Van valami a gyűjthető szörnyekkel való harcban, ami majdnem minden játék koncepciót sikerre tud vinni, elég a Pokémonra vagy akár a nemrégiben megjelent Palworld-re gondolni. A Dicefolk egy roguelike játékmenettel és dobókocka alapú harcrendszerrel újít a jól bevált formulán.
A Dicefolk világában hatalmas és agresszív lények, úgynevezett kimérák uralják a földet. Ezen lények forrása egy Salem nevű gonosz istenség, akit egy titokzatos, feltörhetetlen ajtó véd mindenkitől, aki veszélyeztetné Salem uralmát a kimérák fölött. Itt jön képbe a főszereplőnk, aki képes arra, hogy megszelídítse és kedve szerint irányítsa a kimérákat. Hősünknek van egy terve az ajtó kinyitására. Roguelike játék létére számos nekifutásra lesz szükségünk, hogy sikerrel járjunk, de kemény munkával és néhány szerencsés kockadobással miénk lehet a győzelem.
A Dicefolkban minden harc dobókockákkal történik: A három kimérából álló csapatunk úgy helyezkedik el, hogy egy szörny áll elöl („vezető” pozícióban) és kettő hátul, az ellenség ugyanezen szabály szerint foglal helyet a mező másik felén. Minden fordulóban 2 különböző színű kockaszettel dobunk: a fehér dobókockánk a mi csapatunk lépései a lila szett pedig ellenfeleinké. A kockákat tetszőleges sorrendben használhatjuk, úgy, hogy taktikusan tudjuk a lehető legtöbb sebzést bevinni az ellenséges csapatnak, és a lehető legtöbb beérkező sebzést fogjunk fel vagy osszunk el úgy, hogy egy kiméránk se essen ki a harcból.
Minden kiméra, amelyet összegyűjtünk vagy amely ellen harcolunk, különleges képességekkel rendelkezik, és ezen képességek trivializálhatnak egy nekifutásunk, vagy épp tönkre tehetnek egyet, ha az ellenfél használja ki őket ellenünk. Az egyik korai próbálkozásom során összeszedtem egy sáskát, aki minden fordulóban végrehajtott egy bónusz támadást, mikor elfogyott az ellenfél kockája, akkor is, ha épp a hátsó pozíciók egyikében foglalt helyet. Egy másik korán elérhető kiméra egy háromfejű madár, mely minden alkalommal végrehajtott 3 támadást, amikor kimozdult a vezetői pozícióból.
Az ilyen stílusú játékokban gyakran a legnagyobb hangsúlyt az kapja, hogy minél több szörnyet gyűjtsünk be, amik egyre erősebbek lesznek az előrehaladással. Ezzel ellentétben a Dicefolk Roguelike mechanikái és a 3 db-ra limitált csapatméretünk miatt azonban sokkal fontosabb, hogy a megfelelő szörnyeket összeszedjük, utána pedig életben tartsuk és erősítsük őket.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…