Dungeons 4 – Játékteszt
A Dungeon Keeper sorozat sajnos már csak az emlékekben él. Meghatározó játék volt, amely sok másik csapatot is megihletett, hogy elkészítse belőle a saját változatát. Egy ilyen spinoff a Dungeons sorozat is, melynek a negyedik részét próbáltuk ki. A játék folytatja az előző rész történetét, miközben fejleszt is a játékmechanika számos elemén. A kampány és a skirmish pályák ráadásul egy barátunkkal közösen is játszhatók.
Történetünk során Thalya-t, a Dark elfet alakítjuk, aki több kampány küldetés során leigázza a jó oldal seregeit az Absolute Evil nevében. A kampány epizódjai között rajzolt átvezető videók vannak, amelyek tele vannak referenciával és negyedik falat romboló poénokkal. A tutorial pálya rögtön egy komoly csatával indul, amelyben Thalya és csapata a féltestvére, Tristan és a jók serege ellen küzd. Ez az ütközet ugyan nem jár sikerrel, de beindítja a negyedik rész sztoriját.
A pályák során egyszerre két szinten kell játszanunk: a föld alatt és a felszínen. Az alsó szinten építjük az egységeket és a nyersanyagokat dolgozzuk fel, míg a felszínen az elkészített egységekkel kell megadott feladatokat elvégeznünk miközben lerombolunk és megölünk minden ellenséges egységet. Amennyiben letaroltunk egy régiót a seregeinkkel, akkor a világ reflektálja ezt úgy, hogy a terület határai tűzfallá változnak, az épületek kigyulladnak, stb. A két pályarész között a történet előrehaladtával egyre jobban kell tudnunk váltogatni, ugyanis ha nem kontrolláljuk a fenti területet, akkor az ellenséges seregek megtámadják a földalatti bázisunkat.
A pályák során négy ágból álló fejlesztési fával oldhatjuk fel az épületeket és a technológiákat. Ezek a történet alatt lassan válnak elérhetővé és némi magyarázó történet is jár mellé, amikor megkapjuk őket. A Dungeon ág főként a termelés és a bázisvédelem elemeit tartalmazza. A Horde ágon viszonylag olcsó egységeket szerezhetünk és a fa végén bónuszokat adó főzeteket gyárthatunk. A Demons ágon varázslatokkal rendelkező démonokat kapunk és megnyílik a mana/spell rendszer, amivel hatalmas előnyre tehetünk szert a felszíni csatákba. Az Undead ág pedig a halott vagy legyőzött egységekkel foglalkozik és élőholt egységeket tud gyártani. A hullákat a temetőbe, az elfogott egységeket a börtönbe zárhatjuk.
A játék képi világa nagyon színes és tele van humoros animációkkal. Hasonló játékokkal ellentétben itt sosem volt nehéz megkülönböztetni az egyes szobákat kinézetük alapján. Jól elkülönülnek a berendezések és szín témák egymástól. A zenei anyag is minőségi lett. A képernyőn jelenleg látott helyszín szerint változik a téma (bázis/felszín) és csatában is dinamikusan váltogat a jók/rosszak/csata zenék között. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a szinkronmunka is zseniális. A narrátor például a Stanley Parable-ből ismerhető Kevan Brighting, akit az epizódok közötti átvezetőkben és a játékmenet során különféle megjegyzésekben hallhatunk.
Értékelés
90%
Összefoglaló Számtalan poén és kellően komolytalan történet. Nagyon jó zenei és szinkronmunka. A pályák során megadott célpontok által feloldható bónuszok újrajátszásra adnak lehetőséget. Két fős co-op a kampány és skirmish módban. Map készítő további játékórákat ad (jelenleg béta fázisban van).