DEATHWATCHERS – Bemutató
A DEATHWATCHERS egy szellemvadász játék, amelyben a túléléshez óvatos odafigyelés és kiváló memória szükséges. A SWAIN GAMES által fejlesztett és kiadott kooperatív túlélő horror élmény középpontjában az anomáliák azonosítása áll, amelyek az általunk kiválasztott helyszíneken kísértenek. Ez a játék azokat szólítja meg, akik szeretik a rejtvényeket és a stratégiai tervezést, hiszen itt nem csupán reflexekre van szükség, hanem komoly gondolkodásra és tervezésre is. A játék alapvető mechanikái nagyon hasonlítanak a Phasmophobia és Demonologist által használtakra, így a hasonló játékok élvezői nem fognak nagy meglepetésekkel szembesülni, viszont az említett játékokkal szemben a DEATHWATCHERS mélyebb kidolgozottsággal rendelkezik.
A játék elején egy mindent átfogó, opcionális oktatóanyagot kapunk, amely segítséget nyújt abban, hogy megértsük a játék mechanikáit amennyiben először találkoznánk velük. Ezután azonnal belevethetjük magunkat az akcióba, és a játék során élesben is felfedezhetjük, hogyan működik. Ez az önálló felfedezés érzése már az elejétől kezdve izgalmas, hiszen szabad kezet kapunk és saját tempónkban sajátíthatjuk el a szükséges készségeket.
A DEATHWATCHERS legfontosabb eleme a felszerelés megtervezése és kiválasztása. Minden egyes küldetés előtt gondosan meg kell terveznünk, mit viszünk magunkkal, hiszen ezek a tárgyak nem csak a túlélésünket biztosítják, de halálunk esetén el is veszítjük őket. Így fontos, hogy bölcsen válasszunk, mert ha túl sok mindent magunkkal viszünk, azzal könnyen elpazarolhatjuk az összes pénzünket. A játék számos eszközt kínál, például EMF szenzorokat, hőkamerákat, hagyományos kamerákat, zseblámpákat és diktafonokat. Minden egyes eszköznek megvan a maga szerepe, és mindegyik szükséges ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk észlelni a különböző anomáliákat.
Amint megérkezünk a kísértetjárta helyszínre, a feladatunk az, hogy bejárjuk a területet, és elhelyezzük azokat az eszközöket, amelyek segítségével észlelhetjük és dokumentálhatjuk az anomáliákat. A játék kétféle lehetőséget kínál az anomáliák rögzítésére: használhatunk egy szkennert, amely automatikusan felismeri azokat, vagy manuálisan is rögzíthetjük őket, egy elektronikus naplóban.
Az anomáliák dokumentálása azonban nem mindig zökkenőmentes. Előfordul, hogy a szemünk előtt van egy portál vagy falra írt szöveg, azonban ezeket nem tudjuk megfelelően dokumentálni. Ez kissé frusztráló, de egy korai hozzáférésű címtől nem is várhatunk el hibamentes játékmenetet. Illetve azt is érdemes leszögezni, hogy a játékélmény akkor lesz teljes, ha három másik emberrel játsszuk. Nem élvezhetetlen a solo játék sem, azonban ég és föld a különbség, ha vannak velünk csapattársak és együtt próbálkozunk az anomáliák felderítésével.