Az Earth Defense Force 6 a Sandlot fejlesztőstúdió legújabb alkotása, melyet a D3 Publisher adott ki, és amely a népszerű Earth Defense Force sorozat legfrissebb (nyugatra ismételten késleltetve megérkezett) darabja. Az EDF sorozat híres a kaotikus és akciódús játékmenetéről, melyben a névadó szervezet egy tagjaként idegen megszállók és gigantikus rovarok végtelen hordáival kell szembenéznünk. Japánban már 2022-ben megjelent, a nyugati játékosok számára 2024 júliusának végén vált elérhetővé. Azok számára, akik még nem merültek el az EDF univerzumában, ez a játék egy kooperatív erősen arcade stílusú lövöldözős élményt kínál, hasonlóan a nemrégiben megjelent Helldivers 2-höz. Nem a csúcstechnológiás grafika vagy a mélyreható történetmesélés miatt kedvelik, hanem a bombasztikus, túlzó akcióért, a rombolható környezetért és az olyan abszurd elemekért, mint a gigantikus bogarak és a lézerfegyverekkel felszerelt óriás békák.

A játék elején egy meglehetősen hosszadalmas (pontosabban borzalmasan unalmas és ami még zavaróbb, hogy teljesen haszontalan) tutorialon kell átrágnunk magunkat, mely után szabadon vállalhatunk old-school stílusú küldetéseket, akár egyedül, akár négyfős kooperációban barátainkkal, illetve idegenekkel egyaránt. Az Earth Defense Force 6 büszkélkedhet a sorozat legtöbb küldetésével, még a DLC küldetéscsomagok nélkül is, összesen 147 küldetés található a játékban. Ha valaki az Earth Defense 5 után kezdi el a 6. részt, az otthonosan fogja érezni magát, hiszen lényegében az 5-ös rész egy továbbfejlesztett változatáról van szó, némi minőségi frissítésekkel, jobb grafikával, bővebb tartalommal és persze a történet folytatásával. Ugyanakkor némi ismétlődő tartalom is felfedezhető a korábbi EDF játékokból. Bár az újrahasznosított tartalom sosem ideális, ha valaki a hatodik résszel vág bele az EDF világába, akkor minden újdonságként hat majd! A narratívát tekintve a játék a B-film kategóriába sorolható. A történet közvetlenül az EDF 5 eseményei után veszi kezdetét, ahol az emberek kiiktatják az idegen erőket, azonban az emberiség 90%-a nem éli túl az inváziót. Az emberek maradéka próbálják újjáépíteni a társadalmat, miközben az inváziós erők maradéka továbbra is portyázza a földet.

A játékban összesen négy osztály közül választhatunk, a széria többi részéhez hasonlóan: Ranger, Wing Diver, Air Raider és Fencer. Ezek mind ismerősek lehetnek a korábbi EDF címekből, de ezúttal osztályonként kisebb változtatásokkal álltak elő a fejlesztők. A Ranger a sztereotip, kiképzett katona, a Wing Diver a fürge, de sérülékeny felderítő, aki a legkönnyebben szedi össze a zsákmányt, az Air Raider a harctéri támogató mérnök, aki drónokat tud küldeni, valamint légi csapásokat és járműveket tud behívni, míg a Fencer a nehézfegyverzetű tank. Minden osztály felszerelhető elsődleges és másodlagos fegyverekkel, valamint eszközökkel, melyek a gránátoktól és pajzsoktól kezdve az ágyúkon át a drónokig terjednek.

A küldetések célja többnyire egyforma, azonban számoscsavart és frissítést is találhatunk. A fő cél azonban mindig az idegenek földdel egyenlővé tétele. A választott nehézségtől függően ez lehet kikapcsolódás vagy őrült kihívást jelentő feladat. Minden azon múlik, hogy megfelelően válasszuk meg a fegyvereinket és felszerelésünket. Az összes karakterosztály képes végig csinálni az összes küldetést, ehhez azonban megfelelő felszerelést kell választanunk. A küldetések során az ellenségek halálukkor páncélfejlesztéseket, új fegyvereket és gyógyító hatást tartalmazó ládákat dobnak el. A legtöbb esetben csak így tudunk életet visszatölteni küldetés közben, és ha egyedül vagyunk, egyetlen halálunk is egy sikertelen küldetést jelent. Többjátékos módban saját életerőnk felét beáldozva újraéleszthetjük a kiütött csapattársaink. Az páncélt fejlesztő és az új fegyvereket tartalmazó ládákat minden játékos megszerzi, függetlenül attól, hogy ki veszi fel őket. A küldetések akkor teljesülnek, ha bárki túléli, de fontos odafigyelni a baráti tűzre is. A játékmenet hosszú ideje miatt monotonná válhat, száznál is több küldetést nem kevés. Azonban az EDF, elődjeihez hasonlóan, az ellenségtípusok és fegyverek változatossága révén sikeresen elkerüli a monotonná torzulást. Az EDF 6-ban számos idegennel fogunk találkozni, kezdve a széria alapjaival, az óriás rovarokkal, idegen megszállókkal és persze kolosszális kaijukkal. A rombolható környezet ezeken felül továbbra is még egy réteg káoszt ad az amúgy is hektikus csatatérhez.

Legfrissebb bejegyzések

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17