A Critter Cove nemrég jelent meg, korai hozzáférésben, és már az ígérete is nagyon érdekesen hangzik. A játék során a feladatunk egy romokban heverő kikötőváros újjáépítése, hogy az ismételten egy pezsgő, tengerparti paradicsommá válhasson. A játék elején gyakorlatilag hajótörést szenvedünk a szigetre érkezéskor. Teljesen üres zsebekkel egy ággyal és tárolódobozzal berendezett lakást kapunk a polgármestertől, ezután pedig mindent nekünk kell összegyűjteni és elkészíteni ahhoz, hogy a város újra működőképes legyen, és újraéledjen. Ami különösen tetszett, hogy nem csak egy konkrét meglévő lakást kapunk majd, hanem a városban megtalálható lakásokból választhatunk ki egyet magunknak.
Azonban meg kell említenem a karakter kreátort, amivel ezek előtt találkozunk. A Critter Cove karakterkészítője rengeteg választási lehetőséget ad nekünk, főleg, ha nem emberi karakterrel szeretnénk játszani. Számos antropomorf állat lehetünk, és ami számomra a legmeglepőbb, és legszórakoztatóbb: lehetőségünk van egy katódcsöves tévé fejet választva egyfajta old-school robot karaktert készíteni, kábel hajjal. Rengeteg lehetőséget biztosít a rendszer, és bár egy egyszerűbb grafikai stílusról beszélünk, rajtunk kívül az összes karakter szintén nagyon egyedi. Miután karakterünket megalkottuk, a fentebb említett hajótörés és beköltözés következik. A játékban nincsenek szinkronhangok, csak állathangszerű utánzás, mint az Animal Crossing játékokban. Ez nem az egyetlen dolog, amiben párhuzamokat találunk majd a sorozattal. Rövid idő után a szigeten találkozhatunk egy kissé gyanús kereskedővel is, aki egyértelműen Tom Nook karakterét idézi fel.
Kezdetben csak két másik karakter él a városban, ők sem teljesen a városban, hanem a tengerparton, sátorban, ami szintén az Animal Crossing: New Horizons indulásának kísérteties mása. Az itt élő karakterek mind különböző személyiségtípusokat képviselnek, de az igazi különbség az, hogy a mogorva szereplők ebben a játékban valóban ellenszenvesek, és feltűnően gyakran illetnek kellemetlen megjegyzésekkel minket.
Az Animal Crossing és a Critter Cove hasonlóságai itt véget érnek. A játék egy teljesen egyedi hangulatot, játékmenetet és világot épített fel, méghozzá egy rendkívül kellemeset és szórakoztatót. Amíg az Animal Crossing egy békés, trópusi szigeten játszódó pihentető kaland, azzal a rendkívül érdekes mechanikával, hogy a sziget időjárása követi a valódi évszakokat, addig a Critter Cove egy koszosabb, kalózhangulatú kikötőváros helyreállítását célozza meg, és nagy hangulatot fektet a vízalatti játékmenetre.
A Critter Cove különleges megoldással vezeti be a küldetéseket: egyes feladatok teljesítése előtt szükségünk lesz bizonyos eszközökre, illetve tárgyakra, amiket nekünk kell elkészítenünk, az alapanyagok összegyűjtése és feldolgozása után. Ez egyfajta küldetésláncolat alakul ki. Az ásó megszerzéséhez szemetet kell szednünk valakinek, de már a felszedett szemét is hasznunkra lesz a helyi műhely helyreállítása során, így annak a feladatnak az elvégzése is a hasznunkra lesz egy másik láncban. És ez az, amiben a Critter Cove igazán remekel. A fő sziget mellett további szigeteket is felfedezhetünk, miután elkészítettük a saját hajónkat, ami újabb távlatokat fog megnyitni előttünk.
A legtöbb tárgyat az előzőleg említett műhelyben, egy munkapadon készíthetjük el, ahol egy kedves robot, Copperbottom, ad hasznos tanácsokat. A munkaasztalon különféle gépeket, építményeket hozhatunk létre, de kisebb dolgokat közvetlenül a hátizsákunkon keresztül is készíthetünk. Az újabb és újabb tárgyak elkészítéséhez tervekre van szükségünk, amiket a játék során tanulunk meg. Például tíz törött utcai lámpát kell eltakarítanunk a város területén, hogy megtanuljuk, hogyan készítsünk egy vadonatúj lámpát.
A játékban rengeteg a teendő, így érdemes laza tempót felvenni, különben hamar túlterhelhetjük magunkat. Nincs szigorú időkeret, így élvezhetjük a lassú haladást, a felfedezést és az alkotást. Az egyik legélvezetesebb és legérdekesebb tevékenység a tenger alatti felfedezés. Rengeteg elsüllyedt hajóroncs, falvak és egyéb érdekességek várnak arra, hogy megtaláljuk őket. Eleinte nem maradhatunk túl sokáig a víz alatt, de egy búvárfelszerelés beszerzése után ez a probléma máris némileg orvosolva lesz.
A hajózás a saját hajónkkal pedig fantasztikus élmény. A játék világa hatalmasnak érződik, és a felfedezés izgalma végig megmarad. A külső szigeteken különböző karakterekkel találkozhatunk, és rábeszélhetjük őket, hogy költözzenek be Critter Cove városába, melyet különféle épületekkel, díszítésekkel és közösségi projektekkel fejleszthetünk.
Noha van a játékban néhány problémás dolog. A fő problémám a karakterünk energiafelhasználásával kapcsolatos. Az energiamutatónk rendkívül gyorsan elfogy, ami azt jelenti, hogy semmilyen akciót nem lesz lehetőségünk véghez vinni, amíg nem alszunk egyet a lakásunkban. Ez azt jelenti, hogy naponta többször is le kell feküdnünk pihenni, hogy folytathassam a munkát, és egy hiba miatt előfordul, hogy ébredés után nem töltődik fel az energiánk sem. Ehhez hozzá jön még az is, hogyha éjfél után merül le az energiánk, akkor a játék súlyosan megbüntet minket: az energia sáv fele elvész a következő alvásig. Ugyan így történik az esetleges „elhalálozáskor” is. Ha az életerőnk elfogy, a közelben éledünk újra, lefelezett életerő sávval.
Mindezek ellenére, még korai hozzáférésben is, a Critter Cove egy remek játék, rengeteg tartalommal. A város helyreállítása és a világ felfedezése szorosan összefonódik, és a karakterek, akikkel találkozunk, egyediek, és az Animal Crossing rajongóknak végre lehetőségük van a saját állat karakterük megalkotására.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…