket, ahol a puzzlek találhatók. Ezeknek a mechanikáit viszont nem mindig magyarázza el kellő módon a játék.
A játékban két szekció között váltakozunk folyamatosan: egy színes, open world jellegű világ, ahol a megnyíló puzzle feladványokba ugorhatunk; egy szimplább, robotikusabb világ, ahol maguk a puzzle feladványok várnak ránk. Főként ezekben a feladatokban töltjük majd az időnket, néha egy-egy story elemmel megszakítva. A fő hangsúly a puzzlen van, nem pedig a történetmondáson. A feladatok számomra a The Witness-t idézték. Nem feltétlenül csak egy megoldása van egy szituációnak, így nyugodtan engedjük szabadjára kreativitásunkat.
A játékban lévő feladványok elég precíz mozgást igényelnek. Talán ez a legnagyobb probléma, ugyanis a casual játékosok elég hamar feladják majd szerintem a próbálkozást. Nem is igazán nyújt segítséget sem a játék az egyes feladatok megoldásában. Nagyrészt lopakodni fogunk és tárgyakat ide-oda rakosgatni, de azt sebészi pontossággal. Nagyon egyszerű mechanikákkal indít, majd később még például teleportálással is találkozni fogunk. Ugyan folyamatosan logikai feladatokat oldunk meg, de ezek az újítások mindig hozzátesznek az élvezethez, és így sosem lesz egyhangú. Kivéve, ha már huszadszorra kezdjük el újra ugyanazt a feladványt… Szerencsére egy save state szerű rendszer is rendelkezésre áll számunkra, amivel a mentett pontra instant vissza teleportálhatunk ha valamit elrontanánk.
A zene inkább csak háttérzajnak nevezhető, de nem feltétlenül tartom rossznak. Jól kísérik a puzzle világ szimplaságát, és nem terelik el nagyon a figyelmet a feladványra való koncentrálásról. A hub világban lágy zongora kíséret hallható, ami felfedezésre ösztönöz minket. A puzzle világban ezzel szemben komorabb synth hallható. Jól tükrözi a story és a látványvilág kettősségét. Szinkronhangban kettő közül választhatunk: kínai és angol. Én a kínai szinkront ajánlom angol felirattal.
Értékelés
68%
Összefoglaló Hangulatos, de gyakran bosszantó puzzle platformer játékról van szó. Sajnos a végigjátszás ideje nem túl hosszú. Kb. 3 óra alatt végig lehet jutni rajta. A történet elég szomorú, így aki ilyenre érzékeny, az vegye ezt figyelembe. Ha egy kicsit visszább vennének a precíz mechanikákból, akkor sokkal könnyebben tudnám ajánlani. Így inkább csak a gyakorlott puzzle játékosoknak tudom nyugodt szívvel javasolni a kipróbálását.