A CYGNI: All Guns Blazing egy nagyon látványos, Unreal engine alapon futó shoot ’em up játék, amelyben könyörtelen bullet hell pályákat kell túlélnünk, miközben különféle idegen járműveket semmisítünk meg földön és levegőben. A csaták során annyi vizuális effekt és robbanás van, hogy  még Michael Bay is megirigyelné. A látványvilághoz hozzájárul még a pályákat felvezető cinematic is, amelyek a háttérsztorit mutatják be.

A játék harcrendszere egy alapvető mechanikára épül: pajzs és fegyver energia elosztása. Ha megöljük az ellenséges egységeket vagy űrhajókat, akkor powerupok esnek ki belőlük. Ezeket felhasználva állíthatjuk vissza pajzsunkat vagy növelhetjük tűzerőnket. Ezt valós időben oda-vissza cserélgethetjük, és ennek elsajátítása lesz a legfontosabb dolog a végigjátszásunk alatt. A két rendszer ereje a hajónk körüli kék és piros sávokkal van jelezve. Elég vegyes érzéseim vannak a rendszerrel kapcsolatban. Nagyon sokszor jobban megéri folyamatosan tekerni a shieldre mindent szimplán a hatalmas mennyiségű és szinte követhetetlen lövedék felfogása miatt.

Összesen 7 pálya áll rendelkezésünkre, de azok cserébe meglehetősen hosszúak. Ez sajnos talán az egyik legnagyobb negatívuma is a játéknak. A pályák közben nincsenek checkpointok, így ha elszámoltuk a pajzshasználatot és meghaltunk, akkor mehetünk újra a pálya legelejére. Szinte a játék próbál minket ebbe az irányba terelni egyébként és arra ösztönözni, hogy fejlesszük a hajónk felszereléseit. Kicsit fura az is, hogy a tutorialban megismerünk olyan dolgokat, amiket majd később unlockból szedhetünk egyáltalán össze.

Amennyiben mégis eljutunk egy-egy bossfightig, akkor egy tényleg nagyon látványos harcban lesz részünk. Már a legkönnyebb módon is elég sok lövést elbírnak és megtáncoltatják a játékost a monitor körül. Jó lenne esetleg egy boss rush mód vagy hasonló, ahol mondjuk az igazán komoly nehézségi fokozatokhoz felkészülhetnénk a csatákra és megtanulhatnánk a ritmust hozzájuk. Sajnos nem túl sok mechanika van viszont az egyes boss csatákban, ami vagy a pénz vagy az idő hiányára vezethető szerintem vissza. 

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01