5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Az angyalokat nem fenyegeti kárhozat, az emberek sajnos nem ilyen szerencsések. A Mars bolygó után a földet célozták meg a pokol irányítói és küldték seregeiket, hogy átvegyék az irányítást a planétánk felett. Az ősi prófécia újra elhozta a végzet mészárosát, aki fáradtságot és fájdalmat nem érezve hajtja végre szent küldetését. A kegyelem és megbocsátás nem az ő szentsége, minden démont vissza kell száműzni oda, ahol megszűnt a remény.

 

 

2016-ban a mészárost száműzte a UAC vezetője, Dr. Hayden, miután rálelt és használatba vette a pokol olvasztótégelyében talált hatalmas erővel rendelkező kardot. De sajnos kudarcot vallott, a néma hős előkerült és zarándokútra hajtja fejét, hogy brutálisan megbüntessen minden démont. Illetve három pokol főpapot, akik felelősek a Föld inváziójáért. A Mars után a mi bolygónkra és lelkünkre fáj a foguk, hogy aztán a pokol hívei szelektíven kinyerjék és felhasználják a szellemünkben megtalálható energiát. A háttértörténet részletesen ki van dolgozva (szokatlanul részletesen) rengeteg ősi kódexet begyűjthetünk pályaszerte. Például a mészáros élettörténetét összefoglaló írásokat, a helyszínekről és démonokról szóló pergameneket is. Én is tisztában vagyok vele, hogy ez egy Doom-epizód, de megsüvegelendő a készítők erőfeszítése, ami a történetmesélést, illetve a háttérsztori megalkotását illeti.

Legutolsó találkozásunk óta sok vér folyt le az alvilág folyóján. Az eszközök tárháza bővült, nem keveset. Volt az a kitalált földönkívüli lény, ami mindig nagy hőségben érkezett hozzánk és még Schwarzeneggert is legyengítette. Hasonló mód éreztem amikor a váll fülé magasodó kis agyút felcsatoltam az újradizájnolt páncélomra (van csuklópenge is), bevethető gránátvetőként, lángszóróként és fagyasztóként is. A többi béketeremtő inkább csak formájukban különböznek a 4 éve kiadott verziójukhoz képest, színes kivétel a húshoroggal rendelkező duplacsövű. Lényegében kisfelvonóként köthetjük és csörlőzhetjük magunkat bármilyen démonhoz. Ha eddig a mozgáskultúra motorja benzinnel pöfékelt, akkor most kerozinnal. Sokkal lendületesebb és fürgébb a folyamatos irányváltoztatás, újdonság a „dash”. Ez egy villámgyors kiugrás bármelyik irányba, továbbfejlesztve kétszer lehet szökkenni, könnyen magunk mögött hagyhatjuk a rosszakarókat és viszonylag hamar újra is tölt.

 

A színterek messziről is színesebbek és eklektikusabbak az előző részben minden kicsit fémesebb hatású és szürke volt. A démoni fertő (mindent beborító hús) által bekebelezett városok bitang hangulatosan néznek ki és a pokolbeli helyszínek is részletesek. Minden sokkal monumentálisabb és a mélységekkel való játéknak hála tágasabbnak is látszanak. Annyira, hogy körülbelül háromszor annyi elrejtett titkos ereklyét lehet a felszínre hozni, a nagyfejű figurák mellett az ikonikus dallamok, fejlesztések és nem utolsó sorban floppy lemezek formájába öntött csalások is kitöltheti az űrt a bázis polcain. Aki emlékszik a legutolsó Splinter Cell-epizódra annak ismerős lehet a két küldetés közötti mászkálás a saját kúrián. A mészáros is rendelkezik hasonló építménnyel, csak ez a Föld körüli pályán ragadt és van saját börtöne is a bűnös hitetlen lelkeknek (beleértve még több titkos kioldani valót). A pokolfattyakra sem sajnálták az időt az alkotók, sok új mocsok mászott elő a mélyből. Nem lenne ennyire tökéletes a harcrendszer jó ellenfelek nélkül. 26 különféle bestiából áll a sereg plusz főellenségek. Nem okosak, de kit érdekel mikor gyorsak, erősek, csúsznak-másznak, repülnek és némelyiknek duplacsövűje is van. Amikor odapörkölünk nagyon szépen omlik le a hús a csontról, pont a sérülés modell ne lenne kidolgozva?! Borzasztó módon vethetünk véget szenvedéseiknek amikor meggyengítettük őket. Az utolsó kenet feladása után, azaz, a kivégzéses jeleneteknél lesz hasznos az új csuklópenge, amivel szeletelés, szabdalás, csonkolás, aprítás, felmetszés és metélés kivitelezhető. Két ilyen mozdulat után teljes anatómiai betekintést nyertem.

Fontos ez a játékmechanika szentháromságát illetően, ami, élet, pajzs és lőszer. Életcsík visszatöltésre kivégzésekre van szükség. Skuló utánpótlásra a láncfűrész fog segíteni (Painsaw). Végül pedig a vért pótlására fel kell gyújtani a pokol tüzében edzetteket. Tehát mindent be kell vetni az arénákba ugyanis úgy fogy a nyersanyag, mint manapság a budipapír. Nem marad el Mick Gordon pokolian durván megszerkesztett basszusai sem, ami hatványozza a mészárlást. Eszméletlen epikus tud lenni az a pillanat mikor jó szögben vannak a dolgok és belépünk egy arénába, azonnal megadja a ritmust a felhördülő túlvilági torzított metál. A többjátékos mód nem olyan, mint régen, de nem is innováció. Egyetlen módban csaphatunk oda mindkét orcára, vagy valamelyik démon szerepébe próbáljuk a mészárost kicsinálni egy társunkkal, vagy az egyjátékos mód mechanikája alapján, magányosan eltenni őket láb alól. Szörnyek oldaláról speciális képességek sokaságát lehet bevetni úgymint más rémségek megidézése, felszedni az elesett társat (instant) és blokkolni a Slayert az elvesztett életpontok felvételében egy pár másodpercre. Sokan hiányolják a klasszikus módokat. De változatos meccseket lehet kihozni így is. Mindenképp tegyen vele próbát mindenki.

 

Jót tett a pár hónapos csúszás, tökéletesre csiszoltak mindent. Technikailag gyakorlatilag hibátlan a program, villámgyorsan tölt szereti az SSD-t. A gépigény nincs elszállva, mindamellett, hogy oltárian ellenállhatatlan a grafikai megvalósítás. Minden kis pályaelemen (és minden egyéb máson is) látszik a gondviselés és elég optimalizált a motor ahhoz (az Id szereti Vulkant, a Vulkan pedig minket), hogy akár alsó-középkategóriában meglegyen a bűvös 60 képkocka. A Doom Eternal vizsgáztatása egy GTX 1060-as laptopon történt, ultra beállítások mellett megvolt a 80-90 fps. Végül minden kozmetikai csecsebecsét játékkal lehet kioldani. Ellentmond a korszellemnek, nincs mikrotranzakció. Jöjjetek hát hívek és nem hívek, semmi akadálya, hogy terjesszük az igét és mindenki tudjon a messiás eljöveteléről, hogy rituálisan tartsa meg utolsó ítéletét.

Orte véleményét pedig itt érhetitek el videó formában:

„Közel egy hónapba tellett alaposan végigjátszani és megfogalmazni mi jó és mi rossz a Doom Eternal-ban. A játék közel tökéletes, de vannak benne zavaró tényezők! A bossok mennyisége, hogy ,mennyire félvállról vették őket, illetve a Multiplayer szembe köpése is egy fájópont számomra.”

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11