Days Gone – PC port – Játékteszt
A PS exkluzivitása után végre megérkezett a Days Gone a PC platformra is és magával hozott olyan változtatásokat is, amivel még többet hozhatunk ki a játékból. Ezek a változtatások a következők: natív 4k támogatás; ultra-wide opciók 21:9 és 32:9-hez és nem csak a játékon, de az UI-n is és az átvezetőkön is; unlockolható framerate; egér/billentyűzet és kontroller támogatás plusz mindkettő együttesen; Steam input segítségével szinte minden controllert támogat a játék; egészen 100°-ig állítható FOV; részletes opció menü, amiben számos beállítást választhatunk a tökéletes teljesítmény érdekében.
Egyelőre nincs DLSS és Ray Tracing support sem, de nincs kizárva, hogy a jövőben kap egy frissítést hozzá. A tesztem során unlockolt framerate mellett 73-75 FPS mellett mozgott a játék, és akárhogy püföltem, nem volt hajlandó leesni a frame szám. Az egyetlen alkalom amikor 50-hez közelített az FPS az akkor történt, amikor egy nagyobb horda zombi közé három molotovot dobtam be és a motorral driftelve nagy felhőt csináltam a havas talajból. Találtam még egy érdekes helyet az egyik táborban, ahol egy bizonyos pontra motorozva sikerült úgy leejteni az FPS-t, hogy már a Steam FPS számláló overlay ki is kapcsolt és nem sokkal utána be is crashelt a játék. Szerencsére a kiadási változatban/Game Ready Driverben javították ezt a problémát. A 466.47-es Geforce Game Ready Driver használatával már nagyon szolidan tartja magát az FPS szám és mindenkinek ajánlom a feltelepítését.
A teljesen újrabindolható billentyűzet kiosztás mellett kaptunk olyan beállításokat is, amik az alap konzolos változatban nem voltak jelen. Főként grafikai változások ezek. A global illumination, foliage draw distance és a textúra minőség is javult a konzolos társához képest. Magas beállítások mellett már a checkerboarding is megszűnik, ezáltal tisztábbá válik az elkészített kép. Megszűnt a depth of field kicsit furcsa, „fuzzy” kinézete is. A beöltési idő is sokat javult konzolos társaihoz képest. Esetemben 6.5-10 másodperc között voltak a load timeok. Amit (sajnos) nagy bónuszként ki kell emelnem, hogy a menük mindegyike egérrel vezérelhető! Nem kell tabokat váltogassunk gombokkal, nyugodtan kattinthatunk bármit.
Összességében elmondható, hogy ismételten egy minőségi portot kaptunk a Sonytól. Sikerült jól kiaknázniuk a platform nyújtotta lehetőségeket és erőforrásokat. A Horizon is egy nagyon jó irányt mutatott, de a Days Gone már a kiadása pillanatában tökéletesnek mondható, még a Horizon esetében azért jónéhány patch volt szükséges ennek eléréséhez. Ha ezt a portolási trendet továbbra is folytatni fogja a Sony, akkor csak annyit tudok mondani, hogy tárt karokkal várjuk őket.