A Core Keeper, mely nemrég jelent meg, miután 2 évig Korai Hozzáférésben volt elérhető, egy izgalmas bányászós sandbox játék, amely azok számára ismerős lesz, akik már játszottak hasonló címekkel, mint például a Terraria vagy a Stardew Valley. A hasonlóságok és ismerős mechanikák ellenére a Core Keeper nemcsak, hogy megállja a helyét ebben a műfajban, hanem egyenesen szárnyal, rengeteg egyedi elemmel és élménnyel gazdagítva a játékmenetet. A játék hosszú órákat képes elrabolni tőlünk, úgy, hogy észre sem vesszük azt. Tele van felfedezni való területekkel – melyek közül vannak teljesen egyediek is, mint a bogarak lakóhelye, ahol a falak élő lárvákból állnak és néhány összetörésekor ellenfeleket spawnol a nyakunkba, és különböző velünk szemben álló civilizációkkal (mint az előbb említett óriáskukacok), amelyek újabb kihívásokat és kalandokat kínálnak. Az egyszerű, mégis hatékony mechanikák és a szabad játékmenet miatt a Core Keeper ideális választás mind a kezdő, mind a tapasztalt sandbox játékosok számára.

A történet elején egy földalatti barlangban ébredünk fel, ahol első ránézésre nincs semmi támpont nincs a további teendőkre. Az egyetlen említésre méltó épület a közelben egy hatalmas kőoltár, melyet négy rejtélyes szobor vesz körül. Az első lépés, hogy a játékban található különböző erőforrásokat és anyagokat elkezdjük begyűjteni, majd ezeket felhasználva eszközöket és felszerelést készítünk és fejlesztünk. Mégpedig azon indokból, hogy felkészítsük karakterünket az előttünk álló kihívásokra. Minden területnek saját egyedi bossharcai lesznek, melyek új technológiákat oldanak fel számunkra, mellyel tovább haladhatunk a területek között. Az új területek minden esetben új anyagokat, erőforrásokat és ellenfeleket rejtenek.

Az Core Keeper egyik legérdekesebb jellemzője a különféle területek és azok eltérő bioszférái, amelyeket be kell járnunk (vagy csilléznünk, ideális esetben) a kalandjaink során. Minden egyes terület új szörnyeket és veszélyeket tartogat, ami a legkisebb problémánk lesz, ugyanis minden területen találkozni fogunk egy-egy speciális debuffal, amelyeket alaposan meg kell ismernünk és először megfelelő mértékben alkalmazkodni hozzájuk, hogy aztán a tovább haladásunk érdekében teljes mértékben ki tudjuk őket küszöbölni. A területek nagy boss ellenfelei különösen fontos szerepet játszanak a játék előrehaladásában. Mindegyiküknek egyedi támadási modorai és képességei vannak, amelyeket meg kell tanulnunk, hogy egyáltalán esélyünk legyen velük szemben. Ezek a boss ellenfelek nem rendelkeznek egy Soulslike játék bonyolultságával, de ahhoz, hogy legyőzzük őket, a támadásaikat el kell kerülnünk.

A harcrendszer változatos és teljes mértékben rajtunk múlik, hogy a harcok során milyen harcmodort preferálunk. A harcmodorok négy fő típusából választhatunk: közelharc, fizikai és mágikus távolsági támadások és idézővarázslatok. Mindegyik típusnak saját képességfája van, amelyen keresztül pontokat oszthatunk el, valamint a saját felszerelés készítése mellett számos egyedi fegyvert és páncélt találhatunk a világ felfedezése közben. A játék során lehetőségünk van a harcmodorok váltogatására, ha találnánk egy közelharci fegyvert, ami sokkal jobb, mint az eddig használt távolsági fegyverünk, nyugodtan átválthatunk, oszthatunk is ki pár pontot a másik képességfába, azonban a játék sokkal jobban jutalmaz minket, ha ragaszkodunk egy, maximum két harcmodorhoz (amiből az egyik ideális esetben az idézés lesz). Nagy pozitívum, hogy a legalacsonyabb szintű tárgyakat is fejleszteni lehet, egészen olyan magas szintig, hogy a legnagyobb szintű területeken is használhatóak legyenek.

A kooperatív játékélmény az egyik legnagyobb erőssége a Core Keeper-nek. Egy maximum nyolc fős csapattal közösen indulhatunk neki felfedezni a játék titkait, ami fantasztikus, és a maximum létszámnál meglehetősen kaotikus élményt nyújt. A kooperatív játék során, bár minden anyagból többre lesz szükségünk, hogy mindenkinek meg legyen a megfelelő felszerelés, ugyanakkor a feladatok felosztásával, együttműködve, sokkal több alapanyagot lehet begyűjteni ugyanannyi idő alatt, és a nagyobb harcok is sokkal kellemesebb élményt nyújtanak így. Emellett a közös játék során lehetőség van különféle tárgyak eladására a menet közben megjelenő kereskedőknek, akik számos különleges tárgyat kínálnak a pénzünkért cserébe.

A Core Keeper összességében egy okos, kihívásokkal teli és rendkívül élvezetes sandbox bányászjáték, amely meglepően nagy számú csapatok kialakítására ad lehetőséget. A rengeteg boss harc és az általuk feloldott technológiai szintek, az egyedi, emlékezetes területek felfedezése és persze a pályák teljes átdolgozása a terjeszkedésünk során folyamatosan frissen tartja a játékot. Az új tárgyak és területek felfedezése sosem válik unalmassá, és mindig újabb kalandokat kínál.

Legfrissebb bejegyzések

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11