A Dungeon Keeper sorozat sajnos már csak az emlékekben él. Meghatározó játék volt, amely sok másik csapatot is megihletett, hogy elkészítse belőle a saját változatát. Egy ilyen spinoff a Dungeons sorozat is, melynek a negyedik részét próbáltuk ki. A játék folytatja az előző rész történetét, miközben fejleszt is a játékmechanika számos elemén. A kampány és a skirmish pályák ráadásul egy barátunkkal közösen is játszhatók.

Történetünk során Thalya-t, a Dark elfet alakítjuk, aki több kampány küldetés során leigázza a jó oldal seregeit az Absolute Evil nevében. A kampány epizódjai között rajzolt átvezető videók vannak, amelyek tele vannak referenciával és negyedik falat romboló poénokkal. A tutorial pálya rögtön egy komoly csatával indul, amelyben Thalya és csapata a féltestvére, Tristan és a jók serege ellen küzd. Ez az ütközet ugyan nem jár sikerrel, de beindítja a negyedik rész sztoriját.

A pályák során egyszerre két szinten kell játszanunk: a föld alatt és a felszínen. Az alsó szinten építjük az egységeket és a nyersanyagokat dolgozzuk fel, míg a felszínen az elkészített egységekkel kell megadott feladatokat elvégeznünk miközben lerombolunk és megölünk minden ellenséges egységet. Amennyiben letaroltunk egy régiót a seregeinkkel, akkor a világ reflektálja ezt úgy, hogy a terület határai tűzfallá változnak, az épületek kigyulladnak, stb. A két pályarész között a történet előrehaladtával egyre jobban kell tudnunk váltogatni, ugyanis ha nem kontrolláljuk a fenti területet, akkor az ellenséges seregek megtámadják a földalatti bázisunkat.

A pályák során négy ágból álló fejlesztési fával oldhatjuk fel az épületeket és a technológiákat. Ezek a történet alatt lassan válnak elérhetővé és némi magyarázó történet is jár mellé, amikor megkapjuk őket. A Dungeon ág főként a termelés és a bázisvédelem elemeit tartalmazza. A Horde ágon viszonylag olcsó egységeket szerezhetünk és a fa végén bónuszokat adó főzeteket gyárthatunk. A Demons ágon varázslatokkal rendelkező démonokat kapunk és megnyílik a mana/spell rendszer, amivel hatalmas előnyre tehetünk szert a felszíni csatákba. Az Undead ág pedig a halott vagy legyőzött egységekkel foglalkozik és élőholt egységeket tud gyártani. A hullákat a temetőbe, az elfogott egységeket a börtönbe zárhatjuk.

A játék képi világa nagyon színes és tele van humoros animációkkal. Hasonló játékokkal ellentétben itt sosem volt nehéz megkülönböztetni az egyes szobákat kinézetük alapján. Jól elkülönülnek a berendezések és szín témák egymástól. A zenei anyag is minőségi lett. A képernyőn jelenleg látott helyszín szerint változik a téma (bázis/felszín) és csatában is dinamikusan váltogat a jók/rosszak/csata zenék között. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a szinkronmunka is zseniális. A narrátor például a Stanley Parable-ből ismerhető Kevan Brighting, akit az epizódok közötti átvezetőkben és a játékmenet során különféle megjegyzésekben hallhatunk.

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19