Destiny 2: Warmind DLC – játékteszt
A Bungie a Curse of Osiris elég negatív fogadtatása után elhatározta, hogy még jobban oda teszi magát a következő DLC készítésekor. Most megérkezett a Season Pass második kiegészítője, a Warmind. Vajon sikerült beteljesíteni az ígéretüket?
A Destiny 2 megjelenése óta rengeteg kritikát kapott, hogy szinte nincs sztorija a játéknak, és az első részben meglévő dolgokat is kivettek a játékból. Utána érkezett a Curse of Osiris, ami szintén nagyon minimálisat tett hozzá a meglévő történethez, plusz egy meglévő strikeot szimplán átemelt egy story küldetésnek. Ezek után úgy látszik még mindig nem tanultak az esetből, és a Warmind két strikeja ismételten egy újra felhasznált content PC-n és Xboxon, míg a PS4 felhasználók egy harmadikat is kaptak, ami valóban új content volt.
A story során a fagyos Marsra látogatunk el, úton a 30-as szint felé találkozunk Anastasia Bray-el, egy csipetnyi Cabal-al, és a már jól ismert Hive havas-fagyos változatával. Számomra ez a kis fehéres átszínezés nem túlságosan mondható egy „más” egységnek, de ez talán a legkisebb probléma a kiegészítővel. Az újonnan érkezett társunk küldetéseink során egy-két jelenetben mutatkozik meg, majd beáll egy engram-automatának, akinél a Marson szerzett valutánkat válthatjuk be. Mire úgy éreztem, hogy végre beindult igazán a story, akkor bumm, vége is lett. Az első reakcióm, amikor ez megtörtént így hangzott: „Ez most így mi volt?”.
Többet nem mondok el a történetből, hogy ne spoilerezzem le azt a csekély mennyiséget. Inkább arról ejtenék még pár szót, hogy a környezetet, és az egész stílust ismételten nagyon eltalálták a készítők: hangulatos jeges, és sötét barlangok; a high-tech Clovis Bray vállalat és a fegyverek; stb. A Rasputin Warmindal való interakciónk során szert teszünk egy pofás, rövid ideig használható fegyverre (amit a launch trailer már le is spoilerezett). Annyira jó érzés használni ezt a fegyvert, hogy akár egy supernek is elmehetne bármelyik classnak. Egy eldobható felrobbanó dárdaként használhatjuk, vagy a földre csapva egy aoe robbanást idézhetünk elő. Annyira erős aspektusa ez a fegyver a kiegészítőnek, hogy remélem nem hagyják veszni ezt a koncepciót.
Kapunk egy új játékmódot is, amit a nyitott világban (akár más eventekkel együtt) játszhatunk a környéken lévő emberekkel együtt. Ez a mód az Escalation Protocol, ami egy hét wave-re bontott horda mód. Ahhoz viszont, hogy esélyünk legyen ezt teljesíteni, egy ajánlott 370-es cap van meghatározva, ami elég sokkoló így első hallásra. A Bungie ebben a DLC-ben magasabbra tette a nehézségi lécet, hogy komolyabb grind legyen szükséges a content kimaxolásához. Hogy ez pozitív vagy negatív dolog, ennek eldöntését rátok bízom. Azért, hogy ne tudjuk lecarryztetni magunkat, a készítők beállítottak egy határt, mégpedig, hogy 50 vagy több szinttel az ajánlott alatt immunisak lesznek a lövéseinkre az ellenfelek. Tehát egy olyan 320-nál már próbálkozhatunk vele, de ajánlott ennél magasabbal. Ezen felül nem árt néhány segítő kéz még a környéken, mert egyedül elég nagy feladat (ha nem lehetetlen) végigtolni. Az elindításához annyit kell tennünk, hogy a story végigjátszása után a narancssárgásan világító négyzeteknél beaktiválunk egy oszlopot, ami spawnolja az ellenfeleket. Megadott időkereten belül kell végeznünk velük, különben bukjuk a szintet.
A PvPsek is kaptak változtatásokat, mégpedig egy új rendszer bevezetésével. A Crucible unrakedbe Valor és kompetitívbe Glory rank érkezett, amelyeket meccsek lejátszásával szerezhetünk. Ha nyerünk, akkor gyorsabban gyűlnek a pontok (win streak is van) és casualben nincs pontlevonás a vereségért. Ezekhez egy-egy emblemet is kapunk, hogy mindenkinek mutogathassuk mekkora szintünk van jelenleg. Ezen kívül kaptunk még lehetőséget arra is, hogy privát meccseket hozzunk létre, amiken 1-12 játékossal vehetünk részt.
Egy elég trükkös content is érkezett a DLC-ben, amit ismét a lenyűgöző Reddit közösség fejtett meg. Az egész a Rasputin’s Chamberben indult, ahol egy játékos egy fura szimbólumot talált a falon. Majd szép lassan elkezdték fejteni a titkot, különféle ábrák, teóriák voltak, és végül egy koordinátához lyukadtak ki, ami a New Yorkban található Sleeping Beauty Mountainbe vezetett. Az első ember, aki ellátogatott oda, egy Valkyrie lándzsát, „arany pénzeket”, és egy gratuláló üzenetet talált a DLC készítőitől. A kincskeresésről angol nyelven bővebben olvashattok erre a linkre kattintva.
Értékelés
65%
Összefoglaló Összességében annyit lehet elmondani a contentről, hogy elindultak ugyan a jó út felé, de még mindig az újrahasznosítás, rövid content, és a szinte nem létező story jellemzi a játékot. Ugyan kaptunk lehetőséget a további grindra, de már kérdéses, hogy megéri-e farmolni őket.