Kategóriák: CikkekPC tesztek

Darkest Dungeon 2 – Játékteszt

A Red Hook Studios hatalmas sikert arató Darkest Dungeon című játéka a rajongóknak rengeteg remek játékórát és élményt (valamint megannyi traumát) biztosított. Az ilyen és ehhez hasonló sikert elérő játékok velejárója a folytatásokkal szemben állított, sok esetben megugorhatatlannak tűnő elvárások támasztása a rajongóbázis által. A Red Hook Darkest Dungeon 2-je azonban nagyon jól teljesít és benne egy gyönyörű, és tartalmas folytatást kapunk.

Az első játék település-újjáépítése egy lovaskocsival történő világjárásra cserélődött. Ez az utazás korántsem veszélytelen, mind a karaktereinkre, mind a lovaskocsinkra is számtalan veszély leselkedik. A járművünk állapotát a kerekei és páncéljának épsége mutatja, minden utazást 2-2-vel fogunk kezdeni, melyek buffokkal látják el a partinkat, a kerekek épségével utazási sebességünk nő, a páncél pedig minden karakter számára 1-1 block tokent biztosít a harcok első körében. Ha ezek részlegesen összetörnek akkor elveszítjük a buffjainkat, ha azonban teljesen összetörjük a kettő közül bármelyiket, 2 helyszín között bármikor megtámadhatnak minket útonállók, és a harc nehezítő tényezőt is kap, ugyanis minden második lépésünknél a karakterünknek a szekér javítására kell koncentrálnia, így kihagyva egy támadási, védekezési vagy gyógyítási lehetőséget.

Az elődhöz képest hatalmas változást jelent, hogy a karaktereink útközben történő elhalálozása nem feltétlenül jelenti az expedíció korai végét, ugyanis, ha elérjük a következő kocsmát, és a feloldott karakterek közül vannak olyanok, akik nem haltak meg, felvehetik az elhunytak helyét az expedíciós partiban. Így az adott próbálkozásunkra ugyan elveszíthetünk pár karaktert, a véglegesen kioldott képességeik és bónuszaik megmaradnak a következő expedícióra is, a kezdőtagokat minden indulás előtt manuálisan választjuk ki (illetve van lehetőség randomizált parti létrehozására is).

A hőseink és lovaskocsink végleges fejlesztéseit egy-egy expedíció végeztével begyűjtött „Candles of Hope” elköltésével oldhatjuk fel, illetve erősíthetjük meg. A kapott gyertyák mennyisége ahhoz mérten történik, hogy meddig jutottunk utunkon és miket csináltunk az expedíció során. Elköltésükkel oldhatjuk fel a többi karaktert, erősíthetjük a meglévőket, illetve a járművünket. Ezek mellett számos bónuszt is kioldhatunk ezen a rendszeren keresztül, például kisállatok, melyek egy állandó bónuszt adnak, amíg a lovaskocsin tartózkodnak.

A harcok során a karaktereink mind testi mind mentális egészségére figyelnünk kell, ugyanis, ha egy karakter stressz szintje eléri a 10-et, akkor nagy eséllyel mentális összeomlást szenved el, ekkor az élete a maximális érték 10%-ára esik, és 3 negatív jelzőt kap az egész parti. 10-es stressz szintet elérve azonban előfordulhat, hogy karakterünk eltökélt lesz, nagy mértékben felgyógyul, és 2 pozitív mutatót kap az egész csapat. A stressz mellett figyelnünk kell karaktereink életerejére is, ugyanis, ha ennek értéke 0-ra esik a karakterünk a halál kapujába kerül, ahol bármelyik következő rá mért támadás halálos lehet. Ebből az állapotból egy minimális gyógyítás is kihozhatja karakterünket. A harcban a 4 karakterünkkel szemben maximálisan 4 ellenfél állhat szembe egy hullám alatt, egyes helyeken a több hullám teljesítése több kinccsel fog jutalmazni minket, azonban bármely hullám után lehetőségünk van fogni a meglévő zsákmányt és tovább állni. Minden terület továbbá saját boss-al rendelkezik mindegyik a terület témájához illeszkedve, illetve minden fejezet végén a hegyen található főellenfél is különböző, mind kinézetben, mind mechanikáiban.

