Nagyon nehéz igazán eredeti és addiktív játékot találni manapság. Legalábbis számomra, aki az SNES korszaktól kezdve követi a játékok világát. A nagy címek közül kevés képes újítani és igazán minőségi címekből is évi 4-5 ha akad. Bár tudom, ne legyek mohó, azokkal a címekkel is jól el lehet lenni és való igaz, én sem unatkozom. Néha azonban a független fejlesztők jóvoltából igazán egyedi alkotások is születnek, még ha sokszor látott elemekből is építkeznek. Jelen tesztünk tárgya is ilyen. A részeit már láttuk itt is, ott is, de mégis a zene, a megjelenítés és az egész összessége olyan egyveleget alkot, ami képes órákig rabul ejteni a sokat látott játékost.
NepTum kolléga már írt egy előzetes cikket a Dead Cellsről, s még az early access fázisban így vélekedett róla:
„A játék hangulata és zenéi egyszerűen fenomenálisak, ha egyszer elkapja az embert, nem fogja elengedni. Nagyon addiktív az egész, és mindig előjön a „csak még egy kört” szindróma, és már el is telt 1-2 óra. De ha csak 15-20 perced van, akkor is megéri leülni elé…”
A Dead Cells a mai indie játékok legjobb elemeit szedte össze, szinte hibátlanul. Pergő akció, Metroid féle platformer és dungeon-crawler, a Souls játékok fejlődési mechanikájával. A változatosságról pedig a folyamatosan változó, procedurálisan készült pályák gondoskodnak. Azonban félreértés ne essék, a Dead Cells nem egy olyan játék, ahol azon fogunk versenyezni, ki viszi végig minél kevesebb halál nélkül.
Ugyanis a játék elemi része, hogy elpatkolunk, majd a felfedezett és megszerzett képességeinkkel erősebben térünk vissza, mint korábban bármikor. Minden halál egy új lehetőséggel kecsegtet, új felszereléseket és utakat nyithat meg számunkra. Mindezt a rengeteg felszerelés és képesség, valamint szerteágazó fejlődési rendszer is megfűszerezi, a permanens bónuszokról nem is beszélve.
A felszedhető dolgoktól és a pályáktól, a szörnyek sem maradnak el változatosság terén. Van, ami csak akkor reagál, ha egy szinten tartózkodsz vele, de van olyan is, amit nem is látsz, de már kilóméterekről küldi feléd a véredre szomjazó áldását, de olyan is van, ami közvetlenül nem, csak nagyobb távolságokból tud rád támadni. Egyesével nem nagyon jelentenek kihívást, de tömegesen a képernyőre kerülve már elég kényelmetlen szituációba sodródhatunk. A feladat adott, ki kell ismerni mindenkinek a képességeit és gyengeségeit, majd ezeket figyelembe véve kell felhasználni ellenük.
Mindehhez hozzájön a sok apró dolog, ami a pályán utunkat állhatja. Az ajtókat berúghatjuk, hogy az ellenfeleket elkábítva támadjunk, de akár csendben be is lopakodhatunk rajtuk, hogy lesből ugorjunk a szörnyekre. Ezek mellé jönnek még mérgező felhők, csapdák, tüskék és ami a zsánerbe belefér. Ami külön pluszpont, hogy a készítők olyan szinten figyeltek a design-ra, hogy az ellenfelek és a pálya összes eleme könnyedén felismerhető és elkülöníthető egymástól.
Összességében a Dead Cells iskolapéldája, hogyan kell jólismert elemeket egyedi egésszé gyúrni úgy, hogy a sokat látott játékosokat is leültesse a monitor elé. Switchen és PC-n is tökéletesen fut a játék és ugyanazt a hangulatot hozza magával mind a két platformon. Mint a hasonló alkotásokkal én inkább az előbbi platformon szoktam kiélvezni a játék lehetőségeit, de egy-egy unalmasabb munkaórát is feltud dobni egy 10-15 perces szünet erejéig a játék. A zene fenomenális, nem is lehet megunni a játék alatt és régen láttam ennyire jól kódolt, procedurálisan készített pályákat is.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!