Desperados III – Játékteszt
A Desperados széria harmadik része az előtörténete a 2001-es klasszikus RTT, a Desperados: Wanted Dead or Alive-nak. John Cooper nevű fejvadász kalandozásait követve megismerjük a széria további nagy karaktereit is, mint például Doc McCoy vagy Kate O’Hara. A történet során összetűzésbe kerülünk a DeVitt Társasággal, akikre egy western storyban csak egy sors várhat. Az alapjában véve komoly hangvitelű történet egy igazi revenge story, de humoros beszólásokból sem lesz hiány.
A játék során öt különböző karaktert irányíthatunk majd, akiknek megvan a saját erősségük és gyengeségük. Például John Cooper meg tud kötözni egy bestunnolt ellenfelet, ezzel meggátolva, hogy újra felkeljen, de nem tud mit kezdeni a komolyabb ellenfelekkel. Kate O’Hara a pályákon található ruhákat felhasználva meg tudja téveszteni az ellenfeleket, de mivel nincs kötele, ő nem tud megkötözni senkit. A jó eredmények eléréséhez és a nagyobb nehézségi szintek teljesítéséhez mindenképp szükségünk lesz kiismerni ezeket és szinergiájukat.
A játék során a pályák teljesítésekor különböző kitűzőket kaphatunk (ami nagyon jó indok arra, hogy több alkalommal is újra játszható legyen a játék), és ezekhez elég hardcore taktikai játékmenet szükséges. A pályán való rusholva mészárlás is egy jó opció lehet, de nem fog pár kitűzőnél többet eredményezni. Nagyrészt lassan, lopakodva kell haladnunk a pályákon. 47-es ügynököt megszégyenítő trükkökkel kell elcsalogatnunk az ellenfeleket, hogy szép csendben le tudjunk számolni velük. Itt nagyon ritka az első két pálya után, hogy nem csoportosan lesznek elhelyezve az ellenfelek egymás látószögét figyelve. Amennyiben a társ eltűnik, vagy a két NPC beszélgetése félbeszakad, azonnal keresni kezdi a hiányzó partnert.
Ha tényleg komolyan vesszük a játékot, akkor érdemes arra törekednünk, hogy a gyilkosságok balesetnek látszanak. Például egy célpontunk épp egy temetőbe sétál, és „véletlenül” agyon üti egy „leszakadt” templom harang. A további pontosság érdekében egy Showdown mode nevű funkció is rendelkezésre áll, amivel megállíthatjuk az időt és parancsokat oszthatunk ki a karaktereinknek, amiket az időmegállítás után azonnal vagy gombnyomásra végrehajthatnak. Ha hasonlítanom kellene valamihez, akkor talán a Ghost Recon sync shotja áll elég közel a működéséhez. De ha csak meggyilkolnánk mindenkit, aki él és mozog, akkor például az ellenség által lehelyezett gatling gunokat is működésre bírhatjuk és ledarálhatjuk vele az összes előttünk álló ellenfelet…
Értékelés
92%
Összefoglaló Összességében elmondható, hogy egy jól összerakott előtörténetről van szó. A szériába újonnan érkezőknek mindenképp ajánlom ezzel kezdeni. Rengeteg titkos achievement és kitűző megszerzése miatt nem kevés újrajátszhatóság van a játékban. Ha komolyan vesszük akkor elsőre akár egy óra is lehet egy pálya teljesítése, így kb 15-20 óra szükséges (ha nem elvetemült speedrun technikákat szeretnénk használni) a végig játszáshoz. Külön kiemelendő a zene, ami 2,5 óra klasszikus western csoda.