Cyberpunk 2077 – Élménybeszámoló

4 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Lassan már egy hónapja megjelent a Cyberpunk 2077, amely kétségkívül az elmúlt év legjobban várt játéka volt, és a végeredmény nem véletlen okozott csalódást számos játékosnak. A CD Projekt Red hosszas tologatás után (valószínűleg a játékosok nyomása is közrejátszott) végre kiadta következő nagy játékát a Witcher 3 után, amely ígért sok mindent, aminek csak részben tud megfelelni. Szeretném leszögezni, hogy nem vagyok főállású gamer (sajnos), így még nem értem a történet végére, így ebbe nem is szeretnék belemenni, és talán ez Nightcity legnagyobb erőssége, hogy annyi tevékenység, lehetőség van benne, hogy több tíz óra hosszát el lehet tölteni benne úgy, hogy csak barangolunk, felfedezünk, nem is beszélve a mellék küldetésekről.

Azonban térjünk vissza a megjelenés napjára, mivel technikailag rengeteg probléma volt (és sajnos a mai napig még van is) a játékkal. A megjelenéskor számos bug volt a Cyberpunkban, amin a játékosok egy része csak mosolygott, a másik fele azonban hüledezett, és ez a legkisebb probléma, számos alkalommal random crashel a játék platformtól függetlenül, ráadásul előző generációs konzolokon (ide értve a PS4 Pro-t és a One X-et is) a játék 30 FPS-t sem tudott fixen produkálni, ráadásul elképesztően lebutított grafika kíséretében. Szerencsésnek mondhatom magam, mivel volt szerencsém PS5-ön játszani a Cyberpunkkal, ahol fixen tartotta a 60 képkockát többnyire, egy-két mikrolaggot leszámítva, azonban látszik rajta, hogy a PS4-es verzió futott, mivel a Next-Gen változat csak valamikor az idei évben fog elkészülni. Helyenként a játék nagyon csúnya PS5-ön is, közelről pixeles autók, karakterek, későn betöltődő textúrák, másik esetben viszont lélegzet elállítóan gyönyörű, és ez volt az első játék amikor irigyeltem a PC-s tábort és irigyelni is fogom míg nem jön ki a Next-Gen verzió, mivel szemmel látható a különbség.

Természetesen a fejlesztők tudják, hogy hibáztak és ígértek is 2 óriási frissítést, amivel szeretnék kijavítani a játék hibáit, ezek közül az egyik már ebben a hónapban, míg a következő februárban érkezik, ezzel pedig remélhetőleg nem marad senkinek savanyú a szája íze. Sőt, a fejlesztők már az első DLC-t is bejelentették, amely az első üzleti negyedévben jelenhet meg, ráadásul teljesen ingyenes formában.

Azonban azt a hisztit és botrányt, ami kialakult a játék körül, egyszerűen nem tudom szó nélkül hagyni, ezért engedjétek meg, hogy kicsit szárnyam alá vegyem a Cyberpunk 2077-et. Szögezzük le, értem, hogy miért voltak a Prev-Gen játékosok felháborodva, és valahol igazuk van, de a Sony és a Microsoft lépését nem igazán értem, korábban nem volt olyanra példa, hogy a fenti két cég, visszaadott volna játéknak az árát, amelyet letöltöttünk, elindítottunk, pedig most mindkettő megtette, sőt volt olyan aki állítólag 10 órát játszott a játékkal és visszakapta az árát. A Sony ráadásul a PS Storeból is levette, azaz senki számára nem maradt elérhető, aki addig nem vette meg, legyen szó PS4 vagy PS5 játékosról. A másik dolog, ami még jobban kiakasztott, voltak játékosok akik visszakapták a játék árát, majd felháborodva puffogtak különböző fórumokon, hogy nem maradt meg a játék a könyvtárukban. Hogy micsoda? Emberek, gondolkozzunk már, ha bemegyünk a boltba, veszünk bármit ami nem tetszik, nem jó, meggondoltuk magunkat és visszaváltjuk, egy olyan üzlet sem lesz aki visszaadja a pénz és azt mondja, hogy nyugodtan tartsuk meg a terméket is, ez a kereskedelem lényege. Ha valaki mégis tudna ilyet szóljon. 

A Cyberpunk 2077 tele van hibákkal, ez nem kérdés, ezt még a vak is látja, de annyi potenciál és ambíció van benne, ráadásul olyan erős atmoszférával rendelkezik, amely akár az évtized legjobb játékává teheti, ha a fejlesztők kijavítják a technikai oldalt. A CD Projekt Red biztos vagyok benne, hogy éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy mindenkit elégedetté tegyen + ne felejtsük el, hogy anno a The Witcher 3-nál pont ugyanez volt a helyzet, aztán mi lett belőle?! Azt az oldalt is megtudom érteni aki csalódott, és visszakérte a pénzét, mert nem ezért fizetett, de én mégis arra bíztatok mindenkit aki eddig várt, hogy várjon még egy kicsit, mert erre a játékra érdemes lehet.

A nagy frissítéseket követően érkezünk még egy cikkel, melyben lezárjuk gondolatainkat a játékról, illetve pontszámmal értékeljük.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11