Select Page

Dark Envoy – játékteszt

Dark Envoy – játéktesztScore 86%Score 86%

A Dark Envoy a CRPG-k ritka csoportját gazdagítja, mégpedig egy, a napokban nagyon ritkának számító Real Time with Pause harcrendszerrel. A legutóbbi nagyobb CRPG melynek hasonló harcrendszere volt, az az Obsidian Pillars of Eternity 2-je volt, mely nagy sikernek örvend a mai napig. Az Event Horizon indie csapata nagy ambíciókkal indította útjára játékukat, és egy remek játékot raktak össze, még akkor is, ha nem alkottak forradalmit vele.

A játék karakter készítéssel kezdődik, és rögtön két karaktert kell megalkotnunk, ugyanis, bár teljesen testre szabhatóak, hátterük és személyiségük előre megírt. A karaktereink Malakai és Kaela, akik egy kincsvadász testvérpár. A játék kezdetén mindkettőjük kinézetét és harci stílusát mi választjuk ki. A karaktermodellek szépek, és a testre szabásra sok lehetőségünk van, és bár a játékmenet során nem sokat fogunk látni karaktereinkből, az átvezetőkben annál többet. A megfelelő harci stílus kiválasztása azért fontos, mert a játék első harmadában csak a testvérek lesznek elérhetők számunkra, a hozzájuk csatlakozó társak csak sok játékórával később lesznek elérhetőek.

A harchoz négy különböző kaszt lesz elérhető, mindegyik három-három specializációval, így a karaktereink 12 különböző irányba vihetőek. A később csatlakozó karakterek kasztja fix, így azt a kettőt kell majd csapatunkba beválogatni, akik kiegészítik a testvérek számára választottak.

A négy fő választási lehetőség a Warrior, Ranger, Engineer és az Adept. A kiválasztáskor a játék lehetőséget ad arra is, hogy a kaszthoz illő harci stílusok egyikéből válasszunk, ami megadja a kezdeti fegyvereinket és páncélunkat.

A játék fő hangsúlya a nagyon eredeti harcrendszerén van. A Real Time with Pause rendszert azzal fűszerezi meg, hogy karaktereink területi hatást kifejtő támadásainak területét mi rajzoljuk meg manuálisan. Ezzel olyan területi támadásokat hajthatunk végre mely semelyik másik játékban nem lehetséges. A harcok nagy gyengesége, hogy a játék mesterséges intelligenciája meglehetősen buta, ami az ellenfelek esetén még annyira nem is gond, hiszen számuk miatt nagy fenyegetést jelentenek így is. Karaktereink esetében viszont ez nagyban nehezíti a dolgunkat és gyakran kell használnunk a lassítás és szünet funkciókat, hogy utasításokat adjunk nekik.  

A történetvezetés pozitív része, hogy az átvezetők alatt hozott döntéseinknek súlya és következményei vannak. Bár itt nincs karizma skill, nem kell szintezni megfélemlítés és meggyőzés pontokat, sokszor kiválaszthatjuk, hogy hogyan járjanak el karaktereink egy adott szituációban, és számos harci helyzetet elkerülhetünk, okos döntéseket hozva. A felfedezésre váró területek jutalmazzák azokat, akik rászánják az erőt és bejárják a teljes térképet, ugyanis minden terület tele van megoldandó fejtörőkkel, elrejtett kincsekkel. Egyes területek teljes felfedezése több mint egy órát is felölelhet. Sajnos ebbe az egy órába beletartozik az is, hogy sok nagyobb küzdelem után muszáj leszünk vissza gyorsutazni vagy sétálni a legközelebbi gyógyító totemhez, ugyanis ezek lesznek a fő módja a regenerálódásnak a csaták között.

A játékon érződik az indie költségvetés, de hiába az ingadozó szinkron, az AI butasága, és a felépített világ kliséi, az Event Horizon egy remek CRPG-t tett le a Dark Envoy-al, ami indie kategóriában remekül megállja a helyét.

Értékelés

86%

Összefoglaló A Dark Envoy egy taktikai CRPG, amely megpróbál érdekes ötleteket és funkciókat megvalósítani, de az történet és a karakterek kliséi és a harcok ismétlődése kicsit visszafogják. Ha valaki be szeretne lépni a taktikai RPG-k műfajába, a Dark Envoy egy tisztességes hely lenne a kezdéshez.

86%
Translate »