Az első és legszembetűnőbb változás az első részhez képest a játék megjelenése. A folytatás megőrzi az első rész stílusát, és továbbfejleszti azt. A karakterek modellje immár 2,5 dimenzióban jelenik meg, és szebbek, kidolgozottabbak, mint valaha, az animációik pedig remekül ábrázolják az adott karakter jellemét. A látogatott környezetek (a karakterekhez hasonlóan) követik a játék festményhez hasonlító stílusát, és emellett rendkívül változatosak is.  A játék erősségét képezi emellett a hangzása, mind a zenék és hangeffektek mind a narrátor szinkronhangja kimagasló minőségűek.

Rougelike játékhoz híven az utazásunk minden elinduláskor a Völgyön keresztül kezdődik, majd 2 véletlenszerűen kisorsolt útvonalon keresztül jutunk el a Hegyre, mely a világot beborító őrület forrása és az utazásunk végcélja egyben. A Völgy egy nem változó bemelegítőszakasz, kevés meglátogatható helyszínnel és könnyebb harcokkal, a Völgy végét elérve betérünk egy kocsmába, mely minden teljesített útvonal végén vár majd minket. Itt új felszereléseket vásárolhatunk mind hőseinknek, mind járművünknek.  Illetve lehetőségünk van karaktereinket megetetni, illetve itatni, ezzel különféle bónuszokkal ellátva őket, vagy egyszerűen az életerejüket gyógyítva egy kis mértékben. A következő úti cél kiválasztása is itt történik, mely egy rövid pihenő után kezdetét is veszi. A bejárható útvonalak mind egyedi témával és ellenfélfelhozatallal rendelkeznek, az elátkozott, élőhalott zászlóalj barakkjaitól a Lovecraft regényeiből kilépő cölöpökön álló halászfalu víziszörnyetegein keresztül a vidék farmjait ellepő hússzörnyetegekig.

A Candles of Hope a játék fő fizetőeszköze, hisz ez az, ami az expedíciók között is rendelkezésünkre áll, így még a sikeres expedíciókon is az, hogy a lehető legtöbbet magunkkal hozzuk. A több Candle of Hope begyűjtése érdekében lehetőségünk van a lovaskocsinkra felszerelni egy pokoli tüzet, mely, ha felkerült az expedíció végéig fenn fog maradni, és különböző negatív effektekkel nehezítik majd utunk, cserébe a megnövelt fizetőeszköz mennyiségért. Ennek azonban van egy ellentétje is, a ragyogó tűz, mely 15%-kkal csökkenti a Candles of Hope mennyiségét az adott expedíció alatt, azonban próbálkozásonként egyre erősebb buffokkal látja el csapatunkat, kis lépésenként könnyítve az utunkat.

A karakterek ezen felül új képességeket tanulhatnak a világban, melyek szintén végleges hozzáférést nyújtanak ahhoz a képességhez. Ahhoz, hogy az 5 kezdeti képesség mellé a fennmaradó 6-ot fel tudják oldani, minden karakternek el kell látogatnia a Shrine of Reflection-höz, és múltjának egy szakaszát megismerve jutunk hozzá az új képességeikhez. Egyes fejezetek csak egy-egy rövid történetet foglalnak magukban, és azt meghallgatva kapjuk meg az új képességet, más esetben pedig meg kell dolgoznunk érte: egy különleges „harci” szituációt kell teljesítenünk, azonban az ölre menő harc helyett egy szituációhoz igazított jelenetet kell lejátszanunk, ilyenkor a partink helyett csak a történet főhősét irányítjuk, akinek a képességei helyén a történet teljesítéséhez szükséges interakciók foglalnak helyet. Ha sikerrel járunk, a karakter megkapja az új képességét, amennyiben elbukunk ezen a próbán, csak a következő oltárnál lesz alkalmunk újra próbálkozni.

Legfrissebb bejegyzések

Knights Within – Korai Hozzáférés betekintő

A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…

2024-11-18

Ara: History Untold – játékteszt

Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…

2024-11-17

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14