2024 játékmegjelenéseit nézve, az év egyik legnagyobb meglepetése és sikere kétségkívül a Balatro volt. A Dungeons and Degenerate Gamblers egy rendkívül hasonló, mégis eltérő élményt biztosít. A két játék rendkívül hasonlóak: okosan megtervezett, végtelenül kaotikus pakliépítő játékok, melyek egy olyan rajongói rétegre találtak, melyről korábban kevesen gondolták volna, hogy egyáltalán létezik. A hagyományos pakliépítő játékok általában inkább a rétegjátékosok körében népszerűek, ám mind a Balatro, mind a Dungeons and Degenerate Gamblers könnyedén kilépett ezen szűk rétegből, és egy szélesebb közönségben is sikerült nagy sikereket elérni. Jelen tesztünk alanya, a Dungeons and Degenerate Gamblers, játékmenete során a klasszikus blackjack szabályait veszi alapul, és az egyszerű szabályokba nem csak egy csavart, hanem egy komplett szerszámosládát dob.
A Dungeons and Degenerate Gamblers alapját a blackjack adja, amely egyszerre egyszerű és mindenki által ismert. A játék célja az, hogy minél közelebb kerüljünk a huszonegy ponthoz anélkül, hogy túllépnénk azt. A játék azonban nem áll meg itt: a blackjack mechanikáját kiegészíti egy izgalmas pakliépítő rendszer, amely lehetővé teszi, hogy különböző kártyák hozzáadásával és a meglévő kártyáink fejlesztésével erősítsük a paklinkat. Ezek a kártyák nem csupán a pontszámok elérésében segítenek, hanem különleges képességekkel és hatásokkal csavarják meg a játékmenetet.
A játék egyik legérdekesebb része a kártyák sokszínűsége. A Dungeons and Degenerate Gamblers kártyái különböző formákban és méretekben jelennek meg, és a legkülönfélébb hatásokat kínálják. Például van olyan kártya, amely lehetővé teszi a számunkra, hogy mi határozzuk meg a kártya értékét, ami, említenünk sem kell, hatalmas stratégiai előnyhöz juttat minket. Egy másik kártya arra kényszeríti az ellenfelet, hogy álljon meg, függetlenül attól, milyen kártyái vannak. Ezek a kártyák nemcsak növelik a játék izgalmát, hanem lehetőséget adnak arra, hogy különféle stratégiákat dolgozzunk ki a győzelem elérése érdekében.
A Dungeons and Degenerate Gamblers egyik legszembetűnőbb vonása a kártyák dizájnja, amely tele van nosztalgikus és kulturális utalásokkal. A kártyák kinézete és funkciói számos klasszikus játékra és kártyára emlékeztetnek, így a tapasztaltabb játékosok könnyen felismerhetnek híres ikonokat és szimbólumokat. Például a játékban található egy kártya, ami igazából nem is kártya, hanem egy bootleg PS1 memóriakártya, és lehetővé teszi, hogy „emlékezzünk” egy korábban eldobásra került kártya értékére. Emellett olyan kártyák is megtalálhatók a játékban, amelyek a Pokémon, a Magic: The Gathering, vagy a Hearthstone világára utalnak vissza. Ez a játék iránti szeretet és tisztelet érezhető minden egyes kártyalapon, ami nagy szó, hiszen a játék rengeteg kártyát tartalmaz.
A játék különböző helyszíneken játszódik, melyek mind valamilyen formában kötődnek a szerencsejátékokhoz, és mindegyik különböző kihívásokat tartogat. Az egyes helyszínek eltérő stratégiákat igényelnek, és meg kell találnunk a módját annak, hogy a helyszínek különleges mechanikáit a saját előnyünkre fordítsuk. Az egyik helyszínen például új kártyákat vásárolhatunk, míg egy másikon a pakliban lévő alapkártyák átalakítása lehetséges. Ezek a változatos helyszínek és kihívások biztosítják, hogy soha nem lesz két egyforma játékmenetünk, ezáltal mindig új élményt kapunk, ami nagyban megnehezíti a játék letételét.
Amint egyre mélyebbre süllyedünk a Dungeons and Degenerate Gamblers világában, egyre több feloldható tartalmat és nehézségi szintet nyitunk fel. Minden egyes új pakli új kihívásokat és lehetőségeket kínál, amelyek tovább gazdagítják a játékmenetet. A paklik különböző kártyákat tartalmaznak, amelyek extra képességekkel rendelkeznek. Ezek emlékeztetnek a hagyományos pakliépítős játékokra: vannak kártyák, amelyek extra sebzést okoznak, vannak pajzsot adó kártyák, amelyek adott számú sebzést képesek felfogni. Ezek az extra bónuszok lehetővé teszik a játékstílusunk további alakítását.
Bár a Dungeons and Degenerate Gamblers egy remek játék, amely sok órányi szórakozást nyújt, van néhány apró hiányossága is. Mivel a játék alapvető mechanikája viszonylag egyszerű, fő feladatunk, a különböző kártyák hatásainak megtanulása lesz, ami a kártyák hatalmas száma miatt egy igazi kihívás lesz.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…