A Crashday még 2006-ban jelent meg, szóval már több mint 10 éve annak, hogy beülhettünk a volán mögé. Még a megjelenés előtt kézhez kaptuk a felújított, turbózott változatát a Crashday: Redline Edition képében, így meg is osztjuk eddigi tapasztalatainkat veletek.
Tíz év bizony hosszú idő, ez nem is vitás. Amikor a Crashday eredetije megjelent, sokatok még talán el sem ballagott az általánosból, így egyből felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire időtálló alkotás és, hogy érdemes volt-e egyáltalán újra-kiadást csinálni belőle.
Röviden a játékról magáról: egy egyszerű versenyjátékról van szó, árkád stílusban, így nem nagyon fogunk a beállításokkal pepecselni, persze van fejlesztés, a megszerzett vagyonból vehetünk újabb autókat is (összesen 12-t),mégis inkább a totális sebességen és őrületen van a hangsúly. Sok tekintetben a FlatOut sorozathoz, vagy a régebbi Need For Speed-ekhez lehet hasonlítani. Amivel már egy évtizede is kitűnt a sorból az a pályaszerkesztő volt, melyben a lehető legmerészebb hurkokat, csavarokat, ugratókat alkothattuk meg és oszthattuk meg egymással. A mai napig ez az egyetlen dolog amiért érdemes elővenni az eredetit. Ezen felül nagyon erősen alapoztak a modderekre, ám erre nem kaptak rá az emberek, néhány autócsomagon kívül, alig érhető el plusz tartalom.
Összesen 7 játékmódban tehetjük próbára magunkat, az egyszerű körversenytől kezdve, a roncsderbin át (ahol akár rakétákat és golyószórót is bevethetünk a győzelem érdekében) egészen a Capture The Flag-ig és hasonló élményekig terjedően. A mesterséges intelligencia sajnos hagy némi kívánnivalót maga után, arról nem is beszélve, hogy a roncsderbis részeken erősen csal is (persze, mivel buták, mint a kő, nem okoz gondot a likvidálásuk), mivel a respawn funkció menet közben is aktiválható, így a rakéták elől szépen el lehet teleportálni. Nem tudom az online versenyeknél mi lesz a helyzet, valószínűleg ezeket ott kénytelenek lesznek javítani, de mivel a játék csak ma jelent meg hivatalosan, a szerverek panganak, így ennek kipróbálására egyelőre nem volt lehetőségem.
Technikai oldalról sajnos több sebből vérzik a project, a hanghatások kimondottan gyengék, az autók csúsznak az úton folyamatosan, kontrollerrel játszva a kocsi erősen balra húz (legalábbis nálam) és re-kalibrálásra nem találtam opciót, a grafika pedig valami elképesztően ingerszegény. Sajnos jóhiszeműen azt feltételeztem, hogy egy remake-et kapunk, szebb grafikával, több funkcióval, hibák kijavításával, ehhez képest megkaptuk a régi játékot, pár újítást (több pálya például), minimálisan javított kinézetet (a képeket a játékból fotóztam, maximális beállításokkal) és a Steam Workshop támogatást, ami viszont teljes egészében a felhasználóktól függ majd.
A cikk elején feltett kérdésemre így sajnos meg is kaptuk a választ: nem érte meg feltétlenül egy újra-keverés, de némi szerencsével, ha a modder-közösség rákap és elkezdik ontani a tartalmat magukból, lehet belőle valami.
A Rosszfiúk főszereplői ugyan jó útra tértek (de tényleg!), de olybá tűnik, hogy meggyűlik a…
Mit kapunk, ha különböző zsánereket egybeolvasztunk? Egy nagyon aranyos stratégiai játékot, amelyben király és királyné…
2025 májusában érkezik a hazai mozikba a második, immáron végső leszámolásos Mission Impossible-film, amelyben valószínűleg…
A videojátékok mint művészeti alkotásokként is jelen vannak a világunkban, és ennek ékes példája a…
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!