Curious Expedition 2 – Játékteszt
A Curious Expedition 2 egy procedurálisan generált, narratíva alapú rogouelike, amiben 19. századi felfedezőként kell bejárni a világot. Eközben különféle népekkel és helyekkel találkozunk, de még a saját elménkkel is harcot kell vívnunk. Első ránézésre az UI nem mutat túl nagy nehézséget. A rajzfilmes grafika és az egyszerű kezelőfelület alatt viszont egy elég mély menedzselés bújik meg. Egyszerre kell a lojalitást, betegségeket, helyi törzsekkel való kapcsolatot és saját elménk állapotát jó szinten tartani, miközben minden sarkon egy új nehézséggel kell megküzdenünk.
A küldetéseink arról szólnak, hogy egy általunk választott szponzor színei alatt egy-egy meghatározott célt kell teljesítenünk. Például találjunk meg egy régi templomot, egy elveszett kincset, stb. Innentől kezdve viszont, hogy ezt a célt hogyan érjük el már teljesen rajtunk áll. Minél több zsákmányt igyekezzünk begyűjteni utunk során, ugyanis hazatérve a szponzorunk azok után fog számunkra fizetséget adni kártyák formájában és a reputation szintünk is növeli. Ez a szint szponzor specifikus tárgyakat vagy kísérőket nyit meg számunkra. Például a Taishi Academynek a kísérője időnként egy tekercset készít, ami felemeli a föld szintjét és van egy megvehető fegyvere, ami 3 kék kockából 50 fix sebzést csinál.
Minden kalandnak van egy költségkerete, amiből indulás előtt vásárolhatunk. Ezt először kártyákként költhetjük (amik az utazások közti bónusz rewardokat jelentik) majd a kikötőben pénzért vásárolhatunk. Ha sivatagos területet tartalmazó helyszínre utazunk, akkor ingyen vizet is tölthetünk. Sajnos ezek a tárgyak helyet foglalnak inventorynkba, így elég gondosan oda kell figyelni, hogy élelmiszert viszünk magunkkal, vagy a helyi törzs megbecsült arany szobrát. Ha az utóbbit választjuk, elég gyorsan insanity eventeket fogunk triggerelni. Ezek egy sima eszméletvesztéstől a kannibalizmusig elég változatosak lehetnek. Ha megsérülnek kalandoraink, őket is el kell látnunk, különben hasonló betegség eventekkel találkozunk. De akkor is problémákba ütközhetünk, ha nem megfelelő felszereléssel próbálunk például hegyvidékre mászni.
Legutóbbi tartalomfrissítésben elindult a szponzorok közötti verseny. Ebben a játékosok kiválaszthatnak egy általuk támogatott frakciót és az ő színeikben gyűjtenek pontokat a verseny során az adott oldalnak. Ez minden verseny időszak után egy ingyen dolgot jelent a nyertes oldalnak, a többiek pedig viszonylag magas áron megvásárolhatják. Nem lesznek teljesen elérhetetlenek senkinek, de azért mélyen a zsebbe kell nyúlni, ha be szeretnék szerezni. Az alap feloldható classok és területek mellé ez elég sok további célt tud nyújtani.
Értékelés
73%
Összefoglaló Az első rész után lényeges grafikai upgrade történt. Kicsit érzésre is megváltozott a játék, de alapjaiban ugyanazt kaptuk. A történetek ténylegesen különböznek egy-egy kaland között, de sajnos a csaták és egyes szituációk elég gyorsan ismétlődővé és frusztrálóvá válnak. Sajnos semmit nem tarthatunk meg az expedíciók végén, ami számomra szintén a játék ellen dolgozik. Viszont amennyiben olyan modoló közösség lesz ehhez a játékhoz is, mint az első részhez, akkor hosszú ideig találkozhatunk még új és új dolgokkal.