Oldal kiválasztása

Enshrouded – Korai hozzáférés betekintő

Enshrouded – Korai hozzáférés betekintő

Az Enshrouded egy érdekes játék, amelyet a legelső bejelentés óta a figyelemmel követtem, mégpedig a különleges ígérete miatt. A Keen Games játéka ugyanis arra igyekszik, hogy egy túlélő játék mechanikáit, mint a bázisépítés, nyersanyag és élelemgyűjtögetés egy mélyebb, RPG vonallal egészítse ki, mely szintlépésekkel kioldható class-okat, és egy érdekes történetet foglal magában. A játék célja, hogy elfoglalja az őt megillető helyet a többi túlélő játék között a műfajban, olyan játékokból merítve, mint a Valheim, a The Forest és mások. Azonban az Enshrouded elég sokat változtat ahhoz, hogy felrázza a már ismert survival formulát, és már a Korai hozzáférés legelső kiadásakor is különlegesnek érződjön.

Az Enshrouded mindössze hat nappal a Palworld felrobbanása után érkezett, nem kis konkurenciát biztosítva, rögtön az indulásakor. Szerencsére az Enshrouded teljesen más megközelítést használ, és még a túlélési aspektusokban is különböznek, így a két játék egy teljesen más közönséget vonzott be.

Maguk a készítők is a Valheim-ot és az új generációs Legend of Zelda játékokat említik, mint inspiráció. Az játék történetének alapkoncepciója, hogy egy karakterünk egy úgynevezett „Flameborn”, egy túlélő, aki az Embervale köd fedte kontinensén ébred egy ősi templom egyik urnájában. Továbbá lehetőségünk van online cooperatív játékra, melyben maximálisan 15 másik játékos együtt nézhetünk szembe a kontinens és a köd veszélyeivel, akár egy privát szerveren, akár egy dedikált szerveren. A játék teljes mértékben végigvihető egyedül is, ugyanakkor baráti társaságban sokkal élvezetesebb és szórakoztatóbb.

A világ egy voxel modell alapján épül fel. Az épületek és tárgyak voxeles alapja lehetővé tesz nagymértékű módosítást, a környezeté pedig azt, hogy a nagy része terraformálható legyen. Ez például lehetővé teszi számunkra azt is, hogy egy elég erős csákánnyal áttörjük a falat egy zárt ajtó mellett és így a zár feltörése nélkül be tudunk jutni az épületekbe. De egy egész hegyen is átvághatjuk magunkat, ha van nálunk elég csákány hozzá. Ennek az egyetlen negatív része, hogy a térkép minden részlete resetelődik, amennyiben 2 órán keresztül nem látogatjuk meg az adott helyet, illetve a szerver újra induláskor minden bázison kívüli terület visszaáll az eredeti állapotába.

A világot borító köd talán az Enshrouded egyik legkülönlegesebb aspektusa, és az, ami a legjobban megkülönbözteti a többi túlélő játéktól. Míg a többiben is vannak veszélyek (például a Valheim különböző inváziói), addig az Enshrouded-nek a fő veszélyforrás a névadó „Shroud”. Ez a köd a táj nagy részét elfedte, és minden alkalommal, amikor a határain belülre lépünk teljesen megváltozik a játék atmoszférája, baljós zajok, nagy mértékben csökkenő látótávolság és a belső tűzünk szolgáltatta időlimit mind abba az irányba nyom minket, hogy a lehető legkevesebb időt töltsük a ködben.  Teljesen azonban nem tudjuk elkerülni a ködbe való belépést. Sok helyre, különösen a játék elején, csak a ködön keresztül lehet eljutni. A köd veszélyességének alapja abból ered, hogy minden játékosnak van egy időkorlátja, amely lehetővé teszi, hogy életben maradjon a ködön belül. Ez alapból öt perc. A játékban elérhetőek olyan tárgyak és varázsitalok is, amelyek megnövelik a ködben tölthető időkorlátot.

Bár az Enshrouded jelenleg kevés mechanikával rendelkezik, szilárd alapokon nyugszik, és mivel egyelőre korai hozzáférésben jelent meg, rengeteg ideje van a fejlődésre. Az elérhető pálya már most is hatalmas területet ad a felfedezésre, és a fejlődési fa is rengeteg óra játékidőt igényel, hogy a végére érjünk. Csak úgy, mint a többi korai hozzáférésű játék esetén, csak remélni tudjuk, hogy a fejlesztők meghallgatják a játékosok visszajelzéseit és kívánságait, és hosszútávon támogatni fogják a játékot.

Translate »