A CYGNI: All Guns Blazing egy nagyon látványos, Unreal engine alapon futó shoot ’em up játék, amelyben könyörtelen bullet hell pályákat kell túlélnünk, miközben különféle idegen járműveket semmisítünk meg földön és levegőben. A csaták során annyi vizuális effekt és robbanás van, hogy  még Michael Bay is megirigyelné. A látványvilághoz hozzájárul még a pályákat felvezető cinematic is, amelyek a háttérsztorit mutatják be.

A játék harcrendszere egy alapvető mechanikára épül: pajzs és fegyver energia elosztása. Ha megöljük az ellenséges egységeket vagy űrhajókat, akkor powerupok esnek ki belőlük. Ezeket felhasználva állíthatjuk vissza pajzsunkat vagy növelhetjük tűzerőnket. Ezt valós időben oda-vissza cserélgethetjük, és ennek elsajátítása lesz a legfontosabb dolog a végigjátszásunk alatt. A két rendszer ereje a hajónk körüli kék és piros sávokkal van jelezve. Elég vegyes érzéseim vannak a rendszerrel kapcsolatban. Nagyon sokszor jobban megéri folyamatosan tekerni a shieldre mindent szimplán a hatalmas mennyiségű és szinte követhetetlen lövedék felfogása miatt.

Összesen 7 pálya áll rendelkezésünkre, de azok cserébe meglehetősen hosszúak. Ez sajnos talán az egyik legnagyobb negatívuma is a játéknak. A pályák közben nincsenek checkpointok, így ha elszámoltuk a pajzshasználatot és meghaltunk, akkor mehetünk újra a pálya legelejére. Szinte a játék próbál minket ebbe az irányba terelni egyébként és arra ösztönözni, hogy fejlesszük a hajónk felszereléseit. Kicsit fura az is, hogy a tutorialban megismerünk olyan dolgokat, amiket majd később unlockból szedhetünk egyáltalán össze.

Amennyiben mégis eljutunk egy-egy bossfightig, akkor egy tényleg nagyon látványos harcban lesz részünk. Már a legkönnyebb módon is elég sok lövést elbírnak és megtáncoltatják a játékost a monitor körül. Jó lenne esetleg egy boss rush mód vagy hasonló, ahol mondjuk az igazán komoly nehézségi fokozatokhoz felkészülhetnénk a csatákra és megtanulhatnánk a ritmust hozzájuk. Sajnos nem túl sok mechanika van viszont az egyes boss csatákban, ami vagy a pénz vagy az idő hiányára vezethető szerintem vissza. 

Legfrissebb bejegyzések

Jövő nyáron jön a Rosszfiúk 2, most viszont itt a szinkronos előzetese

A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…

2024-11-22

Monarchy – Teszt

Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…

2024-11-21

Befutott a Mission Impossible – A végső leszámolás szinkronos előzetese

2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…

2024-11-21

Riven – Játékteszt

Egy régi klasszikus átültetve a modern korba.

2024-11-21

Neva – Teszt

A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…

2024-11-20

Alchemist: The Potion Monger – játékteszt

Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!

2024-11-19