Cikkek

Crashday: Redline Edition – Játékteszt

7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Crashday még 2006-ban jelent meg, szóval már több mint 10 éve annak, hogy beülhettünk a volán mögé. Még a megjelenés előtt kézhez kaptuk a felújított, turbózott változatát a Crashday: Redline Edition képében, így meg is osztjuk eddigi tapasztalatainkat veletek.

Tíz év bizony hosszú idő, ez nem is vitás. Amikor a Crashday eredetije megjelent, sokatok még talán el sem ballagott az általánosból, így egyből felmerül a kérdés, hogy vajon mennyire időtálló alkotás és, hogy érdemes volt-e egyáltalán újra-kiadást csinálni belőle.

Röviden a játékról magáról: egy egyszerű versenyjátékról van szó, árkád stílusban, így nem nagyon fogunk a beállításokkal pepecselni, persze van fejlesztés, a megszerzett vagyonból vehetünk újabb autókat is (összesen 12-t),mégis inkább a totális sebességen és őrületen van a hangsúly. Sok tekintetben a FlatOut sorozathoz, vagy a régebbi Need For Speed-ekhez lehet hasonlítani. Amivel már egy évtizede is kitűnt a sorból az a pályaszerkesztő volt, melyben a lehető legmerészebb hurkokat, csavarokat, ugratókat alkothattuk meg és oszthattuk meg egymással. A mai napig ez az egyetlen dolog amiért érdemes elővenni az eredetit. Ezen felül nagyon erősen alapoztak a modderekre, ám erre nem kaptak rá az emberek, néhány autócsomagon kívül, alig érhető el plusz tartalom.

Összesen 7 játékmódban tehetjük próbára magunkat, az egyszerű körversenytől kezdve, a roncsderbin át (ahol akár rakétákat és golyószórót is bevethetünk a győzelem érdekében) egészen a Capture The Flag-ig és hasonló élményekig terjedően. A mesterséges intelligencia sajnos hagy némi kívánnivalót maga után, arról nem is beszélve, hogy a roncsderbis részeken erősen csal is (persze, mivel buták, mint a kő, nem okoz gondot a likvidálásuk), mivel a respawn funkció menet közben is aktiválható, így a rakéták elől szépen el lehet teleportálni. Nem tudom az online versenyeknél mi lesz a helyzet, valószínűleg ezeket ott kénytelenek lesznek javítani, de mivel a játék csak ma jelent meg hivatalosan, a szerverek panganak, így ennek kipróbálására egyelőre nem volt lehetőségem.

Technikai oldalról sajnos több sebből vérzik a project, a hanghatások kimondottan gyengék, az autók csúsznak az úton folyamatosan, kontrollerrel játszva a kocsi erősen balra húz (legalábbis nálam) és re-kalibrálásra nem találtam opciót, a grafika pedig valami elképesztően ingerszegény. Sajnos jóhiszeműen azt feltételeztem, hogy egy remake-et kapunk, szebb grafikával, több funkcióval, hibák kijavításával, ehhez képest megkaptuk a régi játékot, pár újítást (több pálya például), minimálisan javított kinézetet (a képeket a játékból fotóztam, maximális beállításokkal) és a Steam Workshop támogatást, ami viszont teljes egészében a felhasználóktól függ majd.

A cikk elején feltett kérdésemre így sajnos meg is kaptuk a választ: nem érte meg feltétlenül egy újra-keverés, de némi szerencsével, ha a modder-közösség rákap és elkezdik ontani a tartalmat magukból, lehet belőle valami.

Legfrissebb bejegyzések

FORWARD: Escape the Fold – Játékteszt

Indie kártya-alapú dungeon crawler.

2024-11-07

Vlad Circus: Descend Into Madness – Játékteszt

Amikor nem nevet már a bohóc sem...

2024-11-06

Ország Játéka 2024: igazi játékbirodalom költözik az Elevenparkba

Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…

2024-11-02

MAX – 2024. novemberi ajánló

Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…

2024-11-02

Star Trek játékmód a World of Warshipsben

A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…

2024-11-02

Flowstone Saga – Játékteszt

JRPG puzzle alapú csatákkal.

2024-11-01