A CYGNI: All Guns Blazing egy nagyon látványos, Unreal engine alapon futó shoot ’em up játék, amelyben könyörtelen bullet hell pályákat kell túlélnünk, miközben különféle idegen járműveket semmisítünk meg földön és levegőben. A csaták során annyi vizuális effekt és robbanás van, hogy még Michael Bay is megirigyelné. A látványvilághoz hozzájárul még a pályákat felvezető cinematic is, amelyek a háttérsztorit mutatják be.
A játék harcrendszere egy alapvető mechanikára épül: pajzs és fegyver energia elosztása. Ha megöljük az ellenséges egységeket vagy űrhajókat, akkor powerupok esnek ki belőlük. Ezeket felhasználva állíthatjuk vissza pajzsunkat vagy növelhetjük tűzerőnket. Ezt valós időben oda-vissza cserélgethetjük, és ennek elsajátítása lesz a legfontosabb dolog a végigjátszásunk alatt. A két rendszer ereje a hajónk körüli kék és piros sávokkal van jelezve. Elég vegyes érzéseim vannak a rendszerrel kapcsolatban. Nagyon sokszor jobban megéri folyamatosan tekerni a shieldre mindent szimplán a hatalmas mennyiségű és szinte követhetetlen lövedék felfogása miatt.
Összesen 7 pálya áll rendelkezésünkre, de azok cserébe meglehetősen hosszúak. Ez sajnos talán az egyik legnagyobb negatívuma is a játéknak. A pályák közben nincsenek checkpointok, így ha elszámoltuk a pajzshasználatot és meghaltunk, akkor mehetünk újra a pálya legelejére. Szinte a játék próbál minket ebbe az irányba terelni egyébként és arra ösztönözni, hogy fejlesszük a hajónk felszereléseit. Kicsit fura az is, hogy a tutorialban megismerünk olyan dolgokat, amiket majd később unlockból szedhetünk egyáltalán össze.
Amennyiben mégis eljutunk egy-egy bossfightig, akkor egy tényleg nagyon látványos harcban lesz részünk. Már a legkönnyebb módon is elég sok lövést elbírnak és megtáncoltatják a játékost a monitor körül. Jó lenne esetleg egy boss rush mód vagy hasonló, ahol mondjuk az igazán komoly nehézségi fokozatokhoz felkészülhetnénk a csatákra és megtanulhatnánk a ritmust hozzájuk. Sajnos nem túl sok mechanika van viszont az egyes boss csatákban, ami vagy a pénz vagy az idő hiányára vezethető szerintem vissza.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!