Az elmúlt néhány évben a Dynasty Warriors-széria történetében a leghosszabb szünetet tapasztalhattuk a különböző részek megjelenése között. A Dynasty Warriors 9 hét évvel ezelőtti debütálása óta csupán egyetlen mellékszálat bemutató játék, a DW 9 Empires érkezett, ezek fogadtatása pedig nem tartozik a pozitívok közé – a Dynasty Warriors 9 a mai napig Többnyire Negatív értékelésen áll steamen. Egy olyan sorozattól, amely híresen gyors ütemben dobálja ki az újabb és újabb részeit, ez a szünet különösen hosszúnak érződik. Azonban a legutolsó részek negatív értékelései miatt teljesen érthető, hogy nem akarták elsietni a következő rész, a Koei Tecmo pedig rendkívül jól kihasználta ezt a hosszabb időintervallumot, és a Dynasty Warriors: Origins nemcsak helyreállította a széria lényegét, hanem amellett egy új irányba is elmozdul, mely tökéletes összhangban működik együtt a játékmenettel, együttesük pedig egy új, letisztult és történetgazdag játékélményt kínál.

Az Origins hátat fordít a nyílt világú kísérletezésnek, amely a Dynasty Warriors 9 nagy kockázatvállalása volt, azonban számos negatív visszajelzésért is felelős volt, melyek a mai napig hatással vannak a játék értékelésére. Ehelyett az Origins egy lineáris történetvezetést alkalmaz, mely a Három Királyság történetének körülbelül felét öleli fel, részletesebb és mélyebb – a Három Királyság neves karaktereinek személyesebb történetmesélésére koncentrálva. Viszont a sztorivezetés mellett kapunk némi szabadságot is, egy terepasztalszerű világtérkép formájában, melyen karakterünket mozgatva utazhatunk a városok között, és az egyes területek békéjét javítva különböző harci szituációkban vehetünk részt, a fő csaták között.

A fő sztoriszál a Yellow Turban rebellion kezdetével veszi fel a fonalat. Ez a történet sokkal alaposabb kidolgozást kapott, mint a korábbi részekben. A cselekmény azzal indul, hogy amnéziás főhősünk Ji tartományban tartózkodása alatt éhezőktől élelmet lopó katonákkal találkozik, és rövid úton harcba is keveredik a sereg helytartó kapitányával. Itt találkozik egy lehetséges későbbi szövetségesével, a legendás Guan Yu-val, és ketten szállnak szembe a sereggel. Hőseinket nem más, mint Zhang Jiao menti ki a bajból, aki épp a harcokkal párhuzamosan indítja el a lázadását. Ez a lázadás leverésekor számos érdekes, karakterközeli dilemmát okoz majd, mint karakterünknek, mind Guan Yu-nak, akik ezen történések alapján a bőrüket köszönhetik Zhang Jiao közbelépésének, azonban muszáj fellépniük ellene, a Yellow Turban seregek kegyetlenségei miatt. Bár a játék továbbra sem a teljes történelmi hűségre összpontosít, az Origins valóban igyekszik a Három Királyság világát hitelesen és összefüggően bemutatni.

Az Originsben nem egy ismert karakert kiválasztva játszunk majd, hanem egy kezdetben névtelen hőst, aki különböző frakciók oldalán harcol a történet fontosabb eseményeiben, azt pedig, hogy melyik oldalon, végső soron nekünk kell eldöntenünk. Ez a döntés lehetővé teszi, hogy a történetet több nézőpontból, és több különböző kimenetelű szálon tudjuk végig követni miközben Kína különböző területein földet rengető harcokban veszünk rész. Főszereplőnknek továbbá saját narratívája van, mely főleg az amnézia leküzdésével és misztikus hátterének felfedésével foglalkozik.

A harcrendszer visszatért a széria alapjaihoz, elhagyva a túlzottan bonyolult mechanikákat, amelyek a Dynasty Warriors 9-et jellemezték. A csaták lendületesek, az opcionális harci szituációk rövidek, de szórakoztatóak. A harcok során 10 féle különböző fegyvertípus áll majd rendelkezésünkre, melyek alap-mechnaikájukban is különböznek egymástól, biztosítva a változatos játékmenetet. A fegyverünkön kívül különleges képességek (Musou támadások) is rendelkezésünkre állnak, illetve a játék előrehaladtával saját osztagunk is lesz, akiknek különböző taktikai utasításokat adhatunk – ezekből számos különböző elérhető, azonban egy csatába csak 3-at választhatunk ki. A csataterek változatosak, a főellenfelek elleni harcok pedig kaotikusak, rendkívüli kihívást jelentenek, azonban a játék nagyon magas pontjai közé tartoznak élmény szempontjából. Ilyen főellenfél például Zhang Jiao az első fejezet végén, vagy a széria talán egyik legikonikusabb karaktere Lu Bu.

A karakterábrázolás visszafogottabb lett, ugyanakkor hűen tükrözi a regényben lefestett világot. Az egyes figurák kidolgozottabbak, és a karakterközeli történetmesélés, valamint a kapcsolatépítés során hatalmas jelentősége van ezeknek a remek karaktermodelleknek és animációknak. A Dynasty Warriors: Origins nem autentikus történelmi rekreáció, hanem egy olyan történelmi fikció, amely az akciódús harcokkal és izgalmas narratívával kelti életre a Három Királyság legendáját.

A történetmesélés sikeréhez hozzájárul továbbá, hogy a játék során nagyon minőségi angol szinkront is kapunk. A csatákat pedig rendkívül kiemeli a változatos háttérzene. Minden harci szituáció saját zenét kapott, melyek mindegyike remek aláfestést biztosít, és az 50+ óra alatt, amit eddig a játékkal töltöttem sem lett repetitív vagy unalmas.

Legfrissebb bejegyzések

The Legend of Heroes: Trails through Daybreak II – játékteszt

A zseniális The Legend of Heroes: Trails through Daybreak közvetlen folytatása röviddel annak lezárása után…

2025-02-13

Befutott a Jurassic World: Újjászületés magyar nyelvű előzetese is

Idén nyáron érkezik a mozikba a Jurassic World: Újjászületés Scarlett Johansson, Jonathan Bailey és Mahershala…

2025-02-13

Itt az Így neveld a sárkányodat magyar nyelvű előzetese

Befutott az élőszereplős Így neveld a sárkányodat magyar nyelvű előzetese. A film idén nyáron kerül…

2025-02-12

Orcs Must Die! Deathtrap – játékteszt

Az Orcs Must Die! széria legújabb, Deathtrap alcímű része a kampányt egy roguelike típusú játékvezetésre…

2025-02-12

Hideo Kojima részt vesz a SXSW 2025-ön

Talán megtudhatunk végre egy bejelentési dátumot is ?

2025-02-